Vezi toate fotografiile (7)
Au fost bulgarii, apoi ungurii si, intr-un final, romanii. A venit randul cehilor sa ingroase randurile designerilor din tarile fara traditie in
industria auto care se evidentiaza prin concepte unice.
Concept car-ul din imaginile alaturate,
Auto Union Type-D, a fost proiectat de
Lukas Vanek, un tanar designer nascut in Republica Ceha, care a absolvit cursurile
Europeo di Design (IED) din Torino, Italia.
Vanek a realizat o interpretare moderna a celebrului
autoturism de curse Auto Union din anii '30. Aceste masini au fost pilotate de unii dintre cei mai valorosi piloti din istorie si au intrat in legenda pentru performantele lor, dar si pentru faptul ca erau mult inaintea realizarilor din epoca din punt de vedere tehnologic.
Motoarele supraalimentate dezvoltau aproape 550 CP, iar la o calcare brusca a acceleratiei la viteza de 160 km/h rotile... scartaiau! In mainile unor piloti precum
Hans Stuck,
Tazio Nuvolari sau
Bernd Rosemeyer,
Auto Union si-a trecut in cont multe victorii in
cursele auto.
Caroseria lui
Auto Union (
Audi)
Type-D, versiunea 2008, este fabricata din fibra de carbon, material ce ajuta la rigiditate, si acoperita cu un invelis metalic pentru un aspect cat mai autentic. In spatele scaunului soferului, singurul, de altfel, a fost amplasat un motor cu 12 cilindri si 6.5 litri. "Monstrul" este capabil de 650 CP (100 de "cai" mai mult decat in urma cu 70 de ani) si imprima masinii o viteza maxima de 300 km/h.
Auto Union era o conglomeratie de patru producatori:
Horch,
Audi,
DKW si
Wanderer, insa numai
Audi a supravietuit traiului greu de dupa al doilea Razboi Mondial. Constructorul german cu sediul la Ingolstadt a pastrat logo-ul cu patru cercuri, care initial apartinuse
Auto Union.