Aluminiul, viitorul industriei auto
- 19/01/2007
-
Tags:
Aluminiu, Gormezano & partners
Vezi toate fotografiile (1)
Un
studiu condus de
Knibb, Gormezano & Partners (o companie de cercetare si
consulting specializata in industria auto) si
Asociatia Europeana a Producatorilor de Aluminiu (EAA) a aratat ca
cererea de aluminiu pentru masinile fabricate in Europa se afla pe un
trend ascendent de 20 de ani incoace si ca aceasta va continua sa aiba aceeasi evolutie si in perioada urmatoare.
Acum 17 ani, o masina avea in medie cam
50 kg din acest metal usor in constructia ei, dar
in 2005 media crescuse la 132 kg.
Analistii spun ca aceasta cantitate va ajunge
la valoarea de 157 kg in 2010, in ciuda faptului ca aluminiu costa sensibil mai mult ca otelul.
De aceea, la ora actuala, cele mai multe masini care folosesc
aluminiul in constructia lor fac parte din
clasele superioare, una din marcile care a facut o
pasiune pentru acest metal fiind
Jaguar odata cu lansarea
ultimului XJ (foto).
Totusi, pe masura ce costul de fabricatie al aluminiului se va diminiua, il vom vedea pe din ce in ce mai multe
modele populare, intocmai cum se intampla cu
tehnologiile de ultima ora, azi
prea scumpe pentru a intra in aceste zone de piata.