Spre bucuria multora, producatorul italian, prin vocea directorului de marketing, a lasat de inteles ca 8C Competizione este doar unul din multele modele cu tractiune spate care vor fi prezentate in viitor.
Renzo Barbirato a declarat ca italienii, cel putin in cazul modelelor mai mari, sigur vor renunta la tractiunea fata, viitoarele generatii de 159 si 166 urmand sa fie construite pe o platforma comuna si total noua, care va permite adoptarea tractiunii spate sau a celei integrale.
Singura
Alfa care ramane sigur cu tractiune fata va fi noul
Junior, ce se va folosi de platforma lui
Fiat Grande Punto si va fi pozitionat drept un concurent pentru
MINI sau
Audi A1.
Nu s-a discutat, in schimb, despre
147, dar nu avem de-a face cu un fenomen nou in acest sens.
Compacta din
Milano este pe piata din 2000 si, totusi, nu se aude nimic de un model nou, viitorul sau fiind mai degraba incert.
Alfa Romeo in anii '90 a avut ultimele modele cu tractiune spate in portofoliu, cum ar fi
75-ul (a carui productie a incetat in 1992) sau
Spider-ul produs pana in 1993.
De atunci, in spiritul economiei, rotile motrice au avansat ca sa zicem asa, fiindca era mult mai usor (a se citi mai putin costisitor) pentru Alfa ca sa imprumute platforme si solutii de la
Fiat sau
Lancia, decat sa le dezvolte in-house.
Pe langa faptul ca e foarte greu sa concepi o masina cu adevarat dinamica cu tractiune fata (mai ales de la un anumit nivel al puterii), problema puntii invartite, intre timp, a devenit si o chestiune de prestigiu, deci miscarea peninsularilor nu este rea deloc.