© 2025 Auto.ro
Batalia dintre compresorul mecanic si turbocompresor are o etate respectabila, primul castigand intr-o prima faza teren datorita raspunsului mai bun la apasarea acceleratiei si atingerii instantanee a presiunii de supraalimentare, pentru ca mai apoi sa-l cedeze din cauza eficientei termice slabe si raportului putere consumata/putere livrata inferior.
Ei bine, un grup de angajati ai companiei britanice CPT tocmai au gasit o modalitate de a pune compresorul mecanic in avantaj...
In teorie, lucrurile sunt destul de simple: intocmai ca un motor electric intrat in ansamblul unui sistem de propulsie hibrid, compresorul englezilor – botezat Variable Torque Enhancement System (VTES) – foloseste energia stocata intr-o baterie pentru a-si indeplini sarcinile.
Astfel, prin renuntarea la metoda obisnuita de punere in miscare – cureaua atasata la arborele cotit –, s-au eliminat dezavantajele legate de ineficienta conceptului (precum bine se stie, pentru a livra puterea suplimentara, un compresor mecanic “fura” o “felie” consistenta din forta motorului).
Inovatia lui CPT, pusa la punct impreuna cu germanii de la AVL, a fost deja testata pe un motor pe benzina de doi litri, instalat sub capota unui VW Passat. Rezultatul? Acesta a eliminat in atmosfera o cantitate de CO2 asemanatoare cu al unui diesel de putere similara. Mai precis, 159 grame de CO2 per km, cu sase grame mai putin decat un 2.0 TDI de 170 CP.
Deocamdata, nici un producator auto nu s-a aratat interesat de tehnologia insularilor, insa ceva ne spune ca munca lor nu va ramane fara ecou.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania