rss

Ambitia Porsche pentru 2030: peste 80% dintre modelele noi integral electrice

  1. 01/04/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    De-a lungul ultimului an financiar, Porsche AG s-a mentinut drept unul dintre cei mai profitabili producatori de automobile din lume. Producatorul de masini sport din Stuttgart a atins un nou record istoric atat in ceea ce priveste veniturile din vanzari, cat si profitul operational. Vanzarile in 2021 au fost de 33,1 miliarde de euro, cu 4,4 miliarde de euro mai mult decat in anul precedent, reprezentand o crestere de 15% (vanzarile din anul precedent: 28,7 miliarde de euro). Profitul operational a fost de 5,3 miliarde de euro, depasind rezultatul anului precedent cu 1,1 miliarde de euro (plus 27 la suta). Porsche a generat un randament operational al vanzarilor de 16,0 la suta (anul precedent: 14,6 la suta).
    „Rezultatul nostru pozitiv se bazeaza pe decizii curajoase, inovatoare si de perspectiva”, a declarat Oliver Blume, Presedintele Comitetului Executiv al Porsche AG. „Industria noastra se confrunta cu ceea ce este probabil cea mai mare transformare din istoria sa”, spune Blume. „Am stabilit un curs strategic devreme si suntem robusti in zona operationala. Succesul se datoreaza muncii in echipa.” Lutz Meschke, vicepresedinte al Comitetului executiv si membru al Comitetului executiv pentru finante si IT, vede baza pentru cifrele puternice in structura de costuri sanatoasa a Porsche AG, pe langa gama atractiva de produse: „Cifrele reflecta puterea excelenta de profitabilitate a companiei noastre. Ele confirma cresterea generatoare de valoare si robustetea modelului nostru de afaceri de succes – chiar si in conditii dificile, cum ar fi deficitul de semiconductori.”
    Fluxul net de numerar a crescut cu 1,5 miliarde EUR la 3,7 miliarde EUR in 2021 (anul precedent: 2,2 miliarde EUR). „Acest indicator este o dovada clara a pozitionarii excelente a Porsche”, spune Lutz Meschke. Evolutia pozitiva se bazeaza si pe programul ambitios de profitabilitate 2025. Acesta este conceput pentru a sprijini in mod durabil veniturile prin noi inovatii si modele de afaceri. Meschke mai spune ca „multumita angajatilor nostri foarte motivati, programul nostru de profitabilitate a fost un succes total. Porsche si-a crescut si mai mult eficienta. Acest lucru ne ofera libertatea de a investi in viabilitatea viitoare a companiei noastre, in ciuda situatiei economice tensionate. Continuam cu hotarare investitiile in electrificare, digitalizare si durabilitate. Sunt optimist ca Porsche va iesi mai puternic din criza globala actuala."
    Situatia mondiala tensionata cere modestie si prudenta: „Porsche priveste conflictul armat din Ucraina cu mare ingrijorare si consternare”, spune Oliver Blume. „Continuam sa speram la incetarea ostilitatilor si la revenirea la diplomatie. Siguranta si integritatea oamenilor sunt primordiale”. Pentru a ajuta oamenii din Ucraina, Porsche AG a donat 1 milion de euro. Experti constituiti intr-un grup de lucru determina continuu gradul de impact asupra activitatilor de afaceri ale Porsche. Lanturile de aprovizionare pentru fabricile Porsche au fost afectate, ceea ce inseamna ca productia conform programului nu mai este posibila in unele cazuri.
    „Avem in fata luni dificile, atat din punct de vedere economic, cat si din punct de vedere politic, dar ne mentinem totusi obiectivului nostru strategic, care a fost ferm ancorat de ani de zile, de a asigura un randament operational al vanzarilor de cel putin 15% pe termen lung”, a subliniat directorul financiar Lutz Meschke. „Grupul nostru de lucru a luat deja masuri initiale pentru a ne proteja castigurile. in acest fel, dorim sa ne asiguram ca ne putem indeplini in continuare obiectivele de castig ridicat. Masura in care reusim acest lucru depinde si de provocarile externe pe care nu le putem influenta”. Pe plan intern, insa, Porsche a creat toate conditiile pentru un model de afaceri de succes. „Din punct de vedere strategic, operational si financiar, Porsche se afla intr-o pozitie excelenta. Prin urmare, privim viitorul cu incredere – si salutam luarea in considerare a unei listari IPO a Porsche AG. Acest lucru ar permite Porsche sa-si consolideze profilul si sa-si sporeasca libertatea antreprenoriala. in acelasi timp, Volkswagen si Porsche ar putea continua sa beneficieze de sinergii comune in viitor."
    In 2021, Porsche a livrat clientilor din intreaga lume 301.915 vehicule. Astfel, pragul de 300.000 a fost depasit pentru prima data in istoria companiei (anul precedent: 272.162 livrari). Cele mai vandute modele au fost Macan (88.362) si Cayenne (83.071). Cifrele de livrare pentru Taycan s-au dublat: 41.296 de clienti au primit modelul Porsche complet electric. Acest rezultat a depasit chiar si emblematica masina sport 911, desi aceasta din urma a stabilit un nou record, cu 38.464 de unitati livrate. Oliver Blume: „Taycan este 100% Porsche si inspira o multitudine de oameni – clienti existenti si noi, experti si mass-media comerciala. Ne intensificam ofensiva electrica cu un alt model: pana la jumatatea deceniului, vrem sa oferim masina noastra sport 718 cu motor central exclusiv intr-o forma electrica.”
    Anul trecut, aproape 40% din toate vehiculele Porsche noi livrate in Europa erau deja cel putin partial electrice – hibride plug-in sau modele complet electrice. in plus, Porsche si-a anuntat intentia de a fi neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon pana in 2030. „In 2025, jumatate din toate vanzarile Porsche noi sunt de asteptat sa fie vehicule electrice – complet electrice sau hibrid plug-in”, a anuntat Oliver Blume. „In 2030, ponderea tuturor vehiculelor noi integral electrice ar trebui sa depaseasca 80 la suta”. Pentru a atinge aceste obiective ambitioase, Porsche investeste in statii de incarcare premium impreuna cu parteneri – si, in plus, in propria infrastructura de incarcare. Alte investitii extinse au loc in tehnologiile de baza, cum ar fi sistemele de baterii si productia de module. in nou infiintatul Cellforce Group, sunt dezvoltate si produse celule de baterie de inalta performanta, care se asteapta sa fie gata pentru productia de serie pana in 2024.
    In 2021, Porsche si-a crescut livrarile in toate regiunile de vanzari globale. Inca o data, piata individuala cu cel mai mare volum a fost China. Cu aproape 96.000 de livrari, aici s-a inregistrat o crestere de opt procente fata de 2020. Porsche a crescut rapid in America de Nord: in Statele Unite, numarul livrarilor a crescut cu 22 la suta, la peste 70.000 de unitati. O evolutie pozitiva a fost observata si in Europa: numai in Germania, Porsche si-a crescut livrarile de vehicule noi cu noua procente, pana la aproape 29.000 de unitati.

    Vizualizari: 829
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »