rss

Test Drive – Clio Renault Sport

  1. 18/07/2008
  2. Categoria: Renault
  3. Tags: Clio, Sport
    Vezi toate fotografiile (15)

    Text: Florin Oprea; Foto: Sorin Miclau

    Galerie foto aici

    Am condus un produs de exceptie, un model Clio impanat din plin cu tehnologie Renault Sport. Mai precis Clio Renault Sport sau Clio RS. O directie asistata electric, absolut exceptionala, manevrabilitate admirabila fara pierderi de aderenta, si un raspuns exploziv, ferm al tandemului motor cutie, la apasarea pedalei de acceleratie sunt atu-urile lui Clio Renault Sport. Remarcati difuzorul de curent “F1 style”!

    www.auto.ro a testat un model Clio Renault Sport, o mica bomba pe roti, atragatoare ca design si nuanta de vopsea metalizata numita Bleu Monako. Priviti alura provocatoare, “hot” a lui Clio Renault Sport.

    Ce este acest Clio Renault Sport?
    Este un model din clasa mica, cu o filozofie simpla: s-a pus pe ea tehnologie de curse, cat de mult a incaput pe centimetru patrat, cu scopul de a oferi un real automobil sport, cu un pret absolut competent, situat sub bariera psihologica de 20.000 de euro. Atentie, Clio Renault Sport nu este un automobil ieftin, se apropie ca pret de Mini Cooper S, insa are personalitatea sa distincta.

    Clio Renault Sport – Dinamica

    Micuta bomba este animata de un motor “hot” de 2.0 litri, aspirat, cu 16 supape, capabil sa dezvolte 200 CP/7250 rpm si un cuplu maxim de 215 Nm/5550 rpm. Cifrele reci nu spun mai nimic “hot” despre micuta bomba Clio Renault Sport. Felul in care livreaza cei 200 de cai si cum lucreaza cutia cu cuplul motor sunt elemente cheie ce merita elogiile noastre.

      Ca sa simti senzatii reale ridici turatia in palierul 4500 -5500 rpm si vei simti subit cum se dezlantuie o adevarata “driving drama”. Directia precisa si stabilitatea exemplara (masina sta lipita efectiv pe sosea –cunoscatorii stiu) a lui Clio Renault Sport ridica stacheta dinamica in segmentul mic la acest pret. Acceleratia 0-100 km/h dureaza 6.9 secunde, iar viteza maxima specificata este de 215 km/h. Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu sase trepte, etajate scurt care ajuta vizibil motorul in livrarea performantelor.
    Consumurile lui Clio Renault Sport, de asemenea specificate, sunt: urban – 11.6 l/100 km; extraurban – 6.5 l/100 km si mixt: 8.4 l/100 km. Emisiile de dioxid de carbon sunt de 199 g/km. Desigur, daca sunteti mai entuziasti cu acceleratia cifrele nu mai corespund.
    Chiar la livrarea cantitatii maxime de putere, la puntea fata motoare, nu este nevoie decat de mici rotiri ale volanului pentru a negocia un viraj. Noi am observat un usor balans al caroseriei, dar demn de neluat in seama, sistemul de suspensii cu adevarat sport (macar la cat e voie cu racing-ul pe strada) facand-si delicios datoria, masina avand un comportament usor de intuit, stabil, manevrabilitatea fiind buna, rotile nepierzand aderenta chiar la viraje atacate cu viteza mai mare.
    Sistemul de franare este ferm si sigur, masina furnizand incredere la toate manevrele noastre hazardate sau nu.
    Sa nu uitam sunetul racing al motorului, sunet care intoarce multora capetele, chiar posesorilor de bestii mecanice din alte regnuri mai mari.

    Clio Renault Sport – La volan

    Pozitia la volan si configuratia postului de conducere sunt o imbunatatire neta a noului "hot" Clio fata de modelul precedent Clio Renault Sport.
    Interiorul nu difera dramatic de cel al lui Clio normal, insusi Clio fiind un automobil reusit. Insa pedalierul din aluminiu , insertiile de aluminiu, volanul imbracat in piele, si scaunele sport fac diferenta. Scaunele fata ofera un confort sporit si mai ales un suport deosebit atat de necesar in mersul pe serpentine sau in virajele negociate sportiv. Mai mult, acestea sunt “ingropate”, sporty, iar scaunul soferului dispune de reglaj in inaltime si lombar.
    Volanul contribuie la configurarea unei pozitii bune la volan dispunand de ajustare pe inaltime. Va intrebati ce este cusatura rosie de pe coroana volanului? Ei bine, este un reper vizual, ca sa stiti in ce directie sunt bracate rotile.
    Segmentul, actual, al hatchback-urilor mici sportive, ofera mai mult loc decat predesesoarele lor, iar Clio Renault Sport nu este o exceptie. In spate este loc suficient pentru doua persoane adulte, dar nu de talie mare. 

    Bancheta se divide 60/40 pentru a spori capacitatea portbagajului, care este de 288 litri sau cu bancheta complet rabatata 1028 litri.



    Clio Renault Sport – Echipare si preturi

    Clio Renault Sport a obtinut scor maxim la testele de impact Euro NCAP. Franele Brembo extrem de puternice au ABS si repartitor electronic al fortei de franare EBV, precum si controlul electronic al stabilitatii (ESP) ajutat de ASR (sistem anti-patinaj) + CSV (controlul sub-virarii) sunt oferite standard pe Clio Renault Sport. Aceste sisteme de siguranta activa sunt dublate de cele de siguranta pasiva: Airbag-uri frontale pentru sofer si pasager (cu posibilitate de dezactivare a airbag-ului pentru pasager)/ Airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata /Airbag-uri pentru cap pentru locurile fata-spate / Airbag-uri anti-alunecare / Blocarea automata a usilor la demaraj / Centuri fata in 3 puncte cu reglare pe inaltime, pretensionare si limitator de efort integrat / Centuri spate in 3 puncte cu limitator de efort integrat (pentru cele laterale).


    Din echiparea standard, merita amintite: aerul conditionat cu reglare automata + filtru praf / polen + torpedou cu racire, tempomatul - limitator de viteza, jante pe 17 inci, din aluminiu sau pentru distractie beneficiati de radio CD cu MP3 4X15W RDS codat, cu afisaj separat si satelit de comanda la volan.

    Pretul comunicat de www.renault.ro este pentru modelul Clio Renault Sport 2.0 16V 200 CP Euro4: 16.420 euro fara TVA sau 19.540 euro cu TVA. Preturile sunt comunicate pentru varianta de baza, fara optionale. Lista optionalelor o gasiti pe site-ul Renault.

    Vizualizari: 1960
    Citroën C3 PICASSO

    Citroën C3 PICASSO

    Pret: 5.500 EUR, An: 2012, Kilometri: 179.500 detalii »

    Toate anunturile »