© 2025 Auto.ro
Piata masinilor noi din America de Nord a indurat forta puternica a recesiunii în 2009, cu tendinte ingrijoratoare dezvaluite de cele mai recente cifre oferite de furnizorul mondial de date si informatii auto, Jato Dynamics (- 20,6 % in 2009).
In spatele interventiei guvernului SUA si a programului "cash for clunkers", se afla o mare schimbare in cererea consumatorilor, care a lovit segmentul superior de autombile si, cel mai puternic, piata interna de branduri din SUA.
Per ansamblu, au fost cumparate cu 3.271.321 mai putine autoturisme noi in America de Nord in 2009, fata de 2008, vanzarile totale insumand 12,6 milioane de unitati.
In aceasta regiune, marcile cel mai putin atinse de furtuna au fost cele importate: Hyundai (+11.6%) si Kia (+11.3%), care au inregistrat cresteri in volumul de vanzari. Alte branduri castigatoare au fost: Subaru (15%) si Audi.
In contrast, cele mai mari trei branduri - Ford, Toyota si Chevrolet - au incheiat anul cu scaderi de 13,8%, 18,2% si, respectiv, 25,8%.
Canada a fost cel mai putin afectata de recesiune (- 10,8%).
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania