Vezi toate fotografiile (1)
Germanii au anuntat ca vor lansa o noua generatie de
motoare diesel incepand cu a doua jumatate a anului viitor, primul reprezntant al acesteia urmand a fi o versiune optimizata a motorului
V6 de trei litri
cilindree.
In afara acestor premiere,
Audi are de gand sa paseasca mai hotarat si pe teritoriul modelelor hibride, planuind o versiune de serie a sistemului vazut prima oara pe
Audi Q7 Hybrid Concept.
Revenind insa la "motorine", sa spunem ca "noul"
diesel de trei litri va lua loc initial sub capota lui
A4 si
Q7, unde va produce performante usor diferite: daca puterea va ajunge in ambele cazuri la
240 CP (de la 233), cuplul va oferi
500 Nm pe sedanul de clasa medie (in loc de 450) si
550 Nm pe marele
SUV (in loc de 500).
Mai important pentru afacerile lui Audi va fi insa faptul ca acest motor (ca si celelalte care il vor urma) este atat de putin poluant, incat
va respecta si draconicele norme de poluare Bin 5 din SUA (inclusiv
California), ceea ce inseamna ca va putea fi livrat pe cea mai mare piata a lumii.
Responsabile de aceste performante sunt o serie de
inovatii destinate
reducerii emisiei de noxe – precum noua generatie a
sistemului de injectie piezoelectric, sistemul ultraeficient de recirculare a gazelor de esapament (EGR) si
o supraalimentare optimizata –, dar si o noua creatie a departamentelor de cercetare Audi, ce va fi promovata drept o
premiera mondiala: o serie de
senzori pozitionati in zona camerelor de combustie, ce au rolul de a regula cu precizie procesul de ardere a combustibilului.
Pe langa motoare, Audi se va asigura ca obtinerea unor
economii de combustibil altadata considerate imposibile vor fi floare la ureche pentru clienti: rand pe rand, tehnologii de genul
strat&stop,
franarea regenerativa si pachetul "e" (de la "extra-eficient" – el include
anvelope cu frictiune redusa, indicator pentru schimbarea optima a treptelor de viteza,
raporturi mai lungi in cutie, capota de motor din aluminiu si cateva schimbari de natura aerodinamica) vor ajunge pe toate modelele sale.
Apoi, ceva mai tarziu, cei din Ingolstadt vor lansa si cateva modele
"full hybrid" bazate pe sistemul prezentat pe Audi Q7 Hybrid Concept, acestea urmand a insoti modelele diesel in planul de cucerire a
rezervelor monetare a unor consumatori americani tot mai ingrijorati de preturile afisate de
benzinarii.