Vezi toate fotografiile (1)
Furnizorul de echipamente american
Eaton, recunoscut in special pentru sistemele de
supraalimentare ale motoarelor, a anuntat ca va livra
compresorul mecanic ce va imbunatati substantial performantele noului
Audi V6 TFSI.
Motorul celor din
Ingolstadt va intra in productia de serie la finalul acestui an si va fi folosit pe scara larga in cadrul gamei de modele, inclusiv sub capotele lui
S4 si
RS4.
Initial, compresorul mecanic din seria
TVS (
Twin Vortices Series) va ajuta agregatul de trei litri cilindree sa dezvolte 290 CP si 420 Nm; mai tarziu insa, eventualele modificari efectuate in conformitate cu cerintele modelelor sportive vor duce aceste cifre mult mai departe.
La o prima vedere, alegerea unui compresor mecanic in detrimentul unui
turbocompresor poate parea putin ciudata cand vorbesti de Audi, insa germanii au dorit sa se asigure ca motorul nu va manifesta nici o problema in a livra puterea la turatii joase. In plus, compresorul este atat de compact incat incape in interiorul V-ului de 90 de grade al cilindrilor, ceea ce inseamna ca nici greutatea aditionala nu este atat de mare pe cat s-ar crede.
De fapt, produsul celor de la Eaton a iesit invingator in cadrul unui
test comparativ cu alte componente similare concurente, dovedind ca raspunde cel mai bine la apasarea pedalei de acceleratie si ca livreaza cel mai bun cuplu la turatii joase.
El este capabil sa aprovizioneze 1.000 kg de aer pe ora in camerele de combustie ale motorului, pe care il “compacteaza” la o presiune de 0,8 bari; natural, cifrele vor fi si mai impresionante la premiera lui RS4.