© 2025 Auto.ro
Opel a cunoscut in 2013 cea mai mare crestere a unei marci de import in Romania, conform comunicarii emise de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Cu +13,9%, Opel se situeaza exact la acelasi nivel cu unul dintre producatorii locali, fiind totodata una dintre cele trei marci din top 10 vanzari de autoturisme ce au inregistrat in 2013 crestere fata de volumele comercializate in anul anterior, rezulta din datele APIA. Rezultatul are loc in conditiile unei piete care s-a ridicat la 68.702 autoturisme noi in 2013, volum cu 4,8% mai mic decat nivelul anului anterior.
“Datoram aceste rezultate atat gamei actualizate Opel, schimbarii imaginii de brand, cat si masurilor de adaptare continua a politicilor noastre comerciale la piata romaneasca,” explica Cristian Milea, Opel Romania Country Director. “Romania se afla printre cele 11 piete europene in care Opel si-a crescut cota de piata, in ciuda conditiilor economice cunoscute. Modelele de volum raman Corsa si Astra, asteptam insa curand performante similare si pentru noul Insignia, lansat la finalul anului trecut”, a continuat el.
Opel/Vauxhall, peste 1 milion de masini in Europa
La nivel de 2013, producatorul din Rüsselsheim continua sa se claseze pe locul doi intre marcile General Motors si si-a consolidat pozitia de a treia marca de autoturisme din Europa. In conditiile dificile de pe piata, Opel a vandut 1,064 milioane de autovehicule si, alaturi de marca inrudita din Marea Britanie, Vauxhall, a obtinut in 2013 o pondere de 5,61 de procente in cadrul pietei totale de autovehicule din Europa.
Parcul auto romanesc, in alb si gri
Conferinta de presa sustinuta de APIA pe 28 ianuarie a relevat si informatii despre parcul total comercializat in Romania in 2013, demonstrand si preferintele clientilor in materie de culoarea automobilului achizitionat. Astfel, cele mai frecvente alegeri pentru caroseria exterioara sunt alb (31,6%) si gri (23,9%), urmate de albastru (16%) si negru (13,3%). Galben, portocaliu, verde si violet au cucerit impreuna 2% din clientii de masini noi in 2013.