Vezi toate fotografiile (2)
La momentul lansarii lui
Touareg, acum cinci ani, modalitatile de a modifica tehnic un
SUV era teritoriu necunoscut chiar si pentru angajatii lui
Hans-Juergen Abt (dupa cum insusi directorul celebrului tuner o declara).
De atunci insa ei au mai capatat ceva experienta, asa ca sunt bucurosi sa updateze
programele de tuning ale unor asemenea masini chiar si cand marca producatoare nu efectueaza decat un
tuning minor.
Cam asa arata deci un
SUV Volkswagen dupa ce a trecut prin tratamentul de individualizare al companiei din
Allgau si poate chiar mai important decat aspectul este faptul ca acesta este sustinut din plin de
partea tehnica: nu mai putin de patru
modalitati de crestere a performantelor sunt disponibile, cate una pentru fiecare din cele trei
motoare diesel si una pentru agregatul
V8 FSI pe benzina.
Cel mai mic dintre “fumatori”, primeste un
plus de 21 CP din partea unui
chip-tuning, astfel incat puterea ajunge la
195 CP; peste el se situeaza insa moderunul
3.0 TDi V6, care, prin acelasi procedeu, sare
de la 225 CP la 270 CP.
Vedeta incontestabila este insa monstruosul
V10 TDI, pe care inginerii Abt au reusit sa il oblige sa arunce
360 CP si
peste 800 Nm catre cele patru roti cu jante de pana la
22 de inch.
Cine insa nu da doi bani pe autonomie sau pe
spiritul ecologic poate alege programul de tuning rezervat lui
Touareg V8 FSI, al carui motor, cu ajutorul unui
compresor mecanic, ajunge sa dezvolte
500 CP.
Aceasta masina este botezata
VS8-R si, ca si celelalte, beneficiaza de un
kit de caroserie & suspensie menit sa-i determine pe baietii cu
hot-hatch-uri si chiar
masini sport sa se gandeasca de doua ori inainte sa incerce ceva intre doua semafoare:
garda la sol redusa, spoilere extravagante fata/spate,
praguri evazate, bosaje umflate,
eleron in prelungirea acoperisului si, evident, o
evacuare fioroasa, cu patru tevi de esapament.