© 2025 Auto.ro
Incepand de astazi, 20 noimebrie 2009, soferii isi pot cumpara abonamente anuale de trecere a podurilor peste Dunare de la Giurgeni-Vadul Oii si Fetesti-Cernavoda. Abonamentele sunt disponibile in doua variante, cu 50 sau 100 de treceri, si au preturi curpinse intre 160 lei (1.600.000 lei vechi) si 4.760 lei (47.600.000 lei vechi), in functie de tipul autovehiculului.
Dupa cum se arata pe site-ul Mediafax, care citeaza surse ale Ministerului Transportului si Infrastructurii (MIT), cel mai mic pret revine motociclistilor, care platesc 160 lei pentru abonamentul cu 50 de treceri peste podul de la Giurgeni-Vadul Oii si 280 lei pentru abonamentul cu 100 de treceri peste acelasi pod, in timp ce soferii autoturismelor vor fi obligati sa scoata din buzunar 320 lei pentru 50 de treceri si 560 lei pentru 100 de treceri.
Microbuzele si vehiculele cu masa totala sub 12 tone ii vor costa pe soferi 760 (50 treceri) si 1.330 lei (100 treceri), iar camioanele cu masa totala de peste 12 tone si trei axe vor traversa Dunarea la Giurgeni-Vadul Oii pentru 1.280 lei, respectiv 2.240 lei. Cele mai scumpe vor fi camioanele de peste 12 tone cu patru axe, pentru care se vor plati 1.880 de lei pentru 50 de treceri si 3.290 de lei pentru 100 de treceri.
Dar se poate si mai rau: traversarea fluviului pe podul de la Fetesti-Cernavoda ii costa pe motociclisti 280 lei pentru 50 treceri si 490 lei pentru 100 de treceri intr-un an. Urmeaza, in ordine: autoturismele, cu abonamente de 400 si 700 de lei, microbuzele si vehiculele cu masa totala mai mica de 12 tone - 1.400 si 2.450 lei, camioanele cu masa totala de peste 12 tone si trei axe - 1.880 de lei pentru 50 de treceri si 3.290 de lei pentru 100 - si ultima si cea mai scumpa categorie, camioanele peste 12 tone si patru axe - 2.720, respectiv 4.760 lei.
Pana acum, soferii nu aveau posibilitatea de a achizitiona un abonament, singura optiune fiind plata fiecarei treceri a podurilor de peste Dunare.
Pentru a intra in posesia unui astfel de abonament, doritorii trebuie sa completeze o cerere (cererile sunt disponibile pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, dar si la sediul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Constanta) care apoi va fi trimisa prin fax la Agentia de Control si Incasare Fetesti sau la Agentia de Control si Incasare Giurgeni. In baza acestei cereri, utilizatorii vor primi tichete matca-cupon pe care le vor pastra permanent pentru control.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania