rss

Noul SEAT Ibiza

  1. 12/02/2017
  2. Categoria: Seat
  3. Tags: SEAT
    Vezi toate fotografiile (1)

    Noul SEAT Ibiza a sosit incarcat cu cele mai recente tehnologii, o dinamica remarcabila si o imbunatatire majora a spatiului si confortului. Cel mai important model al brandului spaniol are un design complet nou, dar cu acelasi spirit vesnic tineresc, functional, sportiv si confortabil. Reuseste acest lucru datorita unor trasaturi noi care reflecta caracterul distinctiv al marcii SEAT, pastrand ADN-ul marcii, dar cu forme mai ascutite si sportive, modelul fiind caracterizat de suprafete mai profilate, accentuate, atractive si fluide. Cea de a cincea generatie a SEAT Ibiza isi va face debutul public la Salonul Auto de la Geneva in luna martie 2017, iar vanzarile vor incepe in iunie.

    Noul SEAT Ibiza este o masina complet noua, creata cu un obiectiv ambitios: de a parcurge un pas inainte in materie de siguranta, design, performanta si confort. Acest urias salt de calitate a devenit posibil datorita noii platforme modulare MQB A0. Noul SEAT Ibiza este primul model din grupul Volkswagen care utilizeaza aceasta platforma, fapt care subliniaza importanta SEAT in cadrul grupului si ofera nenumarate avantaje.  
    Introdus in anul 1984, Ibiza a devenit un model emblematic al brandului SEAT. Aceasta masina este cel mai vechi model si, in acelasi timp, cel mai bine vandut model din gama SEAT, cu peste 5,4 milioane de unitati comercializate. Ibiza este unul din cei trei piloni ai companiei, alaturi de Leon si Ateca, pe care SEAT se bazeaza pentru a-si contina evolutia de succes si in viitor.

    Mai compact, mai spatios, mai eficient

    Spatiul interior al noului SEAT Ibiza a crescut intr-un mod impresionant, iar intreaga masina este mult mai robusta si mai sigura. Comparativ cu modelul anterior, lungimea (-2 mm) si inaltimea (-1 mm) sunt minimal modificate. Totusi, noua generatie este semnificativ mai lata, si anume cu 87 mm. De asemenea, datorita utilizarii platformei MQB A0 ampatamentul ajunge la valoarea de 2.564 mm (+95 mm), iar ecartamentul puntii fata este mai lat cu 60 mm, iar cel al puntii spate cu 48 mm. Rezultatul este o masina mult mai confortabila, noul SEAT Ibiza fiind deopotriva mai spatios la interior si mai mare la exterior. De exemplu, spatiul pentru picioare la bancheta spate a crescut cu 35 mm, in timp ce spatiul pentru zona capului a crescut cu 24 mm la scaunele din fata si cu 17 la cele din spate. Scaunele te uimesc cu o latime suplimentara de 42 mm, transformand noul SEAT Ibiza in lider in clasa sa din acest punct de vedere. Portbagajul a fost marit cu 63 de litri, pana la o capacitate totala de 355 de litri, cea mai buna din clasa sa. Inaltimea de incarcare a fost, de asemenea, coborata, dovada ca SEAT stie cum sa combine forma cu functionalitatea.

    Toate motoarele disponibile pentru noul SEAT Ibiza indeplinesc standardele de emisii Euro 6 si exceleaza la capitolul performanta, datorita caracteristicilor remarcabile, autonomiei mari si emisiilor reduse. Sunt disponibile trei motoare pe benzina cu blocul motor si cilindrii fabricati din aluminiu. Prima optiune este motorul 1.0 TSI cu trei cilindri si 95 sau 115 CP, dotat cu turbocompresor, intercooler si injectie directa. Un nou motor 1.5 TSI cu patru cilindri si 150 CP va fi disponibil la sfarsitul lui 2017. Motoarele 1.6 TDI cu consum redus vor fi disponibile in trei variante de putere: 80, 95 si 115 CP. In sfarsit, noua platforma MQB A0 permite noii Ibiza sa ofere un motor 1.0 TSI cu gaz natural comprimat (CNG) cu 90 CP. SEAT este primul producator care ofera un astfel de motor in aceasta clasa. Sunt disponibile cutii de viteze manuale cu cinci trepte pentru motoarele pana la 95 CP si o transmisie manuala cu 6 trepte pentru motoarele mai puternice. Transmisia DSG cu 7 trepte si dublu ambreiaj este inca una din optiunile disponibile pentru noul SEAT Ibiza.

    Comportamentul dinamic al masinii, tinuta de drum si confortul la condus sunt ridicate la superlativ datorita noii platforme MQB A0, dar si cresterii cu 30% a rigiditatii torsionale. Noul SEAT Ibiza este disponibil numai cu o caroserie cu 5 usi, care este acum mai practica, iar noul design ofera aspectul sportiv al unui model cu 3 usi. Au avut loc, de asemenea, salturi calitative si in ceea ce priveste reducerea zgomotelor si a vibratiilor. Noul SEAT Ibiza ofera o calitate cu care ne-am obisnuit la masini mai luxoase. Este, de asemenea, agila in oras, eficienta pe soselele virajate si ofera un confort excelent la deplasarile pe distante lungi.

    Patru versiuni de echipare si cea mai avansata tehnologie

    Noul SEAT va oferi patru linii de echipare, incepand de la Reference si Style, si continuand cu versiunile de top FR si XCellence.
    Nivelul de echipare FR vine cu cel mai dinamic si avansat echipament pentru performante de varf. Elementele exclusive de design dinamic au fost create in mod special pentru noua Ibiza, cum ar fi difuzorul de aer spate, bara de protectie fata exclusiva, suspensia sport si pachetul negru exterior oferit exclusiv pentru aceasta versiune.
    Pachetul XCellence se adreseaza clientilor noi aflati in cautarea unui design distinctiv si sofisticat, combinat cu un echipament mai confortabil si inteligent.
     Ambele pachete de dotari vor avea acelasi pret si doresc sa ofere cele mai bune optiuni posibile pentru mai multe tipuri de soferi: FR este destinat celor care isi doresc o masina mai sportiva, in timp ce XCellence se concentreaza pe confort, eleganta si tehnologie.

    Iluminarea ambientala interioara cu tehnologie LED pentru versiunile FR si XCellence este oferita in culorile rosu si alb. Utilizarea tehnologiei LED pentru iluminarea interioara si exterioara nu este un capriciu estetic. LED-urile ofera o lumina mai buna calitativ, concomitent cu un consum redus de energie, ceea ce inseamna o economie mai mare de combustibil. Luminile full-LED de la Ibiza (farurile, semnalizatoarele si luminile de ceata spate) sunt noi in aceasta clasa.
    Versiunea FR include o suspensie mai rigida, cu doua setari de confort (Normal si Sport), adaptate preferintelor soferului sau conditiilor de rulare. Versiunea XCellence va oferi si ea aceasta posibilitate mai tarziu, cu o setare mai confortabila.
    Sistemele de asistenta ale noii Ibiza includ elemente care, desi sunt prezente la Leon si Ateca, sunt destul de neobisnuite la aceasta clasa. Noul SEAT Ibiza ofera Front Assist, Traffic Jam Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry cu buton de pornire a motorului cu o lumina care sugereaza bataia unei inimi, o noua generatie de senzori de parcare fata si spate si o camera pentru marsarier de o mai mare rezolutie, ce afiseaza imaginea pe un ecran tactil premium de 8’’ cu panou din sticla. Este prima data cand SEAT Ibiza are un ecran tactil integrat de 8’’, care ofera cea mai avansata tehnologie fara a compromite armonia interioara.

    Una din cele mai impresionante functii ale noului model este incarcatorul wireless cu amplificator al semnalului GSM. In ceea ce priveste conectivitatea, noul SEAT Ibiza este singura masina 100% conectata datorita unui numar de trei optiuni:  Apple Car Play, Android Auto si Mirror Link. Marca SEAT este hotarata sa devina un deschizator de drumuri in domeniul masinilor conectate si al dezvoltarii de noi solutii de mobilitate prin care acestea imbunatatesc experienta utilizatorului si ofera mai multa flexibilitate si usurinta de utilizare. Intr-un mediu caracterizat de schimbari tot mai agresive, SEAT doreste sa se confrunte cu provocarile ridicate de infrastructurile urbane, sistemele de trafic si vehiculele din orase, oferind aceste tehnologii in majoritatea vehiculelor sale.

    Noul SEAT Ibiza prezinta un parteneriat cu Beatsaudio, o marca incarcata de energie, emotie si entuziasm, care a schimbat modul in care oamenii asculta muzica. Sistemul foloseste un procesor audio digital (DSP), 7 boxe premium si un amplificator de 300W.  

    Platforma MQB AO

    Cea mai noua tehnologie a grupului Volkswagen, platforma MQB (Modular Quer Baukasten) permite o flexibilitate mai mare de fabricatie si un nivel inalt de integrare, deoarece este destinata mai multor modele si permite tipuri diferite de caroserie in acelasi segment, dar si configuratii cu ampatamente diferite, plecand de la aceeasi platforma de baza. Investitiile SEAT in cercetare si dezvoltare in ultimii ani au fost alocate partial pentru adaptarea liniei 1 a fabricii din Martorell la noua platforma MQB A0, SEAT devenind astfel prima companie din grupul Volkswagen care utilizeaza aceasta tehnologie.
    Numarul componentelor fabricate prin tehnologia de forjare la cald a crescut, acestea contribuind la reducerea greutatii si cresterea rigiditatii, imbunatatind astfel performantele si reducand consumul. In cazul noii Ibiza, 900 de roboti si peste 4000 de puncte de sudura garanteaza o buna rigiditate a masinii. Sudura in puncte, combinata cu tehnologia laser, inseamna o caroserie usoara dar in acelasi timp de o inalta rigiditate structurala.

    Design: urmatorul pas in ADN-ul SEAT

    Datorita a peste trei decenii de istorie si a importantei sale de principal pilon al brandului SEAT, a cincea generatie Ibiza inseamna o provocare totala din punct de vedere al design-ului. Trebuia sa fie proaspat si tineresc, dar in acelasi timp matur si echilibrat. Si iata cum noul SEAT Ibiza se remarca imediat prin proportiile sale perfecte, caracterul puternic si aspectul agil. Identitatea marcii SEAT nu a fost doar pastrata, ci dusa la un nou nivel, dand inca un impuls ADN-ului SEAT. Nu trebuie decat o privire pentru a intelege la ce se gandeau proiectantii cand au desenat aceasta masina si pentru a vedea ca SEAT nu a prezentat niciodata o masina mai frumoasa in segmentul A0.

    In partea din fata, farurile LED triunghiulare si amprenta emblematica a luminilor de zi fac noul SEAT Ibiza foarte usor de recunoscut. Sigla este nu doar afisata cu mandrie in mijlocul grilei, dar este si evidentiata de doua linii caracteristice pe capota, cu o usoara intrerupere in cadrul cromat. Forma in X sugereaza un inalt dinamism si o incredibila stabilitate vizuala.
     Consolele fata si spate sunt foarte scurte, cu rotile situate in cele patru colturi ale masinii, ceea ce ii confera stabilitate, dinamism si caracter sportiv. Ampatamentul mai lung si forma geamurilor accentueaza marimea noii Ibiza, iar cele doua nervuri pe intreaga lungime a masinii sunt caracteristice marcii SEAT, oferind masinii un aspect tridimensional mai expresiv. Caroseria este frumos sculptata, combinand liniile ascutite si suprafetele netede. Jantele cu dimensiuni de pana la 18 inchi si doua nuante de culoare disponibile optional imprima intregului ansamblu o nota de eleganta.
    Forma partii din spate a masinii este, de asemenea, tipica pentru Ibiza. Blocurile optice spate se extind catre partea laterala, unde se unesc cu nervurile intr-o forma armonioasa si unica, oferind in acelasi timp performante aerodinamice incredibile. Liniile puternice ale portbagajului si barei de protectie confera masinii un aspect mai lat si mai unitar, in timp ce catadioptrii par sa apropie masina si mai mult de sol. Versiunea FR ofera detalii care accentueaza caracterul sportiv, cum ar fi tevile de esapament pe fiecare latura a barei de protectie spate. Versiunea XCellence primeste detalii cromate care ii evidentiaza caracterul sofisticat si rafinat.

    In ceea ce priveste interiorul, au fost urmate aceeasi etape de proiectare de la modelele Leon si Ateca, dar de aceasta data cu o noua viziune a filosofiei de design. Au fost adaugate mai multa tensiune, mai multa tehnica, linii clare si proportii mai slab definite  pentru obtinerea unui aspect mai elegant si a unui nivel mai mare de calitate perceputa, in timp ce noi materiale reusesc sa conserve caracterul tineresc si dinamic. Din punct de vedere structural, a fost pus un accent special pe proportiile orizontale ale ansamblurilor diferitor zone functionale, inclusiv consola interioara inaltata pentru a imbunatati ergonomia si siguranta. Scopul a fost de obtine proportii perfecte si un sentiment sporit de spatiu si confort.
    Toate comenzile si instrumentele de bord sunt situate in jurul soferului, in cea mai inalta pozitie posibila, pentru a evita ca acesta sa isi indeparteze privirea de la drum. La fel ca la Leon si Ateca, butonul de pornire este in acelasi loc, in partea din stanga a schimbatorului de viteze, in cea mai inalta pozitie posibila pentru usurinta in utilizare. La o analiza a calitatii de varf a fiecarui detaliu al noului SEAT Ibiza si a nenumaratelor posibilitati de personalizare, inclusiv de a alege culoarea iluminatului LED interior, fara a uita, bineinteles, tehnologia de bord, precum ecranul tactil de 8 inchi si sistemul de conectivitate Full Link, nu poti sa nu te gandesti la modele de categorie superioara. Habitaclul este protejat de un filtru Air Care care izoleaza ocupantii de orice tip de alergeni, creand un spatiu complet liber de agenti contaminanti.

    Designul atragator, comportamentul dinamic si calitatea condusului, sentimentul incredibil de stabilitate si incredere pe sosea, calitatea mult imbunatatita a interiorului, tehnologia extrem de sigura si usor de utilizat sau interiorul spatios sunt tot atatea motive pentru a considera noul SEAT Ibiza o optiune cu adevarat atractiva si, bineinteles, la cel mai bun pret.


    Vizualizari: 1523
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »