Vezi toate fotografiile (9)
Audi a dat publicitatii primele fotografii oficiale cu
Audi A3 si
A3 Sportback facelift, doua masini care vor incerca sa continue in aceasta vara succesul pe care l-a inregistrat acest nume lansat in 1996: peste 1,9 milioane de exemplare vandute in tot acest timp.
Va veti chinui serios pentru a remarca schimbarile discrete petrecute la exterior si asta pentru ca
Audi, in cel mai pur spirit german, s-a concentrat cu precadere pe ameliorarea componentei tehnice.
Pana acolo insa, sa remarcam micile retusuri aduse designului farurilor, capotei si barei de protectie fata, astfel incat ansamblul sa se incadreze cat mai bine in noul curent stilistic lansat odata cu
A5 si continuat de
A4 sau
Q5. In urma acestor modificari,
A3 a crescut in lungime cu 2,5 cm pana la 4,24 m; in schimb, fratele sau cu cinci usi,
Sportback, a ramas la fel de mare ca si inainte: 4,29 m.
Cei mai atenti vor observa si noile clante, precum si
oglinzile retrovizoare cu
semnalizatoare integrate; totusi, punem pariu ca show-ul va fi furat de blocurile optice cu
tehnologie LED pentru lumina de zi, oferite optional.
Habitaclul isi va primi clientii cu o consola centrala pe care vor trona o serie de butoane cu design revizuit, dar si cu un instrumentar de bord in care ceasurile au fond negru si ace de culoare rosie. In plus, computerul de bord ii va indica soferului care e treapta optima de viteza pentru viteza cu care se deplaseaza masina, in timp ce sotia acestuia va fi fericita sa afle ca poate cumpara mai multe produse de la mall gratie unui portbagaj care ajunge acum, in cazul lui
A3, pana la 1080 de litri (1.100 de litri pentru
Sportback).
Sa trecem insa la lucruri ceva mai serioase si sa semnalam introducerea in echiparea lui
A3/
A3 Sportback a noii cutii de viteze cu
dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza
S-Tronic, care va suplimenta serios caracterul sportiv al
hatch-ului din
Ingolstadt. Tot la ca capitolul dinamica, remarcam prezenta sistemului
Magnetic Ride – o bijuterie tehnologica bazata pe magia lichidului magentoreologic care, pana mai ieri, era rezervata numai modelelor de inalta performanta (precum
Audi RS4 si
TT) – dar si a versiunii
S3 Sportback, un model cu cinci usi
quattro echipat cu motorul 2.0
TFSI de 265 CP disponibil in trecut doar pe
A3 cu trei usi.
Apropo de motoare, modelul compact
Audi pune in continuare la dispozitie o groaza de
propulsoare – sase pe benzina si trei diesel –, distractia incepand cu cel pe benzina de 1,6 litri si 102 CP. In acest sector il urmeaza, in ordinea crescatoare a performantelor, 1.4 TSFI de 125 CP (ce-l inlocuieste pe 1.6 FSI de 115 CP), 1.8 TFSI de 160 CP (sosit in locul lui 2.0 FSI de 150 CP), 2.0 TFSI de 200 CP, 3,2 FSI de 250 CP si, evident, 2.0 TFSI de 265 CP de pe
S3/
S3 Sportback. De partea cealalta, gama
diesel il va avea in continuare in postul de entry-level pe 1.9
TDi de 105 CP, deasupra lui urmand a se situa 2.0 TDI in doua trepte de putere – 140 si 170 CP.
Cu exceptia celor mai slabe agregate pe
benzina si
motorina, cuplate standard la
cutii de viteza manuale cu cinci trepte, si a top modelului
A3 3.2 (dotat cu noua transmisie
S Tronic cu sapte trepte si
dublu ambreiaj), toate celelate fac echipa cu o
transmisie manuala cu sase trepte, un motiv in plus pentru a “scoate” untul din
hatch-ul
Audi.
Asigurati-va insa ca veti avea la dispozitie binisor peste 20.350 de euro, pret ce va fi cerut pe cel mai ieftin
A3 facelift incepand cu aceasta vara.