rss

Audi RS Q e-tron a dat startul unei noi ere in istoria Raliului Dakar

  1. 06/02/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    Cea mai complexa masina de raliu din istoria de pana in prezent a marcii Audi si-a trecut botezul cu magna cum laude. Toate cele trei automobile Audi RS Q e-tron au dus la bun sfarsit ruta celui mai greu raliu off-road din lume, acest succes conchizand si cu lansarea acestui model in premiera mondiala la cursa din Arabia Saudita. Echipele au parcurs in total 24.000 de kilometri in desert, adica aproape de trei ori mai mult decat cei 8.700 de kilometri de teste parcursi anterior de Audi. Mattias Ekstrom/Emil Bergkvist au terminat pe locul noua in Jeddah, fiind astfel cea mai buna echipa Audi in editia aceasta atat de dificila a cursei clasice prin desert. Iar odata cu implementarea mobilitatii electrice, Audi a intrat intr-o noua era a raliurilor off-road.
    "Audi si-a indeplinit inca de la inceput cu succes rolul de pionierat in Raliul Dakar," a declarat Oliver Hoffmann, membru al Consiliului de Administratie Audi, responsabil pentru Dezvoltare Tehnica. "Sistemul alternativ de propulsie cu care este echipat Audi RS Q e-tron s-a ridicat la asteptarile noastre, cu trenul sau de rulare antrenat electric, bateria de inalta tensiune si convertorul extrem de eficient de energie. De peste patru decenii, marca noastra a impresionat in mod repetat cu inovatiile sale din motorsport, inclusiv la cel mai dur raliu din lume." Audi a dezvoltat modelul RS Q e-tron pana la stadiul operational in doar aproximativ un an. Datorita trenului de rulare electric eficient, cele trei masini de curse de acest tip au putut concura la clasa T1 Ultimate, rezervata autovehiculelor cu emisii reduse. Prototipurile au scris istorie in calitatea lor de prime reprezentante ale acestei noi clase, obtinand victorii pe etape.
    Stephane Peterhansel este detinatorul recordului la numarul de raliuri Dakar castigate, si anume: 14. El a rezumat entuziasmul inspirat de acest automobil: "Am condus multe automobile, de diferite concepte, in desert, dar Audi RS Q e-tron este pur si simplu senzational pe dune. Sistemul electric de propulsie cu cuplul sau excelent se potriveste perfect stilului meu de condus."    Francezul care a concurat alaturi de conationalul sau, Edouard  Boulanger, a castigat a zecea etapa cu Audi RS Q e-tron. Aceasta insemna ca el a castigat pana in prezent deja 82 de etape de Dakar in cariera sa. Dar o avarie ce a intervenit inca din faza incipienta nu le-a lasat castigatorilor de anul trecut nicio sansa sa ocupe o pozitie buna in clasamentul final. in a doua etapa, pilotul de succes a lovit o piatra ce a distrus janta, ceea ce a cauzat avarii la suspensii. Dupa reparatie, el a fost penalizat pentru depasirea timpului maxim alocat etapei respective, ceea ce l-a situat pe Peterhansel in spatele plutonului. incepand din acest moment, echipajul s-a pus permanent in slujba echipei, ajutandu-si astfel colegii.
    Carlos Sainz a beneficiat direct de acest ajutor, de pilda la schimbarile repetate de amortizoare din etapele 4, 5 si 6. Spaniolul navigat de compatriotul sau Lucas Cruz scrisese deja din etapa 3 istorie. Sainz a reusit atunci sa castige prima etapa din istoria noului Audi RS Q e-tron, pe ruta atat de dificila dintre Al Artawiya si Al Qaisumah.  Opt zile mai tarziu, el a reusit si a doua sa victorie in etapa. "Mai ales in a doua jumatate, rutele au fost tipice cursei Dakar, adica foarte variate si dificile, un amestec de off-road, cu dune mici si mari si orientare ingreunata." "Cu ajutorul inginerilor nostri, am imbunatatit treptat setarile automobilului tot mai mult pe parcursul raliului. Mii de multumiri tuturor pentru aceste eforturi." Spaniolul ce are deja inscrise in palmares doua titluri de campion WRC (World Rally Chapionship) si trei victorii la Dakar a ramas de data aceasta fara nicio sansa in clasamentul general, in ciuda rezultatelor individuale bune. Deja in a doua zi, inexactitatile din roadbook au cauzat numeroase erori de navigatie in teren. Carlos Sainz si Lucas Cruz au pierdut din aceasta cauza 2:22 ore, terminand pe locul 12.
    La fel si Mattias Ekstrom si copilotul sau Emil Bergkvist au pierdut 1:45 ore in cautarea rutei corecte. Cei doi suedezi au fost multumiti de progresul lor excelent, ei aflandu-se abia la a doua lor participare in aceasta competitie, participarea lor la aceasta categorie fiind chiar o premiera. "Colegii mei de echipa m-au ajutat cu multe recomandari utile," a explicat Ekstrom, dublu campion DTM si campion WRC. "Am reusit pas cu pas sa intru intr-un ritm tot mai bun. Dunele raman cea mai mare provocare pentru mine. 
    Stephane si Carlos au aici avantajul multor ani de experienta. Eu am stat permanent in sfere sigure si nu am atacat prea mult." Faptul ca echipa cu cea mai redusa experienta in desert dintre toti a fost cea care a obtinut cel mai bun rezultat a reprezentat o frumoasa recompensa  pentru munca lor asidua. Zi dupa zi, scandinavii au urcat treptat de pe locul 23 pe locul 9. Victoria lor in etapa 8, plus celelalte doua clasari in top 3 au demonstrat ca au progresat constat la aceasta disciplina la care experienta conteaza mult mai mult decat in alte tipuri de raliuri.
    Echipa Audi Sport a efectuat pregatirile si implementarea in colaborare cu Q-Motorsport. Echipa lui Sven Quandt dispune de mai multe decenii de experienta la Dakar. "Sunt recunoscator marcii Audi pentru ca ne-a permis sa realizam acest proiect ambitios si sa obtinem inca de la inceputurui aceste rezultate bune impreuna," a declarat Sven Quandt, Directorul General si liderul echipei Q-Motorsport.
    "Echipele noastre de piloti au castigat patru etape si au insumat impreuna 14 rezultate pe podium in clasificarile zilnice. Aceste rezultate depasesc clar asteptarile noastre de la prima participare la Dakar," a explicat Julius Seebach, Directorul General Audi Sport GmbH si responsabilul pentru activitatile de motorsport ale marcii Audi. "Multe multumiri pentru toate acestea si respect membrilor echipei de la fata locului, dar si membrilor echipei de acasa, din Germania. Multumiri si lui Sven Quandt si echipei sale pentru suportul lor valoros. Victoria istorica a lui Carlos Sainz la volanul noului Audi RS Q e-tron deja din a treia zi a raliului reprezinta o rasplata extraordinara pentru munca aceasta asidua si subliniaza inca o data capacitatile de campion ale acestui concept. Audi a devenit astfel prima echipa care a reusit o victorie de etapa cu un automobil cu sistem electric de propulsie. Acesta este rezultatul lucrului excelent in echipa.  Dupa obtinerea acestor performante extraordinare deja din primul an, obiectivul nostru de viitor este, fara doar si poate, castigarea Raliului Dakar. Cand ajungem inapoi in Germania, vom trage bilantul, vom optimiza mai departe noul Audi RS Q e-tron si il vom pune la treaba si in alte curse."

    Vizualizari: 371
    Skoda Octavia

    Skoda Octavia

    Pret: 7.750 EUR, An: 2013, Kilometri: 240.500 detalii »

    Toate anunturile »