rss

70,000 de Chevy Volt pana in 2012

  1. 24/06/2008

Chevrolet Volt va debuta in noiembrie 2010, dar in primul an de productie General Motors nu doreste sa faca prea multe valuri: doar 10.000 de unitati vor fi fabricate.

Lucrurile se vor schimba insa radical incepand cu “sezonul” 2011-2012, cand fostul lider mondial va ridica aceasta cifra, in functie de succesul modelului, la 60.000 de unitati.

Asadar, pana la finalul lui 2012, pe soselele din SUA s-ar putea fatai cel putin 70.000 de Chevy Volt – nesemnificativ in comparatie cu noianul de SUV-uri si camionete propulsate de imense motoare V8, insa suficient de bine pentru a contura noua fata a celui mai mare concern auto american.

Nota bene: din punct de vedere tehnologic, Volt nu va fi un adversar direct al lui Prius, dat fiind faptul ca el este un hibrid de tip plug-in (rolul principal il detine motorul electric, a carui baterie poate fi incarcata de la o priza normala; in plus, in timpul mersului, autonomia masinii – in acest caz de circa 64 km – poate fi marita de 10 ori cu ajutorul unui mic motor pe benzina, folosit pentru a incarca bateriile motorului electric).

Pe de alta parte, Toyota va prezenta propriul hibrid plug-in in 2010, iar pana atunci se va folosi mai mult ca sigur de imaginea lui Prius, un hibrid clasic produs doar in 2007 in 280.000 de exemplare (o cifra ce va fi sporita pana la finalul lui 2009 la 400.000 de unitati).

Volt are insa si alte probleme de pus la punct, iar unul dintre cele mai importante este pretul. Desi initial presedintele Rick Wagoner declarase ca masina va costa in jur de 30.000 de $, “vicele” Bob Lutz a plusat acum cu inca 10.000 de $, un “scor” destul de periculos intr-o tara macinata de recesiune economica.

De vina sunt costurile sensibil mai mari cu materia prima si salariile muncitorilor; totusi, este posibil ca pretul benzinei sa fie o spaima si mai mare pentru consumatorii americani, astfel incat acestia sa se convinga ca pana si o suma de bani atat de mare merita platita.

Trecand in revista activitatea departamentului tehnic, constatam ca nici inginerii implicati in acest proiect nu sunt lipsiti de batai de cap. Spre exemplu, anumite componente aparent nesemnificative – precum stergatoarele de parbriz si sistemul audio – au trebuit modificate astfel incat sa consume mai putina energie.

In cazul lui Volt, ele preiau energia direct din baterie, iar puterea extrasa era prea mare pentru momentele in care masina functiona doar cu ajutorul motorului electric.

Curand insa, toate micile chichite isi vor gasi raspunsurile corecte, iar Volt isi va face debutul pe o piata care asteapta cu bratele deschise propuneri de economisire pana la eliminare a produselor petroliere. Ii vor urma masinile lui Toyota si Honda, iar atunci ne vom aseza comozi pentru a urmari unul dintre cele mai intersante razboaie din industria auto.

Probabil, cel mai silentios din istorie...

Vizualizari: 515