rss

100 de ani de uzina BMW la Munchen: "Aceasta fabrica este originea noastra. Si viitorul nostru"

  1. 04/06/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    BMW Group sarbatoreste cea de-a 100-a aniversare a fabricii sale din Munchen. Compania isi produce produsele sub numele de "Bayerische Motoren Werke" la locatia din cartierul Milbertshofen din 1922. La un eveniment de marcare a aniversarii, directorul executiv Oliver Zipse a subliniat cum: "Uzina noastra de acasa - chiar in inima metropolei care este Munchen - a sfidat trecerea timpului. Pentru ca intotdeauna au existat oameni care au tinut aceasta locatie in functiune, intotdeauna cu instinctul potrivit vremurilor si, mai ales, cu o viziune clara spre viitor". Primarul Dieter Reiter a vorbit despre un "angajament puternic fata de Munchen ca centru de afaceri”.
    Totul a inceput cu motoare de avioane si motociclete. Apoi, din 1952, uzina a inceput sa produca automobile, care sunt renumite in intreaga lume, inclusiv emblematicul BMW 507, legende ale curselor precum BMW M3 si, din 1975, cel mai de succes dintre toate modelele BMW: BMW Seria 3. "Radacinile noastre sunt la Munchen. Aceasta uzina este originea noastra. si viitorul nostru", a spus Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru productie: "Este o locatie de productie de inalta tehnologie. Aproximativ 900 exemplare BMW de cea mai buna calitate parasesc aceasta fabrica in fiecare zi. Cinci modele diferite cu toate tipurile de propulsie. Acest lucru demonstreaza flexibilitatea ridicata, dar si amploarea vasta a experientei si aptitudinilor oamenilor care lucreaza aici. Ei sunt forta motoare din spatele a tot ceea ce se intampla aici".
    In anul aniversarii a 100 de ani, uzina din Munchen demonstreaza clar rolul principal pe care il joaca in era mobilitatii electrice. Modelul electric BMW i4, de exemplu, reprezinta deja un sfert din volumul productiei - si este in crestere: "Cererea in randul clientilor nostri pentru noul BMW i4 este enorma - asa ca marim productia si mai mult. Anul viitor, fiecare al doilea automobil care paraseste fabrica din Munchen va fi electric. Urmand planurile actuale, aceasta inseamna mai mult de 100.000 de BMW i4 din inima orasului Munchen pentru clientii din intreaga lume", a anuntat Oliver Zipse, iar Milan Nedeljković a adaugat: "Aceasta inseamna ca, pana in 2023, uzina noastra principala va fi atins deja obiectivul global al BMW Group pentru 2030, si anume sa crestem proportia noastra de automobile electrice la 50%".
    "Introducerea BMW i4 a fost o performanta impresionanta de integrare intr-un sistem de productie existent si demonstreaza capacitatea enorma de transformare a uzinei", a adaugat directorul fabricii, Peter Weber. "In mai putin de cinci ani, am evoluat de la productia doar de motoare termice la productia de hibrizi si i4 electric. Aceasta inseamna ca acum producem cinci modele diferite cu toate tipurile de propulsii diferite pe o singura linie de productie. Acest lucru arata ca aceasta fabrica intelege cu adevarat transformarea si este intruchiparea schimbarii si flexibilitatii."
    Impreuna cu Centrul de Cercetare si Inovatie (FIZ) al BMW Group, uzina din Munchen a servit intotdeauna ca un centru intern de excelenta, raspandind cunostintele despre procese si tehnologii, precum si experienta acumulata in 100 de ani de productie de motoare si automobile catre alte fabrici din intreaga lume. Exemple ale acestei forte inovatoare includ producerea primei serii a modelului electric MINI E, emblematicul BMW Z8 si editia speciala electrica a BMW 1602 pentru Jocurile Olimpice de vara din 1972. Ca sa nu mai vorbim de Project i, care a culminat cu revolutionarul BMW i3, a carui dezvoltare a originat tot de la uzina din Munchen.
    Pozitia puternica a uzinei din Munchen ca model al retelei de productie a BMW Group, acum si in viitor, este demonstrata de transformarea sa intr-o iFACTORY - planul general strategic conceput de BMW Group Production, care pune accent pe "agil", "verde" si "digital". Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administratie, responsabil pentru productie: "BMW iFACTORY reprezinta ceea ce ne propunem cu productia noastra in viitor si stabileste noi standarde. Le implementam la nivel global, in toate fabricile noastre - aici in Munchen, precum si in noua noastra fabrica din Debrecen (Ungaria)".
    Structura fabricii din Munchen este, de asemenea, in curs de transformare. Locul fostului atelier de vopsitorie este transformat intr-o noua unitate de constructie a caroseriilor, iar din 2024, pe locul actualei fabrici de motoare, se va construi o unitate de asamblare complet noua pentru a produce "Neue Klasse" electric. "Acest lucru va mentine uzina din Munchen competitiva si va asigura ca ramane un loc de productie de perspectiva", a subliniat directorul fabricii, Peter Weber.
    Primarul Dieter Reiter a subliniat faptul ca uzina a continuat sa evolueze in paralel cu zona urbana rezidentiala care o inconjoara si a ramas un angajator valoros: "Uzina-mama BMW din Munchen a jucat un rol deosebit de important in povestea de succes a BMW, care se intinde pe mai mult de 100 de ani. A produs automobile de pionierat - precum Neue Klasse in anii 1960 si Seria 3 - care au contribuit la succesul companiei", a spus Reiter la evenimentul aniversar. "Prin urmare, sunt cu atat mai incantat ca BMW intentioneaza sa-si dezvolte fabrica de acasa intr-un mod inovator si durabil, conform motto-ului sau <<productie urbana>>, tinand cont de transformarea industriei catre mobilitate electrica si digitalizare. Acesta este un angajament puternic fata de Munchen ca locatie de afaceri si pentru asigurarea si crearea de locuri de munca in orasul nostru pe termen lung. As dori sa multumesc companiei pentru acest efort si sa transmit sincere felicitari pentru aniversarea a 100 de ani de la prima fabrica BMW", a adaugat Reiter.
    Primarul a discutat, de asemenea, rezultatele concursului de arhitectura recent incheiat "BMW Munchen - Urban Production", pe care compania l-a lansat in toamna anului 2021 in parteneriat cu capitala landului Bavaria, Munchen. Obiectivul a fost de a valorifica locatia unica a fabricii aproape de centrul orasului. Aceasta va presupune ca intregul complex sa fie clar mai accesibil si mai deschis pentru vecinii sai.
    Cele doua birouri castigatoare, OMA din Rotterdam si 3XN din Copenhaga, au decis asupra unui efort comun pentru a-si dezvolta in continuare designul, iar saptamana trecuta au prezentat acest concept unui juriu de mare calibru. Viziunea lor pentru viitorul productiei la uzina BMW Group din Munchen va fi folosita acum pentru a dezvolta un nou master plan.
    Cu acest master plan, precum si cu optimizarile structurale deja in lucru, uzina din Munchen se va concentra pe principiile BMW iFACTORY: AGILa. VERDE. DIGITALa. impreuna, aceste principii asigura ca aceasta locatie speciala - uzina principala, veche de un secol, a BMW Group - va avea flexibilitate maxima, procese excelente si capacitati de integrare remarcabile in urmatoarele decenii.

    Vizualizari: 968