rss

Test drive Renault Megane GT

  1. 23/05/2016
  2. Categoria: Renault
  3. Tags: Megane
    Vezi toate fotografiile (21)

    Daca ar fi sa exprim intr-un singur cuvant ce inseamna noul Renault Megane GT acesta ar fi…sah.

    Noua creatie marca Renault si laboratoarele Renault Sport da sah la standardele de pana acum, in segmentul compactelor sportive. Adica la pretul 22.250 euro cu TVA inclus, raportul calitate pret este supraunitar; altfel spus nu gasesti pe piata, in acest moment, un alt automobil cu reale capabilitati sportive, in segmentul compact, care sa-ti ofere atatea bucurii cum este noul Renault Megane GT Energy Tce 205 CP EDC.

    Plecand de la noul design de marca, cu logo-ul  supradimensionat, care exprima un fel de avertisment de ferocitate, plus cele doua C-uri ale blocurilor optice fata, care, atunci cand sunt aprinse parca inghit drumul ca doua guri infometate, lasa amprenta unui automobil cu personalitate distincta cum de altfel sunt toate noile produse Renault, cum sunt Talisman, Kadjar, etc.

    Insa ceea ce descoperi la dinamica masinii sunt lucruri fabuloase. Renault s-a intrecut pe sine la constructia acestui nou Megane GT. Inginerii Renault Sport au reusit imbinarea exceptionala a performantelor motorului de 1.6 si 205 CP cu transmisia automata EDC cu dublu ambreiaj si cu sasiul Activ Drive cu sistemul 4Control.

    Principalul atu al lui Megane GT este acest sasiu activ cu 4 roti directoare. Datorita acestui Active Drive, disponibil atat pe Espace V cat si pe Talisman si Megane GT, este obtinuta o traiectorie precisa in timpul virarii cu o un efort mult redus asupra volanului.

    Sasiul Active Drive exceleaza la capitolul siguranta activa, in conditii de franare dificila (cu un control bun al autovehiculului in conditii de aderenta asimetrica cu ESP setat pentru un stil de conducere mai sportiv) si in timpul manevrelor de evitare la viteze sporite.

    Datorita sistemului Active Drive sistemele de siguranta ale masinii sunt folosite doar ca ultim resort, ceea ce inseamna ca soferul poate beneficia de pe urma unui sistem mai eficient si cu reactii mai sigure cand se confrunta cu situatii neasteptate.

    Sasiul Active Drive cu patru roti directoare face Megane GT sa fie exceptional de usor de controlat atat in oras cat si pe drumuri virajate de munte, lucru testat si de noi pe serpentine, pe o vreme cu ploaie abundenta.

    La viteza redusa , de pana la 60 km/h, rotile din spate vireaza opus celor din fata pana la un unghi de 3,5°. Asta aduce doua avantaje, o raza de virare mai mica pentru o manevrare mai usoara si reducerea unghiului de actionare a volanului multumita unui sistem de directie special calibrat si mai direct. Practic au disparut fenomene de sub si supravirare, iar amplitudinea la ruliu si tangaj a fost redusa.

    Cu cele patru roti directoare ale sasiului Active Drive Megane GT vireaza intr-un unghi de cu pana la 10% mai mic decat la sistemul cu doua roti directoare : 10,80 metri (similar cu cel al lui Clio) in loc de 12,05 m. Manevrabilitatea crescuta se face cel mai mult simtita in situatii de parcare stransa.

    Cu rotile din spate virand in directie opusa rotilor din fata masina efectiv iti lasa senzatia de pivotare, ceea ce inseamna unghiuri mai mici de actiune a volanului pentru realizarea unui cerc complet.

    De exemplu, daca pentru autovehiculele cu doua roti directoare este necesara actionarea volanului intr-un unghi de 16 grade pentru un cerc complet pe Megane GT sunt necesare doar 13,5 grade datorita sistemului Active Drive si el scade pana la 12 grade cand rotile puntii spate sunt virate in unghiul maxim de 3,5 grade in directia opusa celor din fata. Toate acestea duc la o agilitate crescuta, manevrabilitate si eficienta in manevrele de evitare.

    La viteza mare, de peste 60 km/h, accentul se pune mai mult pe precizia virarii. Rotile din spate vireaza in aceiasi directie cu rotile fata pentru a imbunatati stabilitatea. Sistemul Active Drive controleaza forta centrifuga care tinde sa impinga automobilul spre exterior. In acest fel creste siguranta manevrelor de evitare la viteze superioare.
    Puntea spate intra pe o traiectorie ideala cu ajutorul rotilor din spate care vireaza in cele mai multe situatii intr.-un unghi de mai putin de 2 grade  pentru stabilitate.

    Intr-o situatie de urgenta unghiul poate creste pana la 3,5 grade. Implicarea sistemului ESP configurat pentru un stil de conducere sportiv este intarziata, ca manevra sa fie facuta in siguranta si mai rapid.

    ESP este declansat doar cand este necesar si este aplicat gradual deoarece este sincronizat cu unghiul de virare al rotilor spate. Via ESP/ABS, unitatea centrala a celor patru roti directoare detecteaza de asemenea situatiile de franare in conditii de asimetrie, cum sunt suprafetele mixte adaptand unghiul de virare a puntii spate automat pentru a asigura rularea in conditii optime de siguranta.

    Sistemul Active Drive implementeaza controlul electronic al dinamicii autovehiculului. Senzorul situat pe coloana directiei transmite informatii despre unghiul de actionare a volanului prin CAN(controller area network) catre unitatea de control a sistemului cu patru roti directoare localizat in spatele puntii spate. Aceasta unitate de asemenea colecteaza informatii legate de viteza de deplasare a vehiculului prin unitatea ESP/ABS si unghiul de a rasucire a volanului pentru a detecta virajele ascutite specifice stilului sportiv de conducere de situatiile cu manevre de evitare. Toti acesti parametri sunt analizati pentru determinarea unghiului corect de virare pe rotile spate.

    Un alt atu de exceptie al lui Megane GT este transmisia automata EDC cu dublu ambreiaj, ce optimizeaza atat timpii de schimbare a treptelor cat si viteza de selectare a acestora, automobilul demonstrand rezerve de putere nebanuite la viteze ridicate si la kick-down, in treptele superioare. Merita amintit ca o extensie a functiei de kick down,  functia Launch Control este disponibila pe Megane GT, la apasarea clapetelor de sub coroana volanului, sistem  intalnit la modelele sportive premium.

    Daca am ajuns la interior, trebuie remarcate doua lucruri. Scaunul soferului si al pasegerului din dreapta sunt scaune sport tip GT, cu suport lateral imbunatatit si tetiere integrate, modele intalnite in formulele de preparare pentru raliuri, iar in spate bancheta este fractionabila, permitand extinderea capacitatii portbagajului. Interesant de amintit ca portbagajul este de 434 litri capacitate, oferind un spatiu suficient pentru bagajele aferente unei vacante cu familia.

    Habitaclul este finisat la o calitate mult ridicata pentru segmentul compact si nu face rabat de la sportivitate si confort, iar jocul luminilor interioare creaza o ambianta placuta drumului. Unul dintre butoanele aflate in consola centrala, care poarta insemnele R.S Drive, permite setarea regimului sport la simpla apasare a acestuia. Atunci descoperi adevarata natura a lui Megane GT. In timpul testului noi am mers in toate cele patru regimuri de setare a dinamicii lui GT si oricat de linistit esti ca sofer, ajungi usor sa indragesti regimul Sport, mai ales ca automobilul inregistreaza in acest regim un consum mixt de doar 8,9 l/100 km.

    Megane GT nu dezvaluie tot la o simpla privire, este musai s-o conduci, sau s-o pilotezi in functie de priceperea fiecaruia, ca sa intelegi de ce suma de 22 250 de euro cu TVA inclus, reprezinta o investitie inteligenta usor egocentrica pentru bucuria proprie a posesorului.

    Cu Megane GT n-ai nevoie doar de autostrazi, ci si de drumuri cu macadam, pentru ca masina cere si poate livra competente indiferent de traseul ales. Dar este bine sa stiti sa conduceti responsabil, pentru a nu va lasa surprinsi de priceperea inginerilor de la divizia Renault Sport. Lesne veti vedea ca pe autostrada, multe dintre automobilele germane premium, titrate, se vor da din calea lui Megane GT fie si pentru a observa cu ce se automobil rulati. Unii prin orase va vor intreba cat costa, dupa ce si-au facut selfie-ul regulamentar cu noul Megane GT. Ce pot adauga este ca multi dintre cei pe care i-am intalnit ardeau de nerabdare “sa merga si ei cu masina”, lucru facilitat de concesionarii Renault. Daca ajungeti la unul dintre acesti concesionari, conduceti dupa GT si noul Megane. Veti vedea ca face cam acelasi lucru si la un pret de asemenea bun.

    Si cum spuneam la inceput dupa sah vine mat cu noul  Megane RS, asta, in viitorul nu prea indepartat.

    Vizualizari: 2745