rss

Noul Porsche Panamera Turbo S

  1. 04/11/2013
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Porsche
    Vezi toate fotografiile (4)

    Porsche plaseaza cel mai puternic si luxos Panamera in fruntea seriei de modele Gran Turismo: dotat cu 570 CP, avand o viteza maxima de 310 km/h si o gama extinsa de dotari de cea mai buna calitate, modelul Panamera Turbo S are un statut special garantat in segmentul sau de piata. Pentru prima data in istorie, versiunea Executive a modelului Panamera Turbo S este, de asemenea, disponibila cu un ampatament extins cu 15 cm. Astfel, modelul Panamera Turbo S Executive este mult mai spatios si chiar mai confortabil, in special pe locurile din spate. Ferestrele izolate termic si fonic, pachetul de iluminat interior, conceput special pentru locurile din spate si consola centrala extinsa reprezinta doar cateva dintre optiunile de echipare ce fac parte din aceasta gama. Noua versiune de top a modelului de serie Panamera va fi dezvaluita in premiera mondiala la Salonul Auto de la Tokyo.

    In Romania, modelul Porsche Panamera Turbo S porneste de la pretul de 158.437 Euro, fara TVA, iar modelul Panamera Turbo S Executive are pretul de pornire de 173.157 Euro, fara TVA. Modelele sunt disponibile in prezent pentru comanda, iar livrarile se fac incepand cu luna ianuarie 2014.

    1) Panamera Turbo S: consum de combustibil in mediul urban: 14,7 litri/100 km, consumul de combustibil in mediul extra-urban: 7,7 litri/100 km, consum mixt: 10,2 litri/100 km, emisii CO2: 239 g / km.

    2) Panamera Turbo S Executive: consumul de combustibil in mediul urban: 14,9 litri/100 km, consumul de combustibil in mediul extra-urban: 7,8 litri/100 km, consumul mixt: 10,3 litri/100 km, emisii CO2: 242 g / km.

    Caracterul sportiv si luxos al noului Panamera Turbo S este evidentiat nu numai de performantele de care da dovada pe sosea, dar si de elementele distincte de design. Palladium, culoarea metalica pentru exterior, disponibila numai pentru noul Panamera Turbo S, ofera modelului de top un aspect exclusivist, accentuand contururile elegante. Un element care indica o dinamica extraordinara la volan este asigurata de jantele 911 Turbo II de 20-inch, care nu sunt doar mai mari, ci si semnificativ mai late decat jantele standard de pe celelalte modele Gran Turismo. O alta caracteristica unica este spoilerul din spate, cu patru pozitii, vopsit in aceeasi culoare ca si exteriorul masinii.

    Noul model de top Panamera de la Porsche, dispune de o varietate vasta de echipamente potrivite pentru un model de top din clasa de lux. Masina este dotata cu toate sistemele de control al dinamicii disponibile standard pentru aceasta serie de modele. Sistemul activ de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) reduce tendinta masinii de a se inclina lateral in viraj, imbunatatind astfel, in egala masura, agilitatea si confortul.

    Sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) functioneaza cu un cuplu variabil distribuit la rotile din spate in combinatie cu o blocare a diferentialului puntii spate, controlat electronic, pentru a oferi tractiune imbunatatita in orice conditii de conducere.

    Datorita franei din materiale ceramice compozite Porsche (PCCB), Panamera Turbo S beneficiaza de un sistem de franare de inalta performanta, care este deosebit de rezistent la uzura. Sistemul de directie este reprezentat de Power Steering Plus. Sasiul modelului Panamera Turbo S dispune de amortizorul cu control adaptiv Porsche Active Management

    Suspension (PASM) si de suspensia pneumatica adaptiva.

    O crestere de 50 CP fata de puterea motorului Panamera Turbo a fost obtinuta prin activitatea specifica de revizuire a mai multor componente. Porsche foloseste acum doua noi turbine cu compresoare mai mari pentru modelul Panamera Turbo S. Noile compresoare cresc fluxul de aer, iar incarcatorul injecteaza mai mult oxigen in camerele de combustie la sarcini si la viteze mari. In plus, presiunea de injectie a fost majorata cu 20 bar, ajungand acum la 140 bar. Impreuna, aceste masuri permit, de asemenea, incarcari mai mari ale componentelor, care sunt absorbite de pistoane realizate dintr-un nou aliaj de aluminiu si segmenti cu invelis special.

    Acest concept are doua avantaje suplimentare: prin prepararea mai eficienta a amestecului aer-carburant in camerele de combustie, cuplul creste, de asemenea,  cu 50 Nm, ajungand la 750 Nm si atingand intre 2.250 si 5.000 rpm, supracuplul crescand la 800 Nm. Astfel, cuplul suplimentar face depasirea chiar mai simpla si mai rapida. O alta imbunantatire este faptul ca cifrele de consum de combustibil pentru ciclul NEDC (New European Driving Cycle) ale noului model sunt aceleasi precum cele ale modelului Panamera Turbo, de 10,2 litri la 100 km, cu 11% mai putin fata de modelul anterior.

    Datorita sistemului optional de evacuare sport, Panamera Turbo S ofera soferilor posibilitatea de a se bucura de sunetul din motorsport ori de cate ori doresc. Aceasta experienta audio unica se realizeaza prin intermediul unui canal acustic care poate fi activat prin simpla apasare a unui buton; acest canal directioneaza sunetul motorului direct in habitaclu.

    Pachetul Sport Chrono imbunatateste caracteristicile de manevrabilitate sportiva

    Noul Panamera Turbo S este, de asemenea, perfect echipat pentru a converti, in mod eficient, puterea si cuplul suplimentar in dinamica de conducere sportiva. Una dintre cerintele pentru aceasta conversie eficienta  este conceptul optim de transmisie a puterii, pe care sistemul Porsche Traction Management (PTM) de tractiune integrala o ofera in forma ideala, chiar si in conditii dificile de drum.

    Pachetul Sport Chrono vine ca dotare standard si coordoneaza puterea motorului si a sasiului prin simpla apasare a unui buton, pentru a garanta un raspuns sportiv de fiecare data. In plus, functia overboost este activata in modul "Sport" si in modul "Sport Plus", precum si la trecerea la modul "Normal". Functia de amplificare creste temporar presiunea de supraalimentare, pentru a permite o accelerare chiar mai puternica .

    Functia de start "Launch Control" garanteaza cea mai buna accelerare la plecare prin coordonarea optima a raspunsurilor sistemului de control al motorului si a cutiei de viteze. Datorita strategiei de schimbare a vitezelor refacuta, sistemul Porsche Doppelkupplung face schimbul dintre cele sapte trepte si mai rapid, noul model de top Gran Turismo accelerand de la 0 la 100 km/h in 3,8 secunde.

    Sasiuri cu toate sistemele de asistenta Panamera


    Sasiul dispune de toate sistemele active pe care Porsche le-a dezvoltat si introdus pentru gama sportiva Gran Turismo ca dotari standard. Sistemul PASM de administrare activa a suspensiei (Porsche Active Suspension Management) este piesa esentiala, care combina suspensia pneumatica adaptiva si controlul adaptiv al amortizorului. Sistemul PASM ajusteaza continuu fortele de amortizare, adaptandu-le in functie de conditiile de drum si de stilul de condus. Folosind butonul PASM de pe consola centrala, soferul poate alege intre trei setari - Confort, Sport si Sport Plus. In mod asemanator, suspensia pneumatica adaptiva ofera posibilitatea de a activa diferit arcurile pentru a deschide o gama mai variata de caracteristici ale sasiuului, oferind soferilor posibilitatea de a alege intre un nivel foarte ridicat de confort la volan si o dinamica de conducere foarte sportiva.

    Combinarea functiilor PDCC si PTV Plus face ca modelul Panamera Turbo S sa dispuna de cea mai avansata versiune a sasiului Panamera, ca dotare standard. PDCC impiedica rularea vehiculului in jurul axei sale longitudinale prin aplicarea unui cuplu opus, care foloseste stabilizatoare active pe axele din fata si din spate.

    Acest sistem imbunatateste, de asemenea, echilibrul vehiculului, cu ajutorul dinamicii de echilibru in rulare, asigurand o agilitate excelenta in fiecare treapta de viteza, precum si un rspuns optim al directiei si o modificare de sarcina echilibrata. Agilitatea marita este obtinuta deoarece anvelopele isi mentin, in mod constant, amprenta ideala pe drum, permitand fortelor laterale optimizate sa actioneze pe fiecare anvelopa.

    Functiile PDCC, PASM si suspensia pneumatica sunt intotdeauna controlate impreuna atunci cand este selectat unul dintre cele trei programe ale sasiului. Odata cu selectarea modului "Confort", sistemele asigura o calatorie relaxata pe drumurile denivelate. In functiile "Sport" si "Sport plus", interventia activa a sistemelor influenteaza comportamentul directiei, suportul maxim la rulare si tractiunea, pentru a asigura potentialul maxim de performanta si agilitate.

    PTV Plus, pentru o virare mai buna: frane ceramice testate pe circuit


    Avantajele oferite de PDCC din punct de vedere al dinamicii de conducere sunt imbunatatite cu ajutorul sistemului Porsche Torque Vectoring Plus si al functiei de blocare controlata electronic a diferentialului de pe axa spate. Sistemul optimizeaza comportamentul de directie si tractiune pentru o experienta de condus sportiv.

    Modelul Panamera Turbo S vine cu sistemul PCCB ca dotare standard. Aceste frane ceramice foarte puternice, testate pe circuit, cu etriere de culoare galbena ofera avantaje clare fata de discurile de frana conventionale turnate din otel. Reducerea masei cu aproximativ 50%, raspunsul mai rapid in manevrare si rezistenta la coroziune a inelelor de fixare a etrierului de frana garanteaza o performanta maxima.

    Interior: elemente din piele in doua-tonuri si scaune confortabile


    Sinteza dintre exclusivitate si sportivitate este sustinuta in interior de elementele din piele in doua tonuri, care vin ca dotare standard. Un punct de atractie deosebit este noul pachet de interior „Dark Burl Walnut”. Noul decor include cateva elemente discrete de culoare rosie, oferind un efect ceva mai rece, interiorul modelului Panamera Turbo S fiind completat de sigla stantata de pe tetiere.

    Scaunele din fata reglabile in 14 directii sunt disponibile ca dotare standard si pot fi completate cu pachetul de memorare pentru un confort excelent in timpul calatoriei. Pachetul de memorare cuprinde extinderea bazei scaunelor precum si a suportului lombar si reglarea electrica a coloanei de directie. Atat scaunele din fata, cat si cele din spate sunt dotate standard cu incalzire si cu ventilatie. Scaunele sport adaptive construite pe acest sistem, pentru a include pachetul de memorare, dispun de sustinere laterala sporita si reglaje electronice in 18 directii, ca dotare optionala pentru modelul Panamera Turbo S. In partea din spate, cele doua scaune individuale, cu o singura cotiera centrala, dispun de spatiu generos pentru picioare si suficient spatiu in partea superioara, chiar si pentru persoanele foarte inalte. Pasagerii din spate au ocazia sa calatoreasca cu modelul Panamera Turbo S in conditii si mai luxoase: scaunele individuale au un plus de spatiu de doisprezece centimetri pentru picioare, toate locurile dispun de ventilatie activa si de un parasolar electric care asigura intimitatea. Ambii pasageri din spate sunt protejati de airbaguri laterale suplimentare.

    Vizualizari: 5190