© 2025 Auto.ro
		
		Constructorii auto vor fi obligati, incepand din luna februarie 2011, sa livreze pe piata UE doar autoturisme si vehicule utilitare usoare echipate cu sisteme de asistare la franare. Decizia vine in urma prevederilor unei directive a CE referitoare la imbunatatirea gradului de protectie a pietonilor. 
Directiva prevede ca toate modelele de autoturisme si autoutilitare usoare noi din UE trebuie sa fie echipate cu ABS pana in 2011.
Automobilele si vehiculele comerciale pot obtine calificativul maxim de siguranta, de cinci stele, numai daca sunt dotate standard cu echipamentul electronic de stabilitate (ESP), conform unei alte directive UE.
Sistemul ESP va fi si el obligatoriu incepand cu anul 2014.
Totodata, autovehiculele utilitare trebuie sa fie echipate suplimentar, incepand cu anul 2015, cu sisteme de franare de urgenta cu functie de anticipare, precum si cu sisteme de asistare la mentinerea benzii de rulare.
"Sistemele ABS si AFU sunt prezente in dotarea de serie pentru toate modelele Dacia comercializate în Romania", a spus reprezentantul companiei autohtone Dacia, Daniel Sasarean.
Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe a recunoscut insa ca in prezent, cele mai multe masini de pe piata romaneasca nu sunt dotate cu un astfel de sistem.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania