Vezi toate fotografiile (1)
General Motors a sistat productia unuia dintre cele mai capabile
vehicule tot-teren oferite vreodata civililor, dar
AM General, producatorul versiunii militare a lui
Hummer H1, nu e nici pe departe gata sa depuna armele.
In aceste momente, compania dezvolta un urmas al celebrului
vehicul de sustinere a infanteriei, surprins in timpul unor teste de fotografi care chiar nu aveau ce cauta acolo.
Noul proiect al lui AM General va avea de luptat cu
Lockheed Martin,
Force Protection Inc. si divizia militara a celor de la
Navistar pentru a-si asigura un contract cu
armata americana, in urma caruia cele
140.000 de modele Humvee inca in serviciu se vor vedea inlocuite de un nou
vehicul multifunctional (cunoscut drept
FTTS, adica
Future Tactical Truck System), demn de razboaiele secolului XXI.
Se poate spune ca pentru a iesi victorios iti trebuie un vehicul cu adevarat inovator, insa, la o prima vedere,
noul Humvee nu arata deloc asa: masina are o capota mai mult revizuita decat noua,
grila de radiator pare imprumutata de la un model
Jeep (numarati fantele) iar
linia generala este aproape identica cu a predecesorului.
Totusi, privit mai atent, monstrul botezat
“GEP No. 7” (GEP vine de la
General Engine Products, o divizie a celor de la AM General) ascunde cateva secrete interesante: modificarile aduse capotei au mutat
sistemul de racire al motorului in fata acestuia (inainte statea deasupra), propulsorul este o varianta puternic revizuita a gigantului de
6,5 litri diesel (se spune ca puterea este mult mai mare multumita recalibrarii
sistemului de injectie si ameliorarii designului camerelor de ardere) si, poate cel important aspect, agregatul va fi ajutat de
motoare electrice ce vor ajuta masina sa obtina un
consum de combustibil mai mic.
Lucruri deosebite se intampla si in interior, acolo unde ocupantii habitaclului vor fi mult mai bine protejati in caz de
explozie, multumita unui
sistem de izolare care le va salva vietile chiar si in conditiile in care masina va fi complet distrusa. In plus, caroseria va fi dotata cu
panouri reactive, ce vor exploda inspre exterior atunci cand vor fi lovite de un proiectil, deviind traiectoria acestuia.
Noul Humvee va fi si mai capabil in
tot-teren decat predecesorul sau, un bun indiciu in acest sens fiind gigantica
garda la sol de 571,5 mm (+165,1 mm fata de H1) si anvelopele
Goodyear 335/65 R, montate pe
jante de 22.5 inch stranse cu nu mai putin de 18 suruburi si atasate de butucul rotii cu alte 8 suruburi masive.
Pentru
fanii off-road masina asta ar fi mana cereasca insa, din pacate, chiar si cu o victorie in aceasta
cursa a contractelor, nici AM General si nici GM nu s-ar mai lasa convinsi sa produca o
versiune civila. Nu, nici macar de Arnold…