Audi vrea si el o transmisie cu 8 viteze
- 14/05/2008
De ceva vreme, conflictul “milenar” dintre marcile de lux germane s-a mutat si in planul cutiilor de viteze, unde cu cat ai mai multe trepte, cu atat esti mai bun.
BMW a facut primul pas in era “mai-mult-de-6-trepte” cu SMG-ul de pe M5, Mercedes l-a urmat indeaproape cu automata 7G-Tronic, iar apoi, dupa ce Lexus ne-a lasat cu gura cascata cu a sa transmisie cu opt trepte de pe LS, a venit randul lui BMW sa comande una asemanatoare de la ZF.
Acum, si Audi vrea una.
Constructorul din Ingolstadt nu numai ca ramasese cam in urma la capitolul numar de trepte (desi noua cutie DSG cu sapte rapoarte trebuie sa intre “din clipa in clipa” in echiparea modelelor din nomenclatorul sau), dar avea mare nevoie de un produs de asemenea calibru, in stare sa suporte chiar si torturile celor mai puternice motoare.
Nu e de mirare deci ca transmisia cu opt trepte a lui ZF va echipa de la anul SUV-ul Q7, precum si noua generatie a lui A8 sau viitorul coupe cu patru usi A7 (BMW ii va da o utilizare similara, urmand a include cutia in ansamblul constructiv al viitorului Serie 7 si al lui X6).
Dincolo insa de robustete, un asemenea conglomerat tehnologic aduce avantaje nete si in ceea ce priveste finetea functionarii si rapiditatea acceleratiilor masinii, dar si in extrem de importantul capitol ecologic: ZF ne asigura ca, numai din “lungirea” rapoartelor, se va obtine un consum de combustibil cu 14% mai mic comparativ cu o masina similara, echipata cu o automata in cinci trepte.
Mai mult decat atat, germanii au imbuntatit designul complicatei componente pentru a putea fi compatibila cu sistemele stop&start, caz in care economia de comustibil va fi, evident, si mai mare.
Cum era de asteptat insa, initiativa celor de la BMW si Audi nu va ramane multa vreme fara raspuns: conform declaratiilor lui Leopold Mikulic, seful departamentului de dezvoltare a motoarelor si transmisiilor din cadrul Mercedes-Benz, fabricantul din Stuttgart pregateste deja o cutie de viteze cu opt trepte bazata pe arhitectura lui 7G-Tronic.