rss

Test Drive: Renault Fluence

  1. 05/11/2009
  2. Categoria: Renault
  3. Tags: Fluence, Renault, Test Drive
    Vezi toate fotografiile (15)

    Renault ne-a prezentat inlocuitorul lui Megane Sedan, o berlina cu linii fluide pozitionata exact intre clasa C (compacta) si cea medie superioara (D). Fluence este numele ales de Renault pentru noul automobil lansat deja pe piata din Romania.

    Auto.ro a mers in Turcia pentru a testa in premiera noul Renault Fluence, lansat de producatorul francez dupa cinci milioane de kilometri de teste de anduranta in toata lumea. Dupa ce francezii au surprins piata in primavara prin lansarea noului Megane III hatchback cu un design remarcabil, Renault a ales de data aceasta sa creeze un model individual si independent de gama Megane.

    Modelul va fi disponibil doar pentru pietele din Romania, Turcia si Rusia, intr-o prima faza, urmand ca modelul sa intre si pe alte piete europene precum Germania si Franta.

    Fluence preia elemente de design caracteristice lui Megane hatchback, capitol la care constructorul aplica o reinterpretare, in special la nivelul blocurilor optice. Liniile bine conturate ale farurilor alungite  si nervurile capotei se continua pana in partea din spate, complet redesenata. Fiecare element de design emana o schimbare care evidentiaza ca Fluence nu este un derivat, ci un model de sine statator la limita clasei compacte superioare.

    Cu dimensiuni generoase, Fluence anunta cele mai mari dimensiuni din clasa sa: lungime de 4.62 m, latime de 1.80 m si un ampatament de 2.70 m,  fapt care ne incurajeaza sa spunem ca beneficiaza de cel mai mare spatiu interior din segment.

    In interior
    , design-ul  aerisit defineste liniile neaglomerate care se completeaza in jurul tabloului de bord. Fiind o masina adresata familistilor, Fluence se axeaza pe confort sporit si un spatiu interior imens. Comenzile esentiale utile soferului cad usor la indemana, in mare parte datorita ergonomiei imbunatatite comparativ cu Megane 2. Acestea sunt concentrate in special in jurul volanului si a consolei centrale. Grija semnificativa acordata detaliilor se poate observa de asemenea, in alegerea materialelor cu finisaje placute la atingere.

    Cu elemente de interior mostenite de la clasa superioara (Laguna),  Fluence reprezinta un pas inainte inclusiv prin accentele de crom aplicate manerelor usilor, in jurul instrumentarului precum si la nivelul schimbatorului.

    O atentie deosebita a fost acordata si elementelor decorative, cu scopul de a se distinge in functie de diferitele niveluri de echipare. Clientii pot alege intre versiunea cu tonuri calde, axate pe bej si crem si versiunea ceva mai intunecata, cu accente indreptate mai mult spre sportivitate.

    Este clar ca Renault a jucat cartea spatiului cand a proiectat Fluence. Orice sofer, indiferent de inaltime isi poate gasi cu usurinta pozitia de conducere, gratie unui variate game de optiuni de ajustare: scaunul soferului poate fi ajustat pe inaltime, cursa maxima ajungand la 240 mm, in timp ce volanul este reglabil pe inaltime si in profunzime.

    Datorita ampatamentului marit, Fluence ofera un spatiu generos pasagerilor din spate, mai mult decat suficient pentru clasa din care face parte. In caz ca este necesar, bancheta se poate rabata 2/3, lasand loc pentru bajage de orice dimensiuni. De altfel trebuie mentionat volumul imens al portbagajului de 530 de litri, care excede cu mult valorile gasite in segment.  Desi constructorul a anuntat spatii de depozitare in habitaclu, care totalizeaza 23 de litri volum de incarcare, se simte lipsa unui numar de locuri conforme cu spatiul interior. Acest capitol se mai amelioreaza cand vine vorba de torpedoul refrigerat destul de larg si cotiera incapatoare.

    Automobilele puse la dispozitie de Renault dispuneau de echiparea de top ce include  sistem de navigatie TomTom cu telecomanda, usor de utilizat si cu un ecran generos, care ne-a facilitat orientarea pe drumurile vestice ale Turciei.

    Alaturi de aceasta optiune, pe lista pachetului de tehnologii mai figureaza si cardul de acces si pornire “maini libere”, sistemul audio 3D Sound de la Arkamys, precum si conexiunea digitala  Plug&Music. Din punct de vedere ergonomic, trebuie mentionat ca un minus amplasarea necorespunzatoare a conexiunii audio.

    Testul din Turcia ne-a dat ocazia sa vedem pe viu cum lucreaza versiunea diesel 1.5 dCi de 105 CP a modelului Fluence, aceeasi motorizare disponibila in randul versiunilor lui Megane III hatchback. Trenul de rulare si sasiul au fost reproiectate insa pentru a se incadra in profilul gandit de constructor.

    Motorul 1.5 dCi dezvolta o putere maxima de 105 CP/4000 rpm si un cuplu maxim de 240 Nm/2000 rpm.  Propulsorul lucreaza cu o transmisie manuala cu 6 trepte, etajata lung pentru confort, cu treptele a cincea si a sasea economice. Consumul mediu in timpul rularii a fost de 6.2 litri, parcursul fiind predominant extraurban.
    Directia asistata electric de ultima generatie, stabilitatea exemplara in viraje si suspensiile confortabile se inscriu in randul caracteristicilor care subliniaza performantele unei masini destinate publicului larg, amator de automobile capabile, dar la un pret redus.

    Am remarcat in viraje un usor ruliu, care a fost insa redus de sistemul ESP. Mai mult decat atat, sistemul CSV (de control al subvirarii) asaza masina nonsalant pe trasa, astfel ca Renault demonstreza inca o data ca e campion al sigurantei.  

    La capitolul siguranta, constructorul ne asigura ca Fluence mosteneste nivelul excelent specific lui Renault: sistemul ABS, cu repartitor electronic al fortei de franare, AFU ( asistenta la franarea de urgenta), 6 airbag-uri: airbag sofer, airbag pasager, 2 airbag-uri laterale torace si 2 airbag-uri tip cortina, centuri de siguranta cu pretensionare si limitator de efort pentru locurile din fata, 2 sisteme de fixare Isofix cu prindere in 3 puncte pentru locurile laterale de pe bancheta din spate, plus tetiere de generatie noua.

    Desi Fluence nu este destinata celor care isi doresc o masina cu un grad inalt de sportivitate, Renault va pregateste o surpriza placuta.
    Incepand cu jumatatea anului viitor, Fluence va beneficia  de un kit sportiv, denumit Sport Way, care va imbraca modelul cu spoilere si praguri noi, precum si cu jante de 18 si 19 inch.

    Versiunea testata de noi in gama Fluence, 1.5 dCi 105 CP, porneste in Romania de la 16.350 de euro cu TVA inclus.

    Vizualizari: 7042
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »