rss

5 ponturi pentru cei care vor sa cumpere o masina second-hand: la ce sa te uiti?

  1. 20/02/2018
  2. Tags: masini rulate, masini second, piese auto, vanzari auto

Piata masinilor second-hand a explodat in ultima perioada. Iar asta inseamna ca si cei care vor sa dea tepe sunt mai numerosi. Masinile "sincere" care sunt la vanzare acum sunt foarte putine, majoritatea avand probleme ascunse sau kilometrjul fals. Iata 5 ponturi despre ce trebuie sa verifici la o masina cumparata la mana a doua.

1. Accidente din trecut

Multe anunturi de vanzare incep cu "masina niciodata lovita", dar, de fapt, in realitate, lucrurile stau altfel. Adica masina care acum arata bine, a fost mai demult lovita si reparata. In general, nu conteaza acele accidente usoare, minore, care au dus numai la indoirea unei aripi, la spargerea unui far sau la infundarea barei de protectie. Ci ne intereseaza ca masina sa nu fi fost lovita grav astfel incat sa i se fi afectat structura de rezistenta. Iar de asta ne putem da seama daca verificam, cu portierele deschise, liniie pragurilor, stalpii portierelor, pe langa balamale si in portbagaj, sub mocheta podelei. Unde vedem urme de chit, vopsea de alta nuanta sau urme de suduri, inseamna ca acolo a avut loc o reparatie. La fel si sub capota: daca lonjeroanele, tragerul, suportii de motor prezinta urme de reparatii, acea masina trebuie ocolita.

2. Seriile de sasiu si motor

Nu ai de unde sa stii ce s-a intamplat in trecut cu masina pe care vrei sa o cumperi tu. Poate ca cel care a adus-o de afara a luat-o foarte ieftin pentru ca a avut motorul schimbat, poate a fost recarosata, cine poate sa stie? Nimeni. Dar ne putem da seama de corectitudinea unei masini daca verificam seriile de sasiu si motor. Trebuie sa ne uitam in cartea de identitate a masinii, sa comparam seriile de acolo cu cele de pe masina. Daca seriile nu corespund, nu vom putea face auteonticitatea sau ITP-ul si ne vom trezi cu o masina inutila care nu poate fi inmatriculata.

3. Cati kilometri reali are masina?

Nu strica sa verificam daca masina pe care vrem sa o luam are sau nu kilometrajul real afisat pe bord. Adica ar fi bine sa o ducem intr-un service autorizat, sa platim o interogare in baza de date si sa scoatem un istoric al masinii. Daca nu putem face asta, putem sa o studiem in amanunt. Adica daca masina spune ca are 130.000 de km la bord, dar scaunul soferului este rupt, daca pedalierul este tocit, daca volanul si maciulia de la schimbator sunt uzate, cel mai probabil, acea masina are mai multi kilometri in realitate.

4. Verificarea motorului

Daca pe caroserie este o zgarietura, se rezolva ieftin. La fel si daca bate un pivot, daca trebuie schimbate placutele sau daca patineaza ambreiajul. Cele mai costisitoare reparatii ar fi cele legate de motor, asa ca nu strica sa ne asiguram ca luam o masina cu motor bun. Dar pentru asta trebuie sa ne uitam la cateva aspecte. De exemplu, in vasul de expansiune trebuie sa fie doar lichid de racire curat, fara urme de grasime. Uleiul motorului, luat de pe joja, sa fie fara depuneri solide. Antigelul sa nu contina urme de depuneri groase, semn ca s-a folosit solutie anti-scurgeri. La fel de important este sa ne uitam si la motor sa nu fie murdar de scurgeri, dar sa-l si ascultam, sa vedem daca se aude un zgomot nefiresc sau daca in interior exista o bataie atipica.

5. Interiorul masinii

Interiorul unei masini se uzeaza si el la fel de mult ca exteriorul sau ca motorul. Daca afara exista intemperii, de la ploaie si grindina pana la praf si soare, in interior exista pasagerii care, de fiecare data cand urca in masina uzeaza putin cate putin habitaclul. Cand testam o masina pe care vrem sa o cumparam, cand intram in interior trebuie sa verificam toate echipamentele. In primul rand, aerul conditionat, sa auzim daca se cupleaza compresorul cand apasam butonul. Dupa care tot ce tine de electronica, geamurile electrice, inchiderea centralizata, oglinzile electrice, sistemul ESP daca porneste si daca se opreste la buton, verificam daca se sting toti martorii de bord si asa mai departe. Nu trebuie sa verificam si starea mochetei, a ornamentelor, a panourilor laterale si a tapiteriei, dar si sa auzim sistemul audio, ca sa ne asiguram ca avem toate boxele functionale.

Toate aceste sfaturi nu te vor asigura ca-ti vei gasi o masina perfecta. Insa daca te uiti atent la o masina si gasesti defecte, mai mari sau mai mici, poti sa negociezi mai bine la pret. Sau, macar, poate ai norocul sa gasesti un defect major si sa o ocolesti.

Foto: CityNews.ro

Vizualizari: 6064
Mazda 3

Mazda 3

Pret: 9.750 EUR, An: 2014, Kilometri: 207.000 detalii »

Mazda 3

Mazda 3

Pret: 9.950 EUR, An: 2014, Kilometri: 197.000 detalii »

Mazda 3

Mazda 3

Pret: 8.350 EUR, An: 2014, Kilometri: 253.000 detalii »

Toate anunturile »