rss

Asa accelerezi afacerea ta: 2.000 CP la tensiune inalta cu Ford Pro Electric SuperVan

  1. 16/07/2022
    Vezi toate fotografiile (5)

    Ford deschide astazi primul capitol electrificat din legendara sa serie Supervan, cu dezvaluirea globala a supervanului electric de performanta ultra-inalta Ford Pro Electric SuperVan, la Festivalul de viteza de la Goodwood.
    Ford Pro Electric SuperVan foloseste pe deplin potentialul de performanta oferit de electrificare si de conectivitatea de top pentru a obtine cele mai inalte performante dinamice dintre vehiculele comerciale Ford construite vreodata, dar si pentru a sublinia angajamentul imens al companiei fata de electrificare.
    Patru motoare electrice, o baterie de 50 kWh racita cu lichid si un sistem de control personalizat produc aproximativ 2.000 CP, pentru o acceleratie 0-100 km/h in sub doua secunde.
    Performanta unui tren de rulare special construit, pregatit pentru circuit, care include componente de la recent dezvaluitul E-Transit Custom – prima versiune complet electrica a celui mai vandut van – este completata la interior de tehnologia Ford SYNC cu ecran tactil, precum si de functionalitati suplimentare pentru a controla capabilitatile unice ale Electric SuperVan.
    Conectivitatea imbunatatita mentine soferul informat si permite transmisia de date in timp real pentru gestionarea de la distanta a vehiculului si performanta optimizata, la fel ca serviciile integrate care pot accelera productivitatea a peste 125.000 de clienti Ford Pro din Europa. De asemenea, sunt disponibile moduri de conducere selectabile si tehnologii de franare regenerativa similare cu cele de pe vehiculele electrice de serie Ford.
    Uimitorul concept, complet electric, a fost dezvoltat in secret de Ford Performance si de specialistii in curse si raliuri electrificate STARD din Austria, designul exterior fiind creat de catre echipa Ford Design din Koln, Germania.
    „Aducem SuperVan in secolul 21, cu 2.000 CP complet electrici pentru o emotie de neegalat si un stil inconfundabil inspirat de noul E-Transit Custom. Dar performanta nu tine doar de cai putere – puterea de procesare a lui Electric SuperVan inseamna ca inginerii pot folosi datele vehiculului in timp real pentru a optimiza performanta, la fel ca la o masina de curse de nivel superior ”, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance Motorsports. 
    Primul SuperVan al Ford a fost dezvaluit in 1971 si a propus un motor montat central preluat de la Ford GT40, castigatorul de la Le Mans, pentru a crea un Transit Mk.1 diferit de oricare altul. Formula a fost dusa mai departe pentru SuperVan 2; o versiune cu o caroserie din fibra de sticla a Transit Mk.2, cu un motor V8 Cosworth de 590 CP, preluat de la Ford C100. Acest vehicul a renascut ulterior sub forma SuperVan 3, asemanatoare cu Transit Mk.3, propulsat de un motor Cosworth HB de 650 CP, preluat de la masinile de Formula 1 ale epocii.
    „Ford Pro inseamna accelerarea productivitatii pentru clientii nostri – deci de ce sa nu cream un nou SuperVan electric care sa dovedeasca puterea electrificarii si a conectivitatii”, a declarat Hans Schep, director general Ford Pro, Europa. „Acest concept incredibil duce ingineria avansata si aspectul distinctiv al E-Transit Custom la un nivel cu totul nou si este o dovada de mare viteza a puterii ecosistemului de servicii conectate al Ford Pro.”
    Ford Pro Electric SuperVan este dezvaluit astazi la Festivalul Vitezei de la Goodwood, unde pick-up-ul de performanta Ford Ranger Raptor de noua generatie isi face si el debutul dinamic. Pilotul de curse Romain Dumas, specialist in sporturile cu motor electric, va fi la volanul SuperVan-ului electric pentru a-si demonstra capacitatea pe faimoasa urcare de la Goodwood.
    Transformarea E-Transit Custom in SuperVan
    Ford Pro Electric SuperVan este un vehicul-concept unic care a lasat echipei de design Ford libertatea sa creeze un vehicul cu aspect exotic, care atrage atentia si reflecta capacitatea sa de performanta extrema. Pasajele rotilor atipice si stilul musculos al caroseriei contribuie la oferirea unei expresii extreme a designului Transit. Sistemul de propulsie complet electric a oferit echipei de dezvoltare multa libertate, cu putine restrictii fata de ceea ce permite in mod normal un motor termic.
    „Sansa de a face parte din povestea emblematica SuperVan si de a reimagina ceea ce ar putea fi in secolul 21 a fost o oportunitate de vis”, a declarat Amko Leenarts, director, Design, Ford Europa. „Al patrulea capitol al povestii SuperVan este conceput pentru a fi cel mai rapid, extrem, pastrand in acelasi timp ADN-ul Transit. Proportiile sunt o versiune mai dramatica a ceea ce am dezvoltat pentru E-Transit Custom, iar bara luminoasa din fata creeaza o expresie futurista, facand din Electric SuperVan apogeul absolut al limbajului de design Transit.”
    Constructia conceptului care tine cont de specificatii tipice de motorsport imbina podeaua regasita la E-Transit Custom cu un cadru din otel si panouri de caroserie din compozite usoare. Un set de acumulatori special dezvoltati, de 50 kWh, racit cu lichid, este montat in podeaua masinii pentru o distributie optima a greutatii si un centru de greutate scazut. Acesta poate fi reincarcat complet in aproximativ 45 de minute folosind o statie de mare putere. Soferul poate accesa informatii despre incarcare si baterie prin intermediul ecranului tactil din cabina.
    Patru motoare electrice functioneaza impreuna pentru a oferi aproximativ 2.000 CP, printr-un sistem de tractiune integrala – suficient pentru a propulsa incredibila furgoneta de la 0 la 100 km/h in mai putin de doua secunde, facandu-l cel mai rapid SuperVan de pana acum. 
    Experienta Ford Performance si STARD in sporturile cu motor este imediat evidenta; splitter-ul frontal al caroseriei este sculptat intr-un mod dramatic, praguri laterale si difuzorul din spate se pot regasi fara probleme pe o masina din motorsport, in timp ce muchiile si aripioarele dorsale ale designului radical din spate genereaza apasare aerodinamica pentru mai multa aderenta. Influenta adusa din cursele cu motor continua cu trenul de rulare avansat si franele specifice pentru motorsport. 
    Date pentru a accelera performanta si productivitatea
    Ford Pro Electric SuperVan integreaza un roll-cage si scaune de curse conform standardelor FIA pentru siguranta, precum si un ecran tactil SYNC de mari dimensiuni, preluat direct de la vehiculele de serie Ford, cum ar fi Mustang Mach-E, care controleaza conectivitatea avansata si sistemele multimedia.
    Ecranul tactil permite, de asemenea, controlul modurilor de conducere selectabile care adapteaza hartile de cuplu ale Electric SuperVan, franarea regenerativa si raspunsul anumitor sisteme pentru a se potrivi diferitelor scenarii de conducere:
    • Road – pentru cazuri rare de conducere „normala”.
    • Track – pentru echilibrarea dinamicii pentru circuit, cu anvelope de curse slick
    • Drag – pentru acceleratie maxima in timp ce se utilizeaza anvelope radiale de curse
    • Drift – pentru drifting spectaculos, demonstratii de agilitate si conducere pe zapada
    • Rally – pentru performante optime pe probele de raliu pe asfalt si pietris cu anvelope speciale 
    Reglarea fina a performantei este oferita de un pachet electronic care include controlul tractiunii, controlul sistemului de pornire controlata, un limitator de viteza pentru linia boxelor si franare regenerativa in trei trepte pentru a recupera energia bateriei - similar cu functia L Mode de pe ETransit. La viteza mica, modul ECO mentine motoarele la o eficienta optima, seteaza franarea regenerativa pentru maximum si reduce cuplul transmis spre puntea spate. Pentru performante maxime, un buton E-Boost pune la indemana soferului o crestere temporara a puterii si a cuplului.
    Modul denumit Tyre Cleaning Mode poate frana complet o punte, in timp ce antreneaza rotile celeilalte punti, astfel incat ajuta la incalzirea anvelopelor inainte de iesirea pe circuit.
    La fel ca o masina de curse moderna – si vehiculele comerciale Ford – Electric SuperVan poate trimite date in timp real pentru gestionarea de la distanta. Companiile pot folosi Ford Pro E-Telematics 7 sau FordPass Pro 8 pentru a urmari starea de functionare si de securitatea a flotei lor; in mod similar, inginerii Ford Performance pot monitoriza Electric SuperVan prin intermediul unui software de management dedicat, care traduce datele in timp real in informatii despre viteza, timpii pe tur si sistemele vehiculului.
    Dincolo de a demonstra cunostintele avansate ale Ford privind vehiculele electrice si conectivitatea, conceptul Electric SuperVan este, de asemenea, un experiment stiintific de mare viteza. Mediul sau de exploatare solicitant si conceptul de design fara restrictii ii permit lui Ford sa depaseasca limitele ingineriei si conectivitatii vehiculelor electrice pentru a-si imbunatati viitoarele masini de curse si vehicule, software si servicii.
    Pe traseul de la Goodwood, la volanul super-conceptului electric, se afla Romain Dumas, un pilot expert in dezlantuirea deplina a performantei Electric SuperVan. Bilantul lui Dumas in cursele electrice este de neegalat; a stabilit recorduri absolute la Goodwood si Pikes Peak si detine, de asemenea, recordul turului electric pe infricosatoarea bucla Nordschleife, unde a castigat patru curse de 24 de ore la Nürburgring. Experienta diversa a lui Dumas include, de asemenea, recordul de distanta parcursa la Le Mans in cursa de 24 de ore, un titlu in Campionatul Mondial de Anduranta FIA si o victorie de clasa la Raliul Monte Carlo.

    Vizualizari: 545