rss

Audi R8 de la PPI

  1. 25/11/2008
  2. Tags: Audi, Ppi, R8, Razor GTR
    Vezi toate fotografiile (5)

    Audi a anuntat recent ca va produce pentru cursele de anduranta o versiune speciala a supercar-ului R8, insa asta nu i-a impiedicat pe cei de la PPI sa lanseze propriul lor program de tuning bazat pe intreaga experienta acumulata inca de anul trecut in diverse competitii.

    Dupa indelungi testari pe circuite stradale (inchise sau deschise), autobahn si tunelul aerodinamic, a rezultat masina pe care o aveti acum in fata ochilor – o fuzee de 580 CP botezata PPI R8 Razor GTR.

    Principalele obiective avute in vedere sunt mai degraba comune lumii curselor – imbunatatirea drastica a raportului greutate/putere, rigidizarea componentelor motorului, ameliorarea substantiala a caracteristicilor dinamice (manevrabilitate, tinuta de drum) –, insa nu va lasati inselati de aspectul amenintator: R8 Razor GTR este o masina de strada in toata puterea cuvantului.

    Sub capota se regaseste o versiune supraalimentata cu compresor mecanic a motorului V8 de 4,2 litri, ce completeaza prezenta celor 580 CP cu un total de 600 Nm; si mai important este insa faptul ca masele masinii au fost reduse cu 250 kg, bolidul lui PPI fiind capabil sa accelereze pana la 100 km/h in 3,7 secunde si sa atinga o viteza maxima de 332 km/h.

    O mare parte din merite revine insa si aerodinamicii complet revizute si testate in tunelul de vant, o multime de componente de caroserie fiind inlocuite cu unele ce opun o rezistenta mult mai redusa la inaintare.

    Bara de protectie si diffuser-ul fata, prizele de aer mai generoase, pragurile laterale evazate si eleronul posterior – toate contribuie la transformarea lui R8 intr-un adevarat “giant killer” din fibra de carbon.

    Evident, nici trenul de rulare evidentiat la exterior de jantele MAG11 de 19 inch pe fata si 20 inch pe spate, incaltate cu pneuri Michelin Pilot Sport 2, nu a ramas precum cel de serie: sistemul de franare se bazeaza pe un set de discuri cu diametrul de 380 mm (pe fata) si 356 mm (pe spate), actionate de etrieri cu sase pistonase, in timp ce suspensiile ajustabile, “altoite” cu un kit KW, pot cobori garda la sol cu 45 mm.

    Pentru cei mai pretentiosi dintre clienti, PPI poate livra si un interior customizabil in fel si chip, de la scaune imbracate in nubuc negru cu accente portocalii la insertii din fibra de carbon ce pot fi aplicate absolut oriunde. Ce altceva ti-ai mai putea dori?

    Vizualizari: 1160