© 2025 Auto.ro
Exista multe lucruri pe care o femeie ar prefera sa nu le faca si de aceea nici nu stie sa le faca. Unul dintre ele este schimbatul rotii la masina. Dar sa stiti ca nu e chiar atat de greu.
Fetelor, daca v-ati dat seama ca masina voastra are pana si nu mai puteti ajunge cu ea la vulcanizare, inainte de a va apuca de schimbat roata, scoateti masina pe marginea drumului, ca sa nu va puneti in pericol si, bineinteles, ca sa nu incurcati toata circulatia.
Cel mai bine este sa parchezi masina pe linie dreapta, sa aprinzi avariile, sa bagi masina in viteza si sa tragi frana de mana. Asta dupa ce ai oprit motorul. In cazul in care frana de mana nu functioneaza, poti lua doua caramizi sau bolovani si pozitioneaza-le in fata si in spatele rotii opuse celei pe care o vei schimba. Ar fi foarte bine sa pui si triunghiul reflectorizant.
Roata de rezerva, cricul si cheia de roti (coarba) ar trebui sa le gasesti in portbagaj. Roata este prinsa cu un ax terminat cu o piulita. Trebuie sa o desfaci pentru a putea scoate roata. Inarmeaza-te apoi cu cele trei si pregateste-te de partea cea mai interesanta.
Scoate capacul de la roata , apoi desfa cu coarba cele 4 sau 5 piulite cu care este prinsa roata de butuc. Toate astea inainte de a ridica masina pe cric.
Pasul urmator este sa montezi cricul sub prag in niste lacasuri pe care le simti la pipait. Apoi desfaci cricul si il pozitionezi in locul respectiv.
Dupa care pui celalalt capat al coarbei pe cric si invarti in sensul acelor de ceasornic pana cand masina se ridica suficient pentru a permite schimbarea rotii. (adica roata nu mai atinge pamantul).
In acest moment, daca ai montat bine cricul, scoate suruburile, scoate roata si inlocuieste-o cu cea noua.
Ar fi indicat sa fi pus la loc sigur suruburile. Pentru ca acum trebuie sa le pui la loc si le strangi cu mana. Daca din greseala sau neatentie ai pierdut piulitzele si rotile masinii tale au minim 4 suruburi, poti imprumuta o piulitza de la una din celelalte roti.
Coboara masina, scoate cricul si strange din nou piulitele cu ajutorul coarbei.
N-ai uitat ceva?!
Capacul rotii trebuie si el pus la loc.
Cam asta e tot! Acum pui la loc in portbagaj roata veche, cricul si coarba si indreapta-te catre un service. Nu pentru ca n-ai facut treaba buna, ci doar pentru a-ti mai strange un pic prezoanele pentru ca tu, o fiinta delicata, n-ai avut forta necesara.
A! Si inca ceva! Roata veche s-ar putea sa poata fi reparata la vulcanizare... cine stie, vei mai avea nevoie vreodata...Sau ca sa scapi de toata corvoada, pui mana pe telefon si spui: AM NEVOIE DE UN BARBAT!
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania