© 2025 Auto.ro
La mijlocul anilor '80, cand Europa celebra debutul primului BMW M3 din
istoria omenirii, publicul sud-african facea cunostinta cu modelul
333i, ursuletul cu motor de Seria 7.
In timp ce ultimele generatii au fost comercializate la nivel global, primul BMW M3 nu a ajuns chiar in fiecare showroom al producatorului bavarez de automboile de pe aceasta planeta.
Pentru a suplini absenta modelului de inalta performanta, divizia din Africa de Sud a companiei din Munchen a apelat la specialistii Alpina, iar astfel a luat nastere versiunea 333i.
Sub capota acestei variante se ascundea o motorizare aspirata cu sase cilindri in linie si capacitatea de 3.2 litri, cuplata la o cutie manuala cu cinci rapoarte si un diferential cu alunecare limitata.
Imprumutata de la Seria 7, unitatea de 194 CP ocupa atat de mult spatiu incat BMW nu a putut dota modelul 333i si cu servodirectie, si cu AC, astfel ca... clientii trebuiau sa aleaga intre ele.
Un compromis mic daca tinem cont de rasplata: acceleratia de la 0 la 100 km/h se realiza in aproximativ 7.5 secunde, de unde si prezenta discurilor de franare ventilate la nivelul puntii fata.
Totodata, modelul dezvoltat de divizia din Africa de Sud a companiei BMW impreuna cu specialistii Alpina impresioneaza si prin exclusivitate: doar 200 de exemplare au fost produse in total.