rss

AMG renunta la motoarele V8 si V12

  1. 29/04/2008
Noile reguli cu privire la poluarea atmosferei ii obliga pe constructorii auto europeni – si in special pe cei germani – sa renunte la razboiul cailor putere sau, daca nu doresc sa o faca, sa gaseasca noi solutii prin care respectivul conflict sa se poarte cu “arme” curate.

AMG, tunerul de casa al celor de la Mercedes, se va conforma legilor ecologice europene introducand o serie de propulsoare extrem de performante dar, in acelasi timp, relativ modeste in ceea ce priveste consumul de combustibil.

Compania din Affalterbach se va concentra asadar pe dezvoltarea unei serii de motoare pe benzina mai mici, eventual supraalimentate, agregate diesel si chiar propulsii hibride performante. Unul din primii pasi ai noii strategii se va consuma in momentul in care V8-ul de 6,2 litri si V12-le twin-turbo de sase litri vor fi inlocuite de un V8 biturbo nou-nout.

Fata de monstruosul 6.2, acesta va avea doua avantaje majore: un consum de combustibil net inferior si un cuplu maxim sensibil mai mare, dezvoltat la turatii mult mai joase.

Noul V8 va fi montat pe aproape toate limuzinele si SUV-urile Mercedes, urmand a fi oferit in mai multe trepte de putere.

Din nou, in ceea ce priveste performantele de pe hartie, orice masina purtatoare a logo-ului AMG aproape ca nu va avea rival in segmentul ei, motorul urmand a dezvolta 570 CP si 900 Nm inca din versiunea de baza. Pe S-Klasse si CL-Klasse insa, uzina va trimite catre roti nu mai putin de 700 CP si 1.200 Nm, suficient cat sa le dea batai de cap inginerilor de la departamentul “Cutii si transmisii”.

Oricat de putin poluant va fi insa acest V8 in comparatie cu actualele motoare, AMG se va vedea obligat sa echilibreze situatia cu o serie de modalitati de propulsie neconventionale, printre acestea urmand a se numara si un hibrid numit “BluePower”.

Deocamdata, dinspre Affalterbach nu a “transpirat” nimic in ceea ce priveste datele tehnice aferente respectivului sistem, insa vom reveni cu informatii de indata ce sursele din cadrul companiei le vor sopti presei locale.

Pana atunci, sa mai punctam faptul ca ultima masina echipata cu minunatul (dar poluantul) motor V8 de 6,2 litri proiectat si construit in exclusivitate de AMG va fi supercar-ul SLC cu usi gullwing din 2010, masina pe care respectivul agregat isi va atinge si varful de putere (se asteapta peste 600 CP).
Vizualizari: 858