rss

9ff GT94: 1.224 de euro per... km/h

  1. 11/07/2008

de Dragos Stoica 

Cu mult timp in urma, cand rasfoiam primele reviste auto straine, am constatat ca lumea adora sa faca tot soiul de rapoarte bizare – adevarate “tocanite” de cifre preluate din mapele de presa ale supercar-urilor, preparate conform unor retete luate parca dintr-o carte de bucate numita “Stiati ca?”.

Dintotdeauna, preferat a fost raportul dintre banii dati pe masina si numarul de CP ai acesteia, insa, de cand Veyron a spart o noua bariera psihologica, parca puterea nu mai e totul...

Produsul visului lui Piech nu a fost primul care a atins si depasit 400 km/h, dar a fost primul care a facut asta intr-o siguranta, confort si cu o maretie neegalata de vreo alta masina.

Chestia asta l-a costat pe Volkswagen o avere si, vorba unui tip destept, s-ar putea sa nu mai vedem un asemenea “moment Cocorde” in aceasta viata; totusi, Veyron a mai provocat ceva: a determinat o groaza de fabricanti mai mult sau mai putin obscuri sa incerce sa-i egaleze sau chiar sa-i depaseasca performantele.

Cum fondurile austere nu le-au permis sa realizeze masini care sa faca absolut totul la superlativ, ei s-au concentrat pe impactul cu iz de marketing al cifrelor seci referitoare la viteza maxima a masinii – noua vedeta din lista cu date tehnice – si, eventual, la pretul competitiv. Ceea ce ne aduce aminte de 9ff GT9...

Tunerul specializat in modificarea modelelor Porsche nu face exceptie de la grupul expus anterior, el fiind unul din cei care au demonstrat ca nu ai nevoie de miliarde de euro pentru a produce o masina in stare sa ruleze cu peste 400 km/h. Ba mai mult: in aprilie, bolidul botezat GT9 a ajuns la 409 km/h – cu 2 km/h mai mult decat etalonul Veyron.

Chiar daca nu este un record mondial – americanii de la SSC il detin gratie lui Ultimate Aero TT, care a atins 411 km/h –, cifra este suficient de ametitoare incat sa te faca sa uiti de faptul ca exista gratie unui motor boxer twin-turbo de 987 CP si 964 Nm.

Ca urmare, nici noi nu vom face calcule demodate, informandu-va ca fiecare km/h din cei 409 se vor cere platiti cu 1.224 de euro (in total, 498.000 de euro). Vi se pare mult? Desi ii veti parcurge fara a va tasni sangele din urechi si din nas, “kilometrii” lui Veyron sunt de trei ori mai scumpi.

9ff? Curata fabrica de chilipiruri...

Vizualizari: 506