Vezi toate fotografiile (15)
Alfa Romeo
Masinile italiene sunt recunoscute peste tot in lume pentru frumusetea lor, iar dintre acestea, cu siguranta
Alfa Romeo iese cel mai mult in evidenta la acest capitol. Culmea, greu de crezut pentru multa lume, omul din spatele ultimelor succese
Alfa este un
designer american,
Frank Stephenson.
Asadar, "liniile latine" ale modelelor
Alfa Romeo erau trasate de un american, unul dintre cele mai mari talente existente in materie de
design auto pe plan mondial. Printre cele mai semnificative realizari ale lui
Stephenson se numara
8C Competizione si
hatchback-ul
Mi.To pentru
Alfa, dar si modele precum
Fiat 500,
BMW X5,
Mini Cooper,
Maserati MC12 sau
Maserati Quattroporte.
Frank Stephenson si-a dat, insa, demisia din functia de
designer sef la
Alfa Romeo, locul lui fiind luat de austriacul
Christopher Reitz. Desi americanul nu a facut nicio decalartie oficiala, pe la colturi se vorbeste ca plecarea sa a fost determinata de venirea in cadrul grupului
Fiat a fostului sef al departamentului de design de la
Pininfarina,
Lorenzo Ramaciotti.
Despre
Christopher Reitz, noul designer sef, se poate spune, in primul rand, ca este inrudit cu familia
Porsche. Austriacul a studiat
Art Center Europe din Elvetia si si-a inceput cariera de
designer la
Volkswagen, in 1993. Incet dar sigur a urcat pe scara ierarhica si a ajuns seful departamentului
Advance Design de la
Audi, dupa care a trecut in tabara
Nissan.
CrossBow,
Nissan Micra C+C,
Evalia si
Qashqai sunt cateva dintre proiectele in care a fost implicat
Reitz.
Persoana banuita ca ar fi motivul plecarii lui
Frank Stephenson,
Lorenzo Ramaciotti, a fost adusa in vara lui 2007 la
Fiat de catre
Sergio Marchionne, CEO al grupului italian.
Ramaciotti a lucrat 32 de ani pentru
Pininfarina, de unde s-a pensionat in 2005. Absolvent al
Politecnico di Torino, a indeplinit, pe rand, functiile de General Manager pentru
Pininfarina Studi e Ricerche si Managing Director al
Pininfarina Ricerca si Sviluppo. In cei 17 ani cat a ocupat functia de designer sef la
Pininfarina a desenat peste 20 de concept car-uri pentru marci din intreaga lume. Printre lucrarile sale se numara si cel putin 10 modele
Ferrari -
456 GT,
550 Maranello,
360 Modena,
Enzo,
F430 si
612 Scaglietti, dar a colaborat si la realizarea lui
Maserati Quattroporte. Ultimul proiect dezvoltat sub bagheta sa a foat
Maserati GranTurismo, prezentat la ultima editie a S
alonului Auto de la Geneva.
Mercedes-Benz
Germanii de la
Mercedes se confrunta si ei cu schimbari la nivelul departamentului de design, generate de retragerea lui
Peter Pfeiffer. La jumatatea acestui an,
Daimler AG urmeaza sa il anunte in functia de designer sef pe
Gorden Wagener, actualul sef al
Strategic Advanced Design si directorul studiourilor de design
Mercedes din California si Japonia. In varsta de 39 de ani,
Wagener este omul din spatele actualelor modele
Mercedes-Benz, din 2002 fiind responsabil cu design-ul modelelor A, B, C, E, CLK si
CLS-Klasse. Ultima creatie impresionanta a acestuia a fost
conceptul F 700, prezentat la
Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut.
Gorden Wagener a studiat design-ul industrial la
Universitatea din Essen, apoi s-a dedicat studiului masinilor comerciale la
Royal College of Art din Londra.
Peter Pfeiffer, in varsta de 65 de ani, urmeaza sa se retraga din activitate la mijlocul acestui an. El si-a cladit o cariera solida alaturi de
Mercedes-Benz, pentru care a activat timp de 40 de ani, dintre care 30 in functia de designer sef.
Supercar-ul
SLR,
CLS sau
R-Klase sunt doar cateva dintre ultimele modele ce poarta semnatura lui
Pfeiffer, insa el a avut un cuvant greu se spus in ceea ce priveste "look-ul" masinilor
Mercedes din 1968 incoace.
Desi nu sunt putine vocile care sustin ca masinile
Mercedes-Benz si-au pierdut stralucirea de alta data, iar designerii par mai neinspirati ca oricand, asteptam cu interes instalarea lui
Gorden Wagener in functia de designer sef general si, odata cu el, revigorarea aspecutlui modelelor din portofoliul germanilor.