© 2025 Auto.ro
		
		Volkswagen si-a fixat politica pentru viitor si aceasta se refera la reducerea drastica a greutatii modelelor sale. Inginerii germani se bazeaza in filosofia lor pe cercetarile efectuate in cadrul programului SuperlightCar, iar oficialii companiei germane apreciaza ca noile cunostinte asimilate vor fi putea fi implementate in productia de serie incepand din 2012. 
La baza greutatii scazute se afla un amestec de metale care, desi usor, este destul de rezistent pentru a face fata solicitarilor la care este supus in mod obisnuit un autovehicul. Combinatia ideala - pana in acest moment - a fost descoperita dupa cercetari amanuntite care au implicat verificarea mai multor aliaje, formula finala oprindu-se asupra otelului, magneziului si aluminiului. In timpul cercetarilor, compania germana a realizat trei caroserii diferite: una construita in intregime din otel, cea de-a doua fabricata din materiale compozite ieftine, iar ultima dintre acestea construita din aliaje mai scumpe. 
Aceasta ultima versiune (cea mai costisitoare dintre toate), o caroserie autoportanta de VW Golf 5, cantareste cu aproximativ 41% (114 kg) mai putin decat acelasi model de serie. Folosindu-se de cunostintele asimilate in patru ani de cercetari si cu obiectivul ca fiecare kilogram in minus sa nu coste mai mult de 5 euro in procesul de fabricatie, Volkswagen a ajuns la un compromis si a realizat in final o caroserie de Golf mai usoara cu circa 30% fata de varianta standard. 
Volkswagen a colaborat in proiectul SuperlightCar cu alti patru producatori auto: Renault, Volvo, Opel si Daimler, oricare dintre acestia avand posibilitatea de a se folosi primii de noua tehnologie.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania