rss

Audi A6 e-tron concept – urmatoarea etapa a e-volutiei

  1. 04/05/2021
    Vezi toate fotografiile (1)

    Audi avanseaza fara ezitare in e-volutia sa spre mobilitatea electrica de maine. Astfel, la Salonul Auto Shanghai 2021, marca a prezentat in premiera noul Audi A6 e-tron concept, deschizatorul de drum al unei noi familii inovatoare de automobile 100% electrice pentru productia de serie. Aceste automobile de viitor vor avea ca baza constructiva o platforma tehnica absolut noua: platforma electrica premium PPE (Premium Platform Electric). Incepand cu finele anului 2022, primele automobile din productia de serie pentru segmentul C si mai tarziu si segmentul B vor fi relansate cu tehnologie PPE. In premiera pe piata autovehiculelor electrice, aici vor fi incluse atat SUV-uri cu garda la sol ridicata, cat si modele dinamice, cu garda la sol redusa, precum Audi A6 e-tron.
    Purtand emblema Audi A6, conceptcar-ul isi subliniaza pozitia in gama de lux a marcii. Acest model reprezinta marca inca din 1968 intr-unul dintre segmentele cu cel mai mare volum din lume. Initial, pana in 1994, modelul a purtat denumirea Audi 100. Familia modelului a fost formata din variantele Sedan, Avant si Allroad si mai tarziu si Sportback, ce a fost introdus sub denumirea A7. Sistemele de propulsie electrice au deja traditie in gama Audi A6: inca din 2011 a fost lansata deja o versiune full-hybrid, iar modelul actual Audi A6 TFSIe a fost introdus in 2019, avand propulsie hibrida plug-in si autonomie electrica de pana la 91 de kilometri (conform NEDC).
    In schimb, conceptul Audi A6 e-tron ce a fost expus acum la Salonul Auto Shanghai 2021 este pus in miscare exclusiv de energie electrica, fiind construit pe baza platformei PPE de viitor, platforma ce este in curs de dezvoltare sub coordonarea marcii Audi. Totodata, acest model prezinta un concept de design absolut nou, singurul aspect pe care il are in comun cu gama actuala A6 fiind dimensiunile. Caroseria Sportback are lungimea de 4,96 metri, latimea de 1,96 metri si inaltimea de 1,44 metri. Liniile sale reflecta in mod evident evolutia sistematica a limbajului de design actual al marcii Audi.
    Exteriorul conceptului Audi A6 e-tron ce este lansat la Shanghai este mai mult decat doar un simplu exercitiu de design, caroseria sa oferind o avanpremiera a modelelor viitoare din productia de serie Audi, cu indicii clare privind dinamismul si eleganta, ce vor caracteriza modelele din clasa automobilelor electrice Audi de lux.
    Tehnologia PPE asigura, de asemenea, performante dinamice excelente si un caracter potrivit utilizarii cotidiene, inclusiv in calitate de automobil principal. Mai exact, aceasta inseamna ca, in functie de sistemul de propulsie si de versiunea modelului, Audi A6 e-tron va oferi o autonomie de peste 700 de kilometri (conform standardului WLTP) si ca cei mai puternici membri ai familiei vor sprinta de la 0 la 100 km/h in mai putin de 4 secunde.
    e de la e-tron, e de la elegant: designul noului Audi A6 e-tron concept
    Pe baza dimensiunilor sale, Audi A6 e-tron concept este in mod evident un reprezentant al clasei de lux, avand lungimea de 4,96 metri, latimea de 1,96 metri si inaltimea de 1,44 metri. Sunt dimensiuni similare cu cele ale membrilor actuali ai gamelor Audi A6/A7. Cu proportiile sale dinamice si liniile elegante si cu designul de fastback specific marcii, se vede de la prima privire ca acest automobil a fost creat in tunelul aerodinamic.
    Caracteristicile aerodinamice au jucat dintotdeauna un rol esential in istoria indelungata si de succes a clasei Audi de lux. Coeficientul Cw al modelului Audi 100/C3 ramane legendar, modelul fiind la vremea aceea campion mondial la aerodinamica in toate casele, iar cu un coeficient Cw de 0,30, Audi isi depasea inca din 1982 de departe concurentii, continuand acest trend si multi ani dupa aceea. Cu liniile sale fluide, a treia generatie Audi 100 a revolutionat la randul sau designul auto in clasa de lux, clasa ce pana atunci era foarte conservatoare.
    Acum, Audi A6 e-tron scrie inca un nou capitol al acestei povesti de succes, demonstrand din nou ca marca reuseste mereu sa combine forma cu functia, intr-o simbioza perfecta. Coeficientul Cw de doar 0,22 este fara precedent in segmentul C cu propulsie electrificata. Pe scurt, aceasta insemna ca automobilul are rezistenta minima la inaintare, ceea ce se traduce in consumul de energie electrica mai redus si deci in autonomia crescuta. Totodata, finisajele de detaliu realizate in tunelul aerodinamic au avut din nou ca rezultat un design organic, de o eleganta exceptionala, armonios pana la cele mai mici detalii.
    Jantele mari de 22 de inchi si consolele scurte, cabina aplatizata a pasagerilor si plafonul amplu de coupe confera automobilului proportii ce amintesc clar de un automobil sport. Absenta muchiilor dure inseamna treceri fluide intre suprafetele convexe si cele concave, la intreaga caroserie, ceea ce insemna, de asemenea, ca sunt create doar usoare umbre pale pe caroserie. Per ansamblu, Audi A6 e-tron concept da impresia unui corp monolitic, de parca ar fi creat dintr-un singur element, cu precadere cand e privit din profil.
    Panta geamurilor laterale din spate are designul specific modelor Sportback Audi. Astfel, montantul D se ridica deosebit de aerodinamic din baza stabila a partii posterioare a automobilului. Pasajele spectaculoase ale rotilor etaleaza designul quattro caracteristic, accentuand latimea caroseriei si fiind totodata integrate organic in suprafetele laterale.
    Pasajele sunt legate intre ele in profil de pragurile ce au forma sculpturala, sugerand ca aici este integrata bateria, cu insertia neagra, ce reprezinta acum un element de design specific modelelor electrice de la Audi. De asemenea, specifice modelelor Audi e-tron, sunt si oglinzile exterioare virtuale pe baza de camera video. Acestea au designul suplu si sunt montate pe montantul A.
    Dar si privit din fata, Audi A6 e-tron concept ne lasa imediat sa observam ca este un reprezentant electric al marcii cu patru inele, datorita grilei Singleframe mari si inchise, ce este marginita in partea de sus de prize de aer mari pentru racirea sistemului de propulsie, a bateriei si franelor. Masca aplatizata a farurilor se extinde mult in profil, subliniind arhitectura orizontala a caroseriei automobilului.
    Influentele din tunelul aerodinamic sunt clar vizibile si in spate. Partea superioara din spate este astfel modelata incat sa creeze o muchie aerodinamica functionala, optima pentru fluxul de aer. Iar in partea de jos, in zona spoilerului este integrat difuzorul de dimensiuni generoase.
    Acest element canalizeaza aerul ce curge pe sub automobil, astfel incat sa fie reduse turbulentele. Este combinatia perfecta pentru reducerea rezistentei la inaintare (adica a coeficientului aerodinamic), dar si pentru reducerea portantei.
    "Heliosilver" este denumirea vopselei cu aspect foarte tehnic cu care este finisata caroseria si care accentueaza estetica conceptului Audi A6 e-tron, dar si look-ul sau functional. Vopseaua subliniaza formele caroseriei cu efectul sau tridimensional de profunzime, ceea ce se vede mai ales in zona pasajelor quattro ale rotilor. In partea din fata, grila Singleframe este, de asemenea, finisata in nuanta Heliosilver, creand astfel un contrast marcant cu negrul mat al cadrului. Acest contrast accentueaza, de asemenea, proportiile orizontale ale pragurilor ce imbraca bateria de-a lungul profilului automobilului.
    Dar vopseaua nu are doar efect vizual impresionant, ci ofera si avantaje tehnice tangibile, reducand consumul automobilului, deoarece are capacitatea de a reflecta in proportie ridicata radiatiile termice ale razelor solare, reducand astfel energia ce patrunde in caroseria automobilului si mai ales in habitaclu. Astfel, de multe ori, ocupantii nu mai sunt nevoiti sa foloseasca sistemul de aer conditionat pentru a beneficia de confort termic, iar sistemul de aer conditionat este unul dintre factorii principali ce influenteaza consumul de energie electrica, alaturi de sistemul de propulsie. Astfel creste autonomia si se reduce amprenta de CO₂, cu fiecare kilometru parcurs, dar si atunci cand automobilul este oprit, de pilda la semafor.
    A vedea si a fi vazut: tehnologia de iluminare pentru Audi A6 e-tron concept
    Farurile si blocurile optice spate sunt suple si armonios integrate in compozitia de ansamblu a liniilor designului automobilului. Tehnologiile digitale Matrix LED si OLED permit luminozitate maxima si o gama ampla de functii, desi farurile au o suprafata de dimensiuni reduse, oferind totodata semnaturi luminoase personalizabile. Echipa de design ce a fost responsabila pentru sistemele de iluminare a reusit si de aceasta data rezultate excelente, echipand acest conceptcar cu numeroase noi functii si optiuni de personalizare pentru unitatile sale de iluminare.
    Astfel, pe fiecare partea caroseriei sunt instalate cate trei proiectoare LED mici, dar de inalta rezolutie, ce transforma solul de langa ele intr-o reala scena de spectacole, atunci cand sunt deschise portierele, deoarece mici efecte luminoase dinamice vor fi intampina ocupantii cu mesaje scrise in limba lor. La premiera din Shanghai, au fost desigur proiectate mesaje in limba chineza.
    Combinatia dintre dotarile de siguranta si designul estetic au jucat dintotdeauna un rol foarte important la Audi. De aceea, micile proiectoare de inalta rezolutie afiseaza, de asemenea, simboluri de avertizare pe sol, pentru a preveni biciclistii ca se va deschide portiera, de pilda.
    Alte patru proiectoare LED de inalta rezolutie sunt integrate discret in colturile automobilului si genereaza proiectii pentru luminile de semnalizare. Designul acestor proiectoare poate fi modificat pentru a fi adaptat la diferite piete si in functie de legislatia diferitelor regiuni.
    Farurile Matrix LED digitale ating o calitate demna aproape de cinematografie. De exemplu, daca Audi A6 e-tron concept este parcat in fata unui perete in timpul unei pauze pentru reincarcarea bateriei, soferul si pasagerii se pot delecta in acest timp jucand un joc video proiectat pe perete. Astfel, ei pot vedea pe perete imaginile jocului proiectate in format XXL, de catre farurile Matrix LED digitale. Pentru a vedea si mai bine, jucatorii pot sta langa automobil sau direct in fata automobilului, proiectia avand o latime de cativa metri.
    Ei pot controla jocul de pe smartphone-ul lor. Mai mult, designerii Audi au concept si dezvoltat chiar si un joc special pentru Audi A6 e-tron concept!
    In spatele conceptcar-ului este instalata o noua generatie de elemente OLED digitale, ce iau forma unui bandou luminos continuu si functioneaza asemeni unui display. Luminile acestea pot fi, de asemenea, folosite pentru a crea variatii personalizabile aproape nelimitate pentru semnaturile luminoase digitale si pentru luminile afisate, putand fi adaptate dupa gusturile personale ale clientului.
    Un aspect nou al blocurilor optice din spate este arhitectura tridimensionala a elementelor OLED digitale, ce, adaptate la forma caroseriei, permit integrarea perfecta a designului nocturn in designul de ansamblu. Astfel show-ul dinamic de lumini nu poate fi experimentat doar bidimensional, ca pana acum, ci si cu efect 3D spatial, cu adevarat impresionant.
    Si, desigur ca, atat farurile, cat si blocurile optice din spate indeplinesc cu brio si functiile lor clasice, ajutand soferul sa vada mai bine si avand grija ca automobilul sa fie bine vazut. Astfel, farurile ilumineaza soseaua din fata automobilului cu o lumina clara si puternica, adaptandu-se totodata in maniera inteligenta la situatia din trafic, la conditiile meteo si la mediul inconjurator, dar si comunicand cu ceilalti participanti la trafic. In spate, blocurile optice OLED digitale sunt extrem de puternice, omogene si dispun de un contrast foarte ridicat, ceea ce sporeste enorm siguranta pe drumurile viitorului.
    Iar proiectoarele din jurul automobilului permit pentru prima data extinderea ariei de comunicare in afara automobilului. Cu ajutorul functiilor sale inteligente de conectivitate, A6 e-tron concept transmite informatii celorlalti participanti la trafic, folosind in acest sens semnale vizuale.
    Modele cu garda la sol crescuta sau, dimpotriva, automobile sportive si joase: platforma PPE
    Platforma PPE este conceputa exclusiv pentru automobilele electrice pe baterie, astfel ca poate folosi la maximum punctele forte ale acestei tehnologii. Elementul-cheie al viitoarei flote PPE este un modul pentru baterie situat intre punti, care la A6 e-tron concept stocheaza circa 100 kWh de energie. Folosind intreaga baza a automobilului, Audi a putut obtine o arhitectura foarte subtire a bateriei. Astfel, pentru prima data, a fost posibila construirea pe aceeasi baza atat a automobilelor cu garda la sol inalta, cat si a automobilelor deosebit de sportive, cu constructia de ansamblu aplatizata, precum Audi A6 e-tron concept, fara sa fie necesare modificari la arhitectura de baza in acest scop.
    Marimea bateriei si ampatamentul automobilelor PPE sunt adaptabile, astfel ca platforma poate fi folosita cu usurinta pentru numeroase segmente auto diferite. Raportul dintre ampatamentul relativ lung si consolele scurte este insa un element pe care toate aceste modele il vor avea in comun si care, impreuna cu rotile mari, creeaza proportii de baza pur si simplu perfecte, nu doar din punctul de vedere al designului. Ocupantii viitoarelor modele construite pe baza platformei PPE vor beneficia de ampatamentul lung, ce se traduce prin interiorul mai lung si spatiul mai amplu la picioare pentru ambele randuri de scaune, la modelele de automobile PPE din toate segmentele. In general autovehiculele electrice sunt mai spatioase decat cele cu sistem clasic de propulsie, deoarece nu mai au tunelul central pentru transmisie, acesta nemaifiind necesar la acest tip de tehnologie.
    Dar chiar si fara tunelul transmisiei, clientii nu vor trebui sa renunte la beneficiile legendarei tractiuni integrale quattro a marcii. Viitoarea gama de modele PPE va include variante de motorizare cu cate un motor electric montat pe puntea spate si puntea spate, sistem ce va face uz de coordonare electronica pentru a asigura tractiune integrala atunci cand e nevoie si pentru a asigura un echilibru perfect intre caracteristici dinamice avansate si eficienta energetica excelenta. De asemenea, familia e-tron va include si versiuni de baza optimizate in privinta consumului si a autonomiei maxime, caz in care propulsia va fi asigurata de un singur motor, ce va fi instalat pe puntea spate.
    Cele doua motoare electrice cu care este echipat Audi A6 e-tron concept pot furniza o putere totala de 350 kW si un cuplu de 800 Nm.
    Rotile din fata ale conceptcar-ului sunt conectate intre ele de o punte cu cinci brate, special optimizata pentru autovehiculele electrice. Pe puntea spate este instalat un sistem multi-brat. Conceptcar-ul dispune si de suspensie pneumatica Audi cu amortizoarele adaptive.
    Incarcare rapida, autonomie mare
    Elementul central al tehnologiei de propulsie a conceptcar-ului Audi A6 e-tron este, la fel ca la toate viitoarele modele Audi PPE, tehnologia de incarcare de 800 de volti. La fel cum a fost deja implementat la Audi e-tron GT, si sistemul bateriei de la Audi A6 e-tron concept permite incarcarea in timp foarte scurt la pana la 270 kW, de la statiile de incarcare rapida. Aceasta tehnologie revolutionara va intra in premiera in productie pentru segmentele medii si de lux de volum mare, odata cu platforma PPE.
    Este o tehnologie ce permite timpi de incarcare ce se apropie de cei necesari pentru oprirea la benzinarie si alimentarea unui automobil cu motor cu ardere interna. Astfel, 10 minute sunt suficiente pentru a incarca bateria la un nivel suficient pentru ca automobilul sa poata sa parcurga apoi peste 300 de kilometri. Și, in mai putin de 25 de minute, bateria de 100 kWh cu care este echipat Audi A6 e-tron concept poate fi incarcata de la 5% la 80%.
    Avand in vedere si autonomia de peste 700 de kilometri, in functie de motorizarea aleasa si de putere, Audi A6 e-tron concept este, fara doar si poate, potrivit si pentru utilizarea ca automobil principal. Autonomia sa si viteza sa de incarcare tin pasul cu cele ale automobilelor cu motoare cu ardere interna, astfel ca este automobilul universal perfect pentru utilizarea cotidiana, de la drumurile scurte la magazin, la excursiile mai lungi de weekend sau la vacante.
    Iar in ceea ce priveste caracteristicile dinamice, cu calitatile sale specifice de automobil electric, Audi A6 e-tron concept isi depaseste in mod evident concurentii cu motoare cu ardere interna. Datorita cuplului ridicat ce este disponibil inca de la demaraj, chiar si modelele ultra-eficiente de intrare in gama vor accelera de la 0 la 100 km/h in mai putin de 7 secunde. Iar modelele de inalte performante din varful gamei permit reducerea acestui sprint chiar la sub 4 secunde.
    Platforma PPE - Flexibila, variabila, electrica
    Audi si-a lansat primul automobil electric din productia de serie in 2018. De atunci, in mai putin de 3 ani, marca a avansat sistematic si rapid cu introducerea modelor sale electrice in intreaga sa gama. Dupa Audi e-tron SUV si e-tron Sportback, in februarie 2021 a fost lansat ultra-dinamicul e-tron GT, construit pe o noua platforma tehnica dezvoltata in colaborare cu Porsche AG.
    Si la doar 2 luni mai tarziu, au avut premiera Audi Q4 e-tron si Q4 Sportback e-tron. Acestea sunt doua SUV-uri cu adevarat unice in segmentul A, folosind ambele platforma tehnica MEB a Grupului Volkswagen. Audi Q2 L e-tron este un model, de asemenea, electric, oferit insa doar pe piata chineza.
    Audi A6 e-tron concept este acum primul membru al familiei (initial segmentul C si apoi si segmentele B si D) bazate pe o noua platforma tehnica inovatoare: platforma electrica premium, PEE (Premium Platform Electric). Acest sistem modular este dezvoltat sub coordonarea Audi, impreuna cu Porsche AG. Primele modele Audi PEE din productia de serie vor fi prezentate succesiv, incepand cu a doua jumatate a anului 2022.
    Automobilele PPE au fost special dezvoltate pentru piata globala si vor fi introduse pe toate pietele principale pe care marca este prezenta. Audi planifica sa produca modelul atat la fabricile sale din Europa, cat si din China, care este piata nationala individuala cea mai mare a companiei. Astfel, la Changchun este construita o noua fabrica, special in acest scop. Aici vor fi produse modele Audi cu tehnologie PPE incepand cu mijlocul acestui deceniu. Unitatea de productie este gestionata in comun de Audi si partenerul sau FAW.
    PPE este prima platforma conceputa ca baza pentru o gama mai ampla ca niciodata de automobile de volum, inclusiv modele SUV si CUV cu garda la sol inalta, cat si modele cu garda la sol redusa, ce fac parte din gama centrala a marcii Audi, ca de pilda din familia Audi A6. Dar exista, de asemenea, planuri pentru extinderea gamei PPE si in segmentul B, care, deja de decenii, este segmentul de piata cu cel mai mare volum pentru Audi. Totodata, platforma PPE este excelenta chiar si pentru modele din segmentul D de top.
    Cu PPE, modelele electrice vor fi atractive si pentru clientii care prefera concepte de automobile ce merg mai departe de segmentul SUV-urilor, ca, de exemplu, modelele Sportback, ce sunt caracteristice marcii si pe care Audi A6 e-tron concept le traduce intr-un automobil ce ne sugereaza deja cum va arata viitorul.
    Astfel, Audi isi poate extinde in maniera eficienta oferta de automobile electrice din gama sa, in baza segmentelor sale de mare volum B si C. Aditional, economiile de scara vor permite oferirea intr-o gama ampla de modele a tehnologiilor din clasa de lux precum si a diferitelor versiuni de modele, ceea ce este un avantaj fara egal pe piata premium.
    Aditional, platforma este benefica si pentru consumul la nivel de flota si pentru emisiile de CO₂ la nivel de flota. Pe scurt: PPE accelereaza considerabil transformarea rapida a companiei in directia mobilitatii electrice, datorita volumului mare si a varietatii ample, pentru ca Audi sa poata da viata inca unei noi povesti extraordinare de succes.

    Vizualizari: 399
    Citroën C-Elysée

    Citroën C-Elysée

    Pret: 5.000 EUR, An: 2015, Kilometri: 133.500 detalii »

    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 6.500 EUR, An: 2011, Kilometri: 207.500 detalii »

    Toate anunturile »