rss

Anvelopele inteligente, in curand pe piata: Cum vor beneficia consumatorii de tehnologia cu senzori?

  1. 25/06/2020
    Vezi toate fotografiile (4)

    Vehiculele autonome necesita anvelope speciale. Senzorii conectati cu care vor fi echipate aceste anvelope joaca un rol important, deoarece masinile trebuie sa respecte aceleasi conditii de condus precum soferii. Un expert al Nokian Tyres considera ca anvelopele inteligente vor fi ceva obisnuit in cel mult cinci ani.
    Automatizarea traficului avanseaza, ceea ce stabileste si noi cerinte pentru anvelopele auto. Atunci cand o masina nu este controlata de o persoana, nevoia de a observa conditiile de condus prin intermediul senzorilor instalati pe anvelope, de exemplu, creste. Functiilor de siguranta traditionale si familiare, precum aderenta pe gheata si rezistenta la acvaplanare, li se va alatura tehnologia care furnizeaza date in timp real.
    „Daca un vehicul nu are un sofer activ care sa se asigure ca anvelopele ofera siguranta, aceasta trebuie masurata in alt mod.”, spune Mika Penttilä, Head of Digital Technology, Nokian Tyres.
    Atunci cand informatiile primite de la anvelope sunt combinate cu datele meteorologice, de exemplu, sistemul de informatii de la bordul vehiculului poate genera o imagine de ansamblu a conditiilor de condus si poate adapta experienta in consecinta.
    Senzorii anvelopelor pot monitoriza si uzura anvelopelor, presiunea de umflare si temperatura din interiorul anvelopei. O crestere a temperaturii interioare poate fi un semn timpuriu de defectiune, permitand solutionarea acesteia inainte de a provoca o situatie periculoasa pe drum.
    „Oricat de inteligent este vehiculul, anvelopele raman singura legatura dintre masina si sosea.”, completeaza Jukka Kasi, Senior Vice President of Products & Marketing, Nokian Tyres.
    Cand trebuie inlocuite anvelopele inteligente
    Anvelopele inteligente permit si noi modele de service care pot fi utilizate chiar inainte sa vedem masini robotizate pe strazi.
    „In viitor, anvelopele vor continua sa se uzeze si sa necesite inlocuire. Cu toate acestea, achizitionarea unui set nou de anvelope poate deveni mai facila decat inainte.”, completeaza Penttilä.
    Frigiderele viitorului pot comanda lapte atunci cand se termina si, acelasi lucru se poate intampla si in cazul anvelopelor uzate.
    Pe masura ce acestea se uzeaza, senzorii anunta retailer-ul de anvelope, care poate livra un nou set sau chiar le poate monta pe vehicul. Totusi, potrivit spuselor lui Jukka Kasi, primul pas este ca soferul sa fie anuntat cu privire la uzura anvelopelor.
    Anvelopa poate transmite datele despre uzura catre sistemul de informatii de la bord, care anunta soferul ca anvelopele pot fi utilizate in siguranta inca trei luni. In acelasi timp, sistemul ii recomanda sa contacteze cel mai apropiat retailer si ii furnizeaza datele de contact ale acestuia. La fel se intampla si cu vehiculele actuale care pot anunta soferul ca raman fara combustibil si ofera indrumari de navigatie catre cea mai apropiata benzinarie.
    Intretinerea preventiva devine deosebit de importanta pe masura ce popularitatea vehiculelor inchiriate creste si mai ales odata ce incep sa functioneze autonom. Aceasta garanteaza ca pasagerii nu vor fi intampina probleme in timpul deplasarilor.
    Anvelopele inteligente vor aparea inaintea masinilor robotizate
    Chiar daca inca se lucreaza la lansarea anvelopelor inteligente, sunt deja disponibili diferiti senzori si solutii pentru anvelope inteligente. De exemplu, senzorii TPMS pentru presiunea anvelopelor sunt deja cunoscuti de consumatori, dar tehnologia mai avansata a fost rezervata pana acum utilizarii profesionale. De pilda, Nokian Tyres Intuitu este un concept pentru agricultura si contractarea de anvelope, care imbina anvelopele cu senzori integrati cu o aplicatie mobila pentru colectarea datelor. 
    Cu toate acestea, Jukka Kasi considera ca solutii precum Intuitu vor deveni ceva obisnuit pentru consumatori, chiar inainte sa putem vedea vehicule autonome pe drumuri.
    „Anvelopele inteligente vor deveni mai intai obisnuite pe vehiculele electrice, care dispun de anvelope mari, multi senzori si linkuri catre anvelope. Acest lucru se va intampla peste aproximativ cinci ani.”, rezuma Kasi. 

    Vizualizari: 2879