Alfa Romeo MiTo: date complete
- 05/06/2008
Modelul italian de clasa mica va sosi in aceasta toamna, dar datele tehnice a fost tinute secret pana acum. Iata-le.
Pentru inceput gama de motorizari va avea patru reprezentanti: doua agregate pe benzina si doua diesel.
Cea mai infocata versiune este cea cu motorul turbo de 1,4 litri, ce dezvolta 155 CP si 235 Nm. Cuplata la o cutie manuala cu sase rapoarte, aceasta accelereaza in 8,1 secunde pana la 100 km/h (viteza maxima este de 217 km/h), in timp ce consumul mediu anuntat e de doar 6,5 litri.
Versiunea aspirata a aceluiasi propulsor n-o sa-ti dea prea multe frisoane cu ai sai 78 de cai, dar nu toti clientii unei marci sunt fascinati de cai putere si viteze ametitoare. Desi este considerabil mai slab, cei 125 Nm trebuie sa miste o caroserie de doar 1.080 de kilograme, astfel ca performantele sunt decente pentru un deschizator de gama. “Suta” este atinsa in 12,3 secunde, iar consumul mediu este si mai mic - 5,8 litri/100 km.
Frontul diesel este deschis de agregatul de 1.300 cmc cu 90 CP, urmat de noul 1,6 litri cu 120 de cabaline. Acesta din urma are un cuplu neverosimil de mare pentru cilindree lui (320 Nm) semn ca politica de downsizing a ajuns la maturitate. Echipat cu acest motor, MiTo accelereaza foarte bine pentru un diesel (0-100 km/h 9,8 secunde), elasticitatea trebuie sa fie debordanta, iar viteza maxima este la fel de impresionanta - 194 km/h.
Pretul de baza va varia, in functie de tara, intre 16.000-20.000 de euro, ceea ce nu-i tocmai putin, dar stilul Alfa merita toti banii.