rss

Autostrada Soarelui, finalizata dupa 30 de ani

  1. 03/12/2012
  2. Tags: Autostrada, Bucuresti, Constanta, soarelui
    Vezi toate fotografiile (1)

    Autostrada Bucuresti-Constanta a fost finalizata la 30 de ani de la demararea lucrarilor, dupa ce ultimul troson care leaga Cernavoda de Medgidia a fost dat in folosinta.

    Ultimul tronson al Autostrazii Soarelui, cel cuprins intre Medgidia si Cernavoda, a fost deschis complet circulatiei, pe doua benzi pe sens, soferii putand astfel sa circule pe toti cei 202 kilometri care fomeaza Autostrada Bucuresti - Constanta.

    Segmentul de autostrada inaugurat zilele trecute, Cernavoda-Medgidia, are o lungime de 20 de kilometri si poate fi acum exploatat in ambele sensuri de mers. Tronsonul Cernavoda - Medgidia al Autostrazii Soarelui a fost deschis oficial in luna in iulie, insa in regim de drum national, circulandu-se pe o singura banda pe sens si cu limita de viteza de 80 de km/h.

    Lucrarile pentru acest important proiect de infrastructura au inceput in urma cu 30 de ani si reprezinta unul dintre cele mai indelungate proiecte de autostrada, finalizarea fiind impiedicata de probleme de natura diversa: de la vestigii istorice la studii de fezabilitate prost realizate, de la neintelegeri cu constructorii si rezilieri la lipsa finantarii. 

    Proiectul autostrazii A2, demarat in anii '80 si intrerupt in diferite etape, a avut mai multe termene de dare in folosinta, 2006, 2007, 2008 si mai apoi, ultimul termen, 2011.  

    Lucrarile au fost intarziate din cauza rezilierii unuia dintre contractele pentru executia unui tronson al autostrazii, motiv pentru care a fost dat un nou termen limita: ianuarie 2013. Asadar, in mod curios, autostrada a fost finalizata inainte de ultimul termen.

    Similar primelor tronsoane, ultima sectiune nu are nicio statie de alimentare cu carburant sau telefon de urgenta. Conform informatiilor date Guvern, costurile legate de executia autostrazii A2 au ajuns la peste 700 de milioane de euro. Aceasta investitie vizeaza doar constructiile realizate dupa 1990, ceea ce indica un cost de 3.46 milioane de euro pe kilometru, incluzand reabilitarea completa a primului tronson al A2.


    Vizualizari: 5098