rss

8 pasi pentru reducerea facturii din service

  1. 31/03/2010
  2. Tags: auto, factura, service
    Vezi toate fotografiile (1)

    Daca esti nemultumit de reparatiile pe care masina ta le-a primit  la un atelier de reparatii auto sau in cazul in care consideri ca ai fost suprataxat, ai dreptul de a contesta factura emisa de atelierul cu pricina.

    Atelierele de reparatii auto au adesea sume fixe stabilite pentru piese si servicii, insa in mod frecvent opereaza modificari la manopera sau produse disponibile pe comanda. In plus, exista si posibilitatea de a negocia suma de bani pe care o platesti.

    Mai jos va vom prezenta cateva sfaturi pentru a va reduce factura din service-urile auto.

    1. Intreaba responsabilul de service despre reparatii, costuri si probleme tehnice. Raspunsul ar trebui sa fie intotdeauna unul ferm si capabil sa te faca sa intelegi prin ce trece masina ta si ce trebuie schimbat.

    2. Verifica daca ti se permite accesul de control al clientului la toate operatiile pe care masina le sufera si pentru care platesti. Clientul trebuie sa aiba dreptul de a-si supravegha masina, mai ales daca in cazul alterarii unor servicii de montaj, isi poate pune in pericol viata. In consecinta, trebuie sa te asiguri de o transparenta, cel putin partiala.

    3. "Scaneaza" cu privirea peretii atelierului auto pentru a vedea certificatele obtinute de service si furnizorii de produse. Hartiile nu iti vor garanta calitatea serviciilor insa iti pot da o idee despre eforturile facute de mecanici, pentru a adopta cele mai bune practici.

    4. In cazul in care mecanicul responsabil iti prezinta o lista interminabila cu problemele masinii tale si le semnaleaza ca urgente pe majoritatea, abordeaza rezervat situatia. Din lista intocmita in urma verificarilor mecanicilor, trebuie sa discerni care dintre operatiuni sunt imperios necesare a fi remediate in cursul acestei verificari.

    Apoi, consilierii trebuie sa-ti impartaseasca lista urmatoarelor reparatii care ar trebui facute pentru intretinerea corespunzatoare a vehiculului, dar nu neaparat necesare a fi finalizate in cursul acestei vizite la service.

    5. Pentru a preintampina riscuri de natura sa afecteze chiar integritatea fizica a soferului, asigura-te ca piesele pe care mecanicul le inlocuieste sunt noi si sigilate si cere ca cele vechi sa-ti fie inapoiate.

    6. Inainte de a aproba orice lucrare, ar trebui sa obtii ceva scris care defineste exact ce reparatii vor fi facute, ce tip de garantie va fi aplicata (daca exista) si cat timp le va lua mecanicilor pentru finalizarea lucrarilor. 

    7. Cere-i mecanicului o estimare pentru masina ta. In cazul in care factura finala este cu cel putin 10% mai mare decat cheltuielile estimate, si asta, fara justificare, cere-i sa-ti faca o reevaluare. Intr-o situatie asemanatoare, managerul atelierului va trebui sa scada sau nu factura.

    8. Daca ai ajuns in acelasi service pentru a doua oara si pentru aceleasi probleme, arata-i managerului factura de reparatii ulterioara. Fa o plangere in scris pentru o eventuala plata secunda pentru aceeasi reparatie si incearca sa obtii o a doua reparatie gratis sau la un pret mult mai mic.

    Vizualizari: 4672