Peugeot a prezentat de curand la Londra noua versiune restilizata a Gran Turismului din segmental D. Noul Peugeot 508 integreaza o noua grila emblematica a viitoarelor modele ale marcii, dar si echipamente precum ecranul tactil, camera video de marsarier si functia de supraveghere a unghiului mort. In plus, vine echipat cu motorizari Euro 6 economice si performante precum 2.0L BlueHDi 150 CP cu cutie manuala in 6 trepte si un nivel al emisiilor de 105g de CO2/km.
Prezentat in 2010 in cadrul Salonului International de la Paris, Peugeot 508 a debutat pe piata la inceputul anului 2011, confirmand inca o data prezenta durabila a marcii pe segmentul Gran Turismo, o prezenta neintrerupta de cateva decenii. Initial, masina prezenta doua configuratii, berlina si break, insa un an mai tarziu o configuratie complet noua vine in completarea gamei.
Echipata standard cu tehnologia Hybrid4 – disponibila de asemenea si pe versiunea berlina – Peugeot 508 RXH este un vehicul cu totul nou si diferit: postura all-road, utilizarea polivalenta, performantele in materie de mediu il fac unic in lumea auto.
Peugeout 508 inglobeaza ambitia marcii in privinta strategii de up-market, calitatii de inalt nivel si valorizarii imaginii sale in intreaga lume. Fabricata in Franta si in China, versiunea 508 inregistreaza un numar de 370.000 de unitati vandute de la lansare.
Designerii Peugeot au pornit de la elegant si rafinamentul modelului 508 anterior pentru a conferi vehiculului mai multa forta, caracter si pentru a incorpora tehnologia.
Noua grila este un element reprezentativ pentru stilul noului Peugeot 508: vertical, cu logo-ul Leul Peugeot pozitionat in centru. In plus, aceasta confera Peugeot-ului 508 posibilitatea de a inaugura o identitate a marcii futurista.
Partea frontala este evidentiata de noile proiectoare fata, luminile de zi, semnalizatoarele, luminile de ceata 100% LED. Semnatura luminoasa – de forma unei virgule la SW si de forma unor gheare la RXH – furnizata de lampile diurne, integrate standard in spoiler, exprima identitatea noului Peugeot 508.
Capota a devenit mai orizontala, imbunatatind echilibrul dintre partea din fata si cea din spate la versiunea berlina. Tot aceasta versiune beneficiaza si de un spate structurat cu un spoiler restilizat, care se distinge de portbagaj, pastrandu-si in acelasi timp caracterul protector. La versiunea sedan stopurile spate au fost la randul lor restilizate, capatand o nota orizontala, vizibila atat din lateral, cat si din spate.
Si interiorul a fost restilizat. Plansa de bord vine echipata cu un ecran tactil de 7” ce regrupeaza intuitiv majoritatea functiilor vehiculului, eliminand totodata o parte dintre butoane.
Habitaclul imbina rafinamentul cu tehnologia, gratie gamei largi de echipamente care sporesc confortul si siguranta (ex: Sistemul de Acces si Demaraj Maini Libere, frana de mana electrica, functia de aprindere automata a luminilor de drum, climatizare automata cvadri-zona, oferte Hifi cu functie JBL). Gama larga de echipamente este completata de inca doua sisteme noi: sistemul de supraveghere unghi mort si camera video marsarier.
Noul Peugeot 408 beneficiaza si de o conectivitate crescuta, integrand ultima generatie de servicii conectate Peugeot Connect Apps. Ergonomia ecranului tactil permite accesul facil si utilizarea intuitiva a aplicatiilor disponibile. Conducatorul auto beneficiaza de informatii practice in timp real, precum: locuri de aprcare in apropiere, pretul carburantului la statiile din apropiere, informatii din trafic, meteo, informatii turistice oferite de ghidul Michelin sau TripAdvisor etc.
Suspenia fata cu ax dublu si pivoti cu decuplare sau pseudo Mc-Pherson, asociata suspensiei spate multibra asigura noului Peugeot 508 echilibrul intre confort si tinuta de drum.
Gama de motorizari va propune versiuni diesel si pe benzina de ultima generatie.
Noul Peugeot 508 inaugureaza la gama pe benzina un nou motor Euro 6, de 1.6L THP 165 S&S, asociat unei cutii de viteze mecanice cu 6 rapoarte sau prevazuta cu noua cutie de viteze automata cu 6 rapoarte EAT6. Inlocuind versiunea de 1.6L THP 156 Euro5, noua motorizare de 165 ch reduce nivelul emisiilor de CO2 la 129g/kg (BVM6) comparativ cu 144g/kg la generatia anterioara.
Gama Diesel vine echipata standard cu tehnologia BlueHDi. Astfel, versiunea 2.0L BlueHDi 150 BVM6, cu un nivel al emisiilor de doar 105g de CO2/km indiferent de versiune (berlina sau SW) devine cea mai buna oferta de pe segmental D la acest nivel de putere. De altfel, noua versiune de 2.0L BlueHDi 180 EAT6 a fost omologata la un nivel al emisiilor de 111g de CO2/km, reprezentand unul dintre cele mai bune rapoarte putere/consum de pe segment.
Tehnologia HYbrid4 va echipa versiunile sedan si RXH. Disponibilitatea extinsa la modelele Peugeot 3008, 508 si 508RXH pozitioneaza marca pe locul al doilea in ceea ce priveste vanzarea de vehicule hibride din Europa. Motorul termin Diesel 2.0L HDi de 163 CP, impreuna cu cel electric de 37CP cuplat la rotile din spate functioneaza alternativ sau simultan, in mod transparent pentru utilizator. Cele patru moduri de rulare disponobile (ZEV, 4WD, Sport si Auto) ofera soferului o manevrabilitate exceptionala.
Noul Peugeot 508 este fabricat la Rennes pentru piata europeana si la Wuhan pentru China. Lansarea in Europa va avea loc la 10 septembrie 2014, in timp ce in China, acesta va fi lansat in ianuarie 2015.