rss

Test Renaut Clio 1.2 TCe 120 6 MT GT line - elementul surpriza

  1. 28/07/2017
  2. Categoria: Renault
  3. Tags: Clio 1.2 TCe 120 6 MT GT line
    Vezi toate fotografiile (12)

    Linia de modele GT face parte din oferta Renault Performance alaturi de Renault Sport si Gordini. Noi am testat un model Clio GT cu motorul de 1.2 litri turbo  de 120 CP si un cuplu maxim de 205 Nm. Avem de-a face cu un automobil  care nu se dezvaluie la prima privire, insa el iti va oferi o experienta stradala de exceptie, in ciuda faptului ca poate fi considerat o citadina aparent cuminte si de un bun simt clasic.

    Exterior
    La prima vedere, se pot vedea modificarile de design evidente, prezente pe toate produsele noi Renault: sigla frontala marita, grila care incadreaza rombul  si care urmareste curgerea aerodinamica, lacasurile pentru proiectoarele de ceata marcate cu ornamente satinate si, nu in ultimul rand aspectul de  concurent in competitii de motorsport. Privita din lateral, automobilul nu difera de trend-ul clasei unde-i intalnim pe competitorii Ford Fiesta, Opel Corsa, Mazda 2, Peugeot 208 sau, mai nou, Volkswagen Polo.

    Poate ca un eleron mai pronuntat ar intregi nota aerodinamica, insa am da peste fratele RS, despre care vom vorbi alta data. Sa nu uitam manerele portierelor spate incastrate in stalpul C, idee preluata de francezi si nu numai  de la Alfa Romeo.

    Cunoscatorii vor putea recunoaste usor caracterul sportiv al masinii in partea din spate. Aici gasim un difuzor de aer in partea inferioara sub care se ascunde si gura finala din evacuare.

    Interior

    Plansa de bord propusa de noul Clio are un design subiectiv: unii o plac, altii o critica.Interesanta este zona cockpit-ului cu ceasurile usor lizibile si comenzile dispuse ergonomic pe volan. Consola centrala este dominata de ecranul multimedia cu functie touch, cele doua aeratoare si comenzile climatizarii. Atat. Este o abordare purista, specifica masinilor sport. Volanul este imbracat in piele, iar restul de materiale folosite la plansa de bord sunt placute la atingere. Scaunele din fata ofera un bun suport lateral si lombar in cazul drumurilor virajate. Tot pentru a sustine o imagine sportiva, pedalele sunt din aluminiu iar tetierele scaunelor poarta logo-ul GT. De amintit sistemul audio Bose, interesant pentru clasa mica.

    Spatiu
    Bancheta poate gazdui doua persoane adulte sau doi copii, dar la nevoie se pot deplasa si 3 pasageri in spate. Spatiul pentru umeri, cap si genunchi este in limitele clasei. Pentru scaunele din fata, spatiul pentru sofer si pentru pasagerul din dreapta este suficient atat pentru croaziera, cat si pentru o calatorie in viteza. De remarcat ca reglajul scaunului soferului permite acestuia o pozitie confortabila si o vizibilitate optima.
    Portbagajul ofera un volum de 300 de litri, un spatiu bun pentru clasa mica.

    Motor
    Aici descoperim ceea ce ascunde de fapt Renault Clio GT. Nu avem de-a face cu o bestie mecanica, insa propulsorul turbo de 1.2 litri ofera niste reprize  greu de anticipat. Cei 120 de CP/5500 rpm se simt cu adevarat cand ai nevoie de ei, iar cuplul de 205 Nm/2000  te lipeste in scaun la demaraje. Cuplul maxim se obtine la o turatie joasa de doar 2000 de rotatii/minut, permitand motorului sa-si dezvaluie potenta din timp.

    Transmisie
    Cutia de viteze manuala cu 6 trepte este una dintre referintele Renault. Fara a exagera, are precizia si fermitatea in alegerea treptelor similara cu cele de la Audi.  Etajarea scurta si rapoartele bine alese ale vitezelor, pentru cine stie sa schimbe in functie de polul economic, obtine doua lucruri: primul, un nivel ridicat de adrenalina si doi, un consum bun pentru un motor de mic litraj supraalimentat.

    Consum
    Consumul depinde foarte mult de sofer. Cifrele date de constructor sunt informative, pentru ca sunt obtinute dupa simularea unui parcurs standardizat cumulate cu probe de laborator cu stand de rulare. Noi cand am mers in oras am obtinut in jur de 7.5-8.0 litri, iar pe autostrada in jur de 5.0 l/100km. Insa cine isi ia o masina benzina nu se gandeste in primul rand la consum, ci vizeaza alte performante ale masinii.

    Performante
    Ne vom referi la nota dinamica a masinii. Trebuie spus de la bun inceput ca avem de-a face cu un automobil cu caracter ferm, cu  putine compromisuri. Mai intelegator cu omul decat fratele RS, accepta cu bucurie oamenii responsabili si buni soferi. Nerecomandat celor care vor o masina dar vor sa mai invete. Este bine sa conduceti responsabil si cat mai corect.
    Sprintul 0-100 km/h dureaza 9 secunde, iar timpul pare comprimat pe reprizele din treptele de viteza 3 si 4. Viteza maxima declarata  de 182 km/h este suficienta pentru legislatia din Romania. De remarcat aderenta buna la demaraje si servoasistarea volanului care permite intuirea trasei.

    Tinuta de drum
    Masina ofera o stabilitate exemplara dublata de aderenta amintita mai sus. Nu am remarcat un caracter supravirator sau subvirator. Sistemul de suspensii absoarbe bine denivelarile, poate parea mai dur, insa vorbim de o masina cu veleitati sportive. Pentru un comportament peste medie ai nevoie de un sasiu ranforsat, de o directie precisa cu un feedback bun si, nu in ultimul rand, de suspensii mai tari. Cine se plange de suspensii, nu este in masina recomandata. Franele se comporta bine in orice situatie, fiind potrivite cu puterea si greutatea masinii.N-am observat un fading accentuat in utilizarea citadina sau pe autostrada.
    Masina nu prezinta la vant vreun zgomot aerodinamic,  demn de luat in seama, iar vibratiile sunt atenuate de setarea corecta a suspensiilor si sasiului masinii.

    Siguranta
    Ultima testare EuroNCAP la care a fost supus modelul Clio dateaza din 2012, cand a obtinut cinci stele cu rating-uri maximale pentru sofer, ocupantii masinii si pentru sistemele de asistare ale masinii.
    Asteptam o noua sesiune de teste  EuroNCAP, insa cunoscand implicarea Renault vizavi de siguranta, nu vom avea surprize.

    Echipare
    Echiparea GT vine cu o bogata lista de echipamente din care precizam: jantele de aliaj de 16”cu design GT, spoilere fata si spate sport, praguri specifice diviziei RS si tapiterie GT line.  Masina mai are sistem de asistenta la pornirea in  rampa , sistem de recuperare a energiei de franare, sistem Stop&Start. Pe consola centrala ne intampina sistemul multimedia de navigatie  Media NAV Evolution cu functie touch.

    Pret
    Preturile pentru pleaca de la 14.650 de euro cu TVA inclus. In functie de ce puneti pe ea, pretul poate cantari intr-o decizie de cumparare. Oricum, micul Clio cu aceasta echipare este mai ieftin ca produsele concurentei directe oferite de Ford, Opel sau Peugeot.

    Concluzii
    Este un model bun pentru incepatorii cu valente sportive. Nu se dezvaluie de la primul contact, nu este un RS oricat veti cauta sa alaturati cele doua modele, n-are nici pretul unui RS, insa odata ce v-ati hotarat, nu veti regreta banii investiti. Renault stie mai mult decat afiseaza.

    Fisa tehnica:

    MOTOR - CUTIE

    TCe 120 BVM6

    Normă de poluare

    EURO 6

    Tip motor

    Turbo/injectie directă secventiala

    Cilindree (cm3)

    1.197

    Putere maximă kW CEE (CP)

     87 (120)

    Regim de putere maximă (rotații/min)

    5.500

    Cuplu maxim Nm CEE (m.kg)

    205

    Regim de cuplu maxim (rotații/min)

    2.000

    Stop & Start și recuperarea energiei la frânare

    Da

    CUTIE DE VITEZE

     

    Tip cutie de viteze

    6 viteze Manuala

    PERFORMANȚE

     

    Viteză maximă (km/h)

    182

    0 - 100 km/h (s)

    9"

    0 - 400 m (s), pornind de pe loc 

    16"2

    0 - 1000 m (s), pornind de pe loc

    30"5

    CONSUM ȘI EMISII

     

    CO2 (g/km)  

    118

    Ciclu urban (l/100km) 

    6,8

    Cuclu extra-urban (l/100km)

    4,5

    Ciclu mixt (l/100km)5,3

    5,3

    CAPACITATE

     

    Rezervor carburant (l)

    45

    Sarcina utila (SU)

    541

    Vizualizari: 2145
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »