rss

McLaren MP4-12C: primele imagini si detalii oficiale

  1. 09/09/2009
  2. Tags: ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo, McLaren, McLaren F1, MP4-12C
    Vezi toate fotografiile (9)

    Ziua cea mare a sosit: astazi facem cunostinta cu urmasul spiritual al legendarului McLaren F1.

    Are un nume nou, mai complicat decat cel al codului sub care era cunoscut proiectul, iar designul este cel putin reusit (mai ales la interior); totusi, nici una dintre aceste doua caracteristici nu pot fi considerate surprize in comparatie cu motorul ales pentru a propulsa noul bolid.

    Inainte insa de a ajunge acolo, trebuie mentionat faptul ca viitorul inamic al lui Ferrari 458 Italia si/sau Lamborghini Gallardo are la baza o structura tubulara din fibra de carbon extrem de usoara si de rigida, realizata dintr-o singura bucata. Ea cantareste numai 80 kg, singurul sau “defect” fiind costurile de fabricatie sensibil mai mari; tocmai de aceea, McLaren MP4-12C va fi ceva mai scump decat competitorii sai, estimandu-se un pret de baza de aproximativ 182.500 de euro.

    Iar acum, motorul. Care NU este V8-ul de 6,2 litri de origine AMG, ci un nou-nout V8 de 3,8 litri twin-turbo, dezvoltat in-house. Nu este cazul sa va intristati: desi nu a fost supus inca obisnuitelor probe practice, agregatul isi va face intrarea la parada supercar-urilor afisand o carte de vizita pe care stau scrise 600 CP si 587 Nm.

    Mai mult decat atat, oficialii lui McLaren insista pe faptul ca acesta este propulsorul care ofera cel mai bun raport din lume intre numarul de cai putere si cantitatea de noxe emise in atmosfera, indiferent daca este comparat cu un agregat pe benzina, unul diesel sau chiar cu o propulsie hibrida!

    De parca ne-ar interesa... mai mult decat faptul ca este capabil sa tureze pana la 8.500 rpm, sa dezvolte 80% din cuplu incepand cu 2.000 rpm si sa catapulteze masina pana la 100 km/h in trei-secunde-si-un-pic (viteza maxima este de peste 320 km/h).

    Transmisia se va face catre rotile din spate cu ajutorul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj si sapte trepte, iar daca tot am ajuns la cele care vor suporta tortura V8-ului mai sus amintit sa mai spunem ca ele vor putea fi franate individual gratie sistemului Brake Steer. Mai precis, acesta va diminua viteza rotii posterioare aflate pe interiorul virajului, actiunea avand ca rezultat direct combaterea efectului de subvirare.

    Asadar, se pare ca avem de-a face cu acel gen de masina care nu intra in competitie cu restul lumii, ci asteapta ca restul lumii sa-si stabileasca mai intai campionul si apoi se pregateste de “lupta”. Va vine sa credeti sau nu, pe McLaren nu il intereseaza prea mult asta: britanicii sunt mai mult focusati pe situatia financiara, ce va fi mult mai fericita in caz ca, pana in 2011, vor instraina in jur de 1.000 unitati MP4-12C.

    Nici nu stim de ce isi fac atatea probleme: numai in Dubai traiesc cateva mii de milionari...

    Vizualizari: 2408