Vezi toate fotografiile (5)
Acesta sunt fotografiile oficiale cu ceea ce au facut cei de la SAIC din defunctul
Rover 45, o masina care acum poarta numele de
Roewe 550. Si, fie vorba intre noi, rezultatul nu arata nou deloc (pentru o “chinezarie”) chiar daca il comparam cu masinile create in Europa de Vest – o bila alba importanta pentru departamentul de design daca stam sa ne gandim ca asiaticii au de gand sa comercializeze masina si in aceasta zona.
Pana atunci insa doar consumatorii de pe cea mai mare piata a Orientului Indepartat se vor bucura de ea,
Roewe 550 urmand a fi pus in vanzare – si in situatie de duel direct cu adversari precum Ford Focus si
Honda Civic – imediat dupa incheierea salonului de la
Beijing. Desi se inspira intr-un mod destul de evident din designul unor modele europene sau japoneze – noi am depistat pana acum VW Passat,
Citroen C5,
Lexus GS si vreo doua-trei concepte
Opel –, rezultatul stilistic este per ansamblu cel putin placut, exprimand soliditate si dinamism “impachetate” cu tusa de eleganta. Interiorul impresioneaza in egala masura, chiar daca fotografiile nu pot da o idee vizavi de calitatea materialelor sau a asamblarii: bordul orientat catre sofer si tahometrul digital pozitionat central pe instrumentar denota o preocupare vadita pentru sportivitate si inalta tehnologie, doua teme care pana mai ieri lipseau cu desavarsire de pe agenda constructorilor chinezi.
Sigur, aceasta este versiunea Premium a lui
Roewe 550, mai mult ca sigur variantelor de baza urmand a le lipsi sistemul de navigatie cu GPS sau detaliile cromate, asortate cu insertii din lemn natural si covorase din lana; totusi, nu putem sa nu ne gandim ca masina asta va face mai multe “victime” in Europa decat ne putem inchipui in aceste momente.
Si asta mai ales in conditiile in care urmasul lui
Rover 45 va costa maximum
20.000 de euro cand va ajunge aici (vanzarile pe Batranul Continent vor incepe spre finalul acestui an), o suma mai mult decat decenta daca stam sa ne gandim ca, in afara de echiparea de top, ea va include si un motor cu patru cilindri supraalimentat de 1,8 litri cilindree. In alta ordine de idei, cine va cauta doar un mijloc oarecare de deplasare din punctul A in punctul B, fara a ridica pretentii in ceea ce priveste confortul, va avea la dispozitie o versiune de baza ce va fi pretuita la numai
12.000 de euro. Pregatiti-va de gimnastica...