Vezi toate fotografiile (1)
In sfarsit, dupa cateva saptamani bune de scaldat in secretomanie, datele tehnice (si oficiale) ale noului
V6 Audi supraalimentat de 3 litri cilindree, asa numitul
3.0 TFSI, au iesit la iveala.
Dotat cu cele mai noi tehnologii –
supraalimentare si
injectie directa – si menit sa inlocuiasca intr-un viitor apropiat, in cazul anumitor modele, gurmandele agregate
V8, noul propulsor pune la dispozitie 290 CP si un cuplu impresionant de 420 Nm.
Poate si mai important decat valoarea sa,
momentul maxim este disponibil de la o turatie joasa – 2.500 rpm –, fapt care anunta un motor cu un potential foarte usor de exploatat.
In plus, inginerii Audi au dezvoltat un
compresor mecanic suficient de compact incat sa incapa in interiorul V-ului, cu rezultate directe si benefice asupra masei si centrului de greutate a motorului.
3.0 TFSI este creditat – bineinteles, in functie de modelul pe care va fi instalat – cu un
consum mediu de sub 10 litri/100 km, o performanta remarcabila pentru un motor atat de aproape de pragul celor 300 CP.
Cat despre debutul sau, documentele secrete “scurse” din birourile celor din
Ingolstadt ne spun ca o va face sub capota lui
A6 facelift, dupa care, intr-o forma ceva mai puternica – 350 CP – va ajunge si sub cea a lui
S4.