rss

12 modele noi de la BMW

  1. 01/11/2007
Bavarezii cauta sa nu ramana in urma concurentei si, in cursa de indeplinire a planului de vanzari (1,8 milioane de unitati pana in 2012) anunta ca vor lansa nu mai putin de 12 modele noi pana in 2012, o declaratie ce vine sa contracareze puhoiul de “prospaturi” pe care Audi intentioneaza sa-l elibereze pana in 2015.

Practic, noile Serie 1 Coupe si Cabrio sau (inca) conceptul X6 devin in aceste momente doar varful iceberg-ului, corpul “armadei” urmand a fi format, printre altele, de un minicar, un mini-SUV si cateva limuzine din zona high-end.

Sa incepem insa cu cei mici, si anume cu mini-ul pe care BMW intentioneaza sa il opuna viitorului Audi A1 incepand cu 2011, o masina cu trei usi, patru locuri si tractiune fata ce va avea doar 3,8 m lungime.

Cel mai scurt BMW va ingloba insa o multitudine de tehnologii inovatoare, dintre care spicuim sistemul de recuperare a energiei prin franare si sistemul Start&Stop. Ca si motorizari, modelul va include atat propulsoare pe benzina, cat si diesel, carora li se va alatura o versiune hibrid de tip plug-in, ce va avea o autonomie full-electric de 100 km.

Un an mai devreme de debutul acestui mititel va veni insa pe lume Mini Colorado, un SUV construit la Leipzig pe baza binecunoscutului model britanic, ce va avea sub capota motoarele pe benzina si motorina ale acestuia (inclusiv cel turbo de 175 CP).

Acelasi 2010 va fi si anul in care vom face cunostinta cu noul Serie 5, dar limuzina de talie mare a constructorului bavarez va apare sub forma de concept inca din 2009, la salonul auto de la Frankfurt.

Cu un design mai putin atins de filoxera “Bangle”, dar debordand aceeasi pasiune pentru viteza, noul “Cinci” va pune la dispozitie o gama foarte variata de motorizari, cu puteri cuprinse, initial, intre 170 si 480 CP.

Totul se va termina insa pentru concurenta un pic mai tarziu, cand BMW ii va da drumul pe sosele noului M5, despre care se zvoneste ca va fi propulsat de un V10 biturbo, capabil de 600 CP.

Ramanem in zona modelelor luxoase si anuntam ca, din 2011, veti putea cumpara unul din exemplarele noii generatii Serie 7, o limuzina care, pentru prima data, va putea fi echipata cu tractiune integrala, suspensie pneumatica pe toate rotile si un sistem de propulsie de tip hibrid.

Doar versiunea de serie a conceptului de coupe cu patru usi CS, planificata a debuta in 2010, va fi mai luxoasa decat “Septarul”, aspect sesizabil fie doar citind fisa tehnica: masina nu va oferi decat doua motorizari, V8 de 420 CP de pe M3 si V10-le de 507 CP de pe M5/M6.

Trecand acum la SUV-uri si cross-over-e, sa spunem ca cel mai mic SUV care va purta logo-ul celebrei elice de avion va fi X1, desemnat sa concureze cu Audi Q3 si VW Tiguan, urmat in gama de viitorul X3, ce va fi mai mare decat actualul model si produs in SUA.

In sfarsit, din 2009, doritorii de struto-camile premium vor putea da o fuga pana la cel mai apropiat dealer BMW pentru a pune mana pe un Progressive Activity Sedan (PAS), o cross-over initial destinat sa fure din clientii lui Mercedes R-Klasse dar care se va materializa in final sub forma unei masini cu alura coupe, tractiune fata si platforma tehnica de Serie 5. 
Vizualizari: 730