Vezi toate fotografiile (1)
Tunerul oficial al casei
Mercedes n-are nevoie de nici o introducere.
Caii putere,
cuplul devastator si kit-urile agresive de caroserie sunt painea lor, adica masini nu tocmai prietenoase cu
mediul inconjurator.
In consecinta nici
pretul de achizitie sau
intretinere al acestor bolizi nu este unul tocmai mic (avand in vedere
ca multe creatii ale germanilor depasesc binisor bariera celor
500 de cai), dar ne inselam daca credem ca inginerii lor habar n-au de
tendinte ecologice ce matura mai nou prin lumea auto.
Din contra,
teutonii si-au dat seama ca asta e viitorul si intentioneaza, incet-incet, sa se reprofileze. In aceasta ordine de idei,
Volker Mornhingweg –
director executiv la AMG – a declarat ca eforturile micului atelier vor fi concentrate in dezvoltarea unor
game de vehicule hibride si, de asemenea, unor
propulsoare diesel super-curate.
Cu siguranta cu un
CLK63 hibrid nu le zice multe fanilor inraiti, dar
tehnologia diesel moderna ofera o cale interesanta de diversificare, mai ales ca AMG, prin compania mama, este beneficiara fabuloasei tehnologii
BLUETEC.
Momentan singurul impediment este
SUA – peste jumatate din AMG-uri fiind vandute acolo – dar, conform previziunilor,
cea mai mare piata auto din lume, in cativa ani, se va matura si din acest punct de vedere.
Pana la urma daca inginerii companiei vor reusi sa obtina
700-1.000 Nm dintr-un propulsor alimentat cu motorina, o acceleratie de
sub 5 secunde pana la 100 km/h, iar toate acestea in timp ce
consumul mediu se va cifra in jurul valorii de
8-10 litri la suta de kilometri, nu vedem de ce ar refuza piata o astfel de masina…