rss

A inceput programul Rabla (update)

  1. 03/03/2009
  2. Tags: masini noi, masini vechi, prima de casare, Rabla
    Vezi toate fotografiile (1)
     

    Ieri ar fi trebuit sa demareze inscrierile in Programul Rabla, dar cum abia vinerea trecuta s-a finalizat perioada de depunere a dosarelor de catre producatorii si importatorii care vor sa participe in program, startul va fi amanat.

    "Cotele alocate producatorilor si importatorilor auto prin Programul Rabla vor fi facute publice cel tarziu in 12-13 martie, dupa ce dosarele depuse pana vineri (n.r. 28 februarie) vor fi analizate", a afirmat seful Serviciului de comunicare al Administratiei Fondului de Mediu, Alina Clont.

    Romanii care intentioneaza sa-si cumpere in acest an o masina noua in schimbul uneia mai vechi de zece ani, pe care sa o dea la casare, vor putea sa depuna dosarele la producatorii si importatorii auto autorizati pentru Programul Rabla, numai dupa finalizarea listei privind cotele alocate.

    Primul pas pe care trebuie sa-l faceti pentru a va inscrie masina in program, este sa alegeti un dealer auto inscris in programul Rabla, sa scapati de masina veche, sa o radiati si sa achitati suma la dealer. Anul acesta programul Rabla are ca tinta de vanzari un numar de 60.000 de unitati.

    Programul Rabla 2009 se va derula in trei etape in acest an - pana pe 29 mai, de la 1 iunie la 31 august si de la 1 septembrie pana pe 11 decembrie, pentru fiecare etapa fiind alocata o suma de 76 milioane lei, bugetul total pentru acest an fiind de 228 milioane lei, potrivit Ordinului pentru aprobarea Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a programului Rabla.

    Prima de casare primita de cei care isi dau masina la fier vechi este de 3.800 de lei. Un pas inainte spunem noi, insa aceasta suma oferita de Guvern nu reprezinta decat un avans pentru cumpararea unui autoturim nou. Diferenta de bani de unde o procuram daca bancile au inasprit conditiile de creditare? Ce sanse are un roman de rand sa-si cumpere o masina noua daca nu are in portofel decat o mie de euro oferita de stat? Sanse nule atata timp cat nu-l ajuta nicio banca.

    Credem ca s-ar face intr-adevar treaba daca si sistemul bancar ar mai relaxa normele de creditare. Asa am respira un aer mai putin poluat, romanul ar fi cu un gram mai fericit iar noi am putea spune ca guverul si-a facut treaba.

    Acum insa nu ne ramane decat sa asteptam replica industriei auto si a sistemului bancar.

     

     

    Vizualizari: 1546