© 2025 Auto.ro
		
		
Dupa ce s-a facut responsabil de dezvoltarea si constructia celei mai de succes masini dedicate curselor de anduranta, Audi nu a mai avut practic nimic de demonstrat si in alte sectoare. 
Unele echipe private au insa, iar constructorul din Ingolstadt s-a gandit sa le ajute putin. Cum? Cu o masina de curse bazata pe R8, evident...
Construita astfel incat sa respecte regulamentul clasei GT3, bolidul german va avea un grup motopropulsor modificat astfel incat cei 500 CP ai motorului (asadar cu 80 CP mai mult decat in serie) sa fie trimisi doar catre rotile posterioare.
De coordonarea fortei V8-ului se va ocupa o transmisie secventiala cu sase trepte cu setari modificate, insa trenul de rulare va ramane aproape identic cu cel de al modelului de strada. 
O mai mare atentie va primi caroseria, care va trece prin operatiuni de ameliorare a aerodinamicii, lucru normal daca stam sa ne gandim la viteza cu care supercarul Audi va trebui sa parcurga virajele si liniile drepte ale circuitelor. 
Proiectul R16, asa cum este denumit modelul R8 de curse in cadrul departamentului de motorsport al marcii din Ingolstadt, a parcurs deja primele teste pe pista in mainile pilotului oficial Audi, Frank Biela, si va fi fabricat la uzina Gyor din Ungaria. 
Masina va fi “servita” clientilor in prima jumatate a anului viitor, cand probabil o vom vedea si in primele curse oficiale.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania