rss

Rezultatele financiare Daimler AG in al doilea trimestru al anului 2009

  1. 07/08/2009
  2. Tags: Daimler, Mercedes-Benz, vanzari
    Vezi toate fotografiile (1)

    Intr-un mediu de piata ce continua sa fie dificil, Mercedes-Benz Cars a vandut in al doilea trimestru al anului curent 287.200 de autovehicule (fata de 354.000 in al doilea trimestru din 2008). Desi vanzarile pe bucata au fost cu 19% mai mici comparativ cu cifra foarte buna inregistrata anul trecut, divizia Car a anuntat o crestere cu 24% in comparatie cu primul trimestru al anului 2009, datorata in parte disponibilitatii complete a modelului sport compact GLK si lansarii noii Clase E. Profitul a scazut cu 18% comparativ cu al doilea trimestru al anului trecut, la 10,6 miliarde de euro.

     

    Ca urmare a slabirii pietei globale, si vanzarile Daimler Trucks din al doilea trimestru au scazut cu 56%, la 54.100 de unitati. Totusi, cota de piata a diviziei a crescut pe aproape toate pietele. Cifra de afaceri a scazut de la 7,4 miliarde la 4,2 miliarde de euro.

     

    Divizia Mercedes-Benz Vans si-a crescut semnificativ vanzarile, comparativ cu primul trimestru, la 41.900 de autovehicule, dar nu a reusit sa atinga cifra record din aceasi perioada a anului anterior (78.600 in trimestrul 2 din 2008). Cifra de afaceri de 1,5 miliarde de dolari a fost, de asemenea, semnificativ mai redusa decat in trimestrul secund al anului anterior (2,6 miliarde de euro).

     

    Divizia Daimler Buses a vandut 8.300 de autobuze si sasiuri in perioada analizata (comparativ cu 11.100 in trimestrul doi al anului trecut). Ca un rezultat al recesiunii, cererea pentru sasiuri a fost foarte slaba, mai ales in America de Sud. In plus, la contractia pietelor din America de Sud, Daimler a cunoscut o scadere drastica si in Mexic, in timp ce vanzarile din Statele Unite au crescut comparativ cu aceiasi perioada a anului trecut. In Europa, divizia de autobuze a ramas stabila, in timp ce cererea pentru autocare s-a redus. Multumita efectelor structurale pozitive, cifra de afaceri a scazut cu o rata mai mica (-17%) decat vanzarile pe bucata, la 1,1 miliarde de dolari.

     

    La sfarsitul celui de-al doilea trimestru al anului, volumul de contracte inregistrat de Daimler Financial Services a atins valoarea de 60,3 miliarde de dolari, aproape de nivelul anului anterior, dar cu 5% mai scazut decat cel inregistrat la 31 decembrie 2008. Ajustat cu efectele cursului de schimb valutar, s-a inregistrat o scadere cu 6% fata de nivelul de la sfarsitul anului 2008. Comparativ cu al doilea trimestru din 2008, segmentul de new business a scazut cu 16%, la valoarea de 6,5 miliarde de dolari.

     

     

     

    Vizualizari: 1011