rss

FIA Campionatul Mondial de Anduranta (WEC), clasa de prototipuri LMP1

  1. 17/02/2016
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Porsche
    Vezi toate fotografiile (3)

    Porsche dezvaluie, pentru prima data, imagini care prezinta ”inima” prestigiosului campion de la Le Mans, Porsche 919 Hybrid. In anul 2014, compania s-a alaturat Campionatului Mondial de Anduranta (WEC), cu un model la baza caruia sta cel mai inovator concept de pe grila de start: un motor turbo, cu patru cilindri si ardere interna, ce angreneaza puntea spate; un sistem de recuperare a energiei din gazele de evacuare; cea mai avansata tehnologie de stocare a energiei in bateriile litiu-ion, baterie ce angreneaza puntea fata; un management complex al hibridului. Astfel, Porsche a stabilit noi standarde tehnologice pentru cel mai solicitant campionat mondial. In 2015, in cel de-al doilea an de participare, echipa si-a asigurat numeroase succese: primele pozitii in cursa de 24 de ore de la Le Mans si titlurile de Campion Mondial in clasamentul constructorilor si in cel al pilotilor. Motorul modelului Porsche 919 Hybrid va fi expus in cadrul evenimentelor de curse, la expozitii si, bineinteles, la Muzeul Porsche din Stuttgart-Zuffenhausen.


    Motorul campion mondial, cu o capacitate de numai doi litri, este cel mai eficient motor cu ardere interna construit de Porsche pana acum. Acesta se remarca prin constructia sa compacta. De asemenea, a devenit o noua tendinta:  motorul turbo cu patru cilindri folosit pentru modelul Porsche 718 Boxster imprumuta din tehnologia si know-how-ul utilizate pentru curse. Un exemplu elocvent ar fi interspatiul intre cilindri, cursa scurta a pistonului si injectia central directa. Alexander Hitzinger, Director Tehnic si responsabil pentru dezvoltarea modelului 919, a declarat: "Chiar de la inceput, am avut un concept curajos, care a fost, de asemenea, si cel corect. Rezultatele obtinute sunt o recompensa pentru curajul si eforturile noastre". Modelul 919 Hybrid este dezvoltat, impreuna cu toate celelalte modele Porsche, in Weissach, la centrul de Cercetare si Dezvoltare Porsche. Echipa condusa de Hitzinger lucreaza in stransa legatura cu inginerii de la modelele de serie, in special in privinta sistemului de propulsie. "Ne sustin mai ales in domeniul proceselor de combustie si in generarea combustibilului mixt”, a spus Hitzinger.

    In ciuda tuturor afinitatilor, motorul cu patru cilindri de pe 919 nu este un motor Boxer, precum sunt cele de la noua generatie turbo a modelului 718 Boxster. Motorul modelului 919 Hybrid are cilindrii dispusi in V, in unghi de 90 grade. Mica sursa de putere, cu ajutorul careia Porsche si-a adaugat anul trecut in palmares cel de-al 17-lea titlu in cursa de 24 de ore de la Le Mans, dezvolta la vremea respectiva peste 500 CP. Cu toate acestea, pentru competitiile din 2016, reglementarile cer folosirea pe turul de circuit a unei cantitati mai mici de energie provenita din combustibil si impun reducerea debitului de combustibil pentru toate prototipurile. Acest lucru se concretizeaza intr-un rezervor de combustibil mai mic cu 8% in cazul motoarelor de curse Porsche, fapt ce se traduce acum printr-o putere de sub 500 CP. Impreuna cu energia electrica de la cele doua sisteme de recuperare a energiei (energia la franare de pe puntea fata si energia din gazele de evacuare), care deservesc motorul electric de pe puntea fata, per total, sistemul de propulsie al modelului Porsche 919 Hybrid dezvolta acum aproximativ 900 CP.

    Reglementarile pentru segmentul de top al Campionatului Mondial de Anduranta (clasa 1 de prototipuri de la Le Mans, LMP1) cer producatorilor sa utilizeze sisteme de propulsie hibride. Ele stabilesc, de asemenea, legatura directa intre performantele sportive ale prototipurilor si eficienta lor energetica. Pe scurt, acest lucru inseamna ca se poate folosi o cantitate mare de energie din sistemele de recuperare. Cu toate acestea, acest lucru implica o reducere proportionala a consumului de combustibil permis pe un tur. Campionatul Mondial de Anduranta ofera inginerilor un grad mare de libertate in ceea ce priveste conceptele de propulsie hibride. Echipele pot alege intre motoare diesel sau pe benzina, motoare cu aspiratie naturala sau cu alimentare turbo, cilindree diferite, si intre unul sau doua sisteme de recuperare a energiei. Aceste noi reglementari pun accentul pe inovatii care vor avea un impact enorm asupra viitoarelor modele sport. De fapt, acest lucru a fost motivul principal pentru care Porsche a decis sa participe din nou in grupa de elita a curselor cu motor.
    Campionatul Mondial de Anduranta, sezonul 2016, debuteaza cu traditionalul Prolog pe Paul Ricard, in sudul Frantei. Pentru cea mai prestigioasa cursa, cea de la Le Mans, s-au inscris doua masini noi, la un total de 60 de masini participante, care vor concura pe celebrul circuit de 13,629 km. Calendarul cursei a suferit la randul sau o modificare: in 2016, Campionatul Mondial de Anduranta va avea loc, pentru prima data, si pe noul circuit de Formula 1 din Mexico City. Astfel, Campionatul va fi format din noua etape, desfasurate in noua tari diferite. Cu exceptia celei de la Le Mans, in acest sezon cursele vor avea intotdeauna o durata de sase ore, pe parcursul carora vor concura 32 de masini, impartite in patru clase.

    Calendarul Campionatulului Mondial de Anduranta din 2016:
    25./26.03.                    Prolog, Paul Ricard (FRANTA)
    17.04.                           Cursa de 6 ore de la Silverstone (MAREA BRITANIE)
    07.05.                           Cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps (BE)
    05.06.                           Testele oficiale de la Le Mans (FRANTA)
    18./19.06.                     Cursa de 24 de ore de la Le Mans (FRANTA)
    24.07.                            Cursa de 6 ore de la Nürburgring (GERMANIA)
    03.09.                            Cursa de 6 ore din Mexico City (MEXIC)
    17.09.                            Cursa de 6 ore de la COTA (Austin, Texas/SUA)
    16.10.                            Cursa de 6 ore de la Fuji (JAPONIA)
    06.11.                             Cursa de 6 ore de la Shanghai (CHINA)
    19.11.                             Cursa de 6 ore de la Bahrain (BAHRAIN)

    Vizualizari: 2142
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »