rss

Noul motor Opel turbo pe benzina 1.0 SIDI

  1. 10/10/2013
  2. Categoria: Opel
  3. Tags: Opel
    Vezi toate fotografiile (1)

    Opel a prezentat motorul SIDI Turbo de 1,0 litri, in totalitate nou, care va ridica stacheta rafinamentului motoarelor cu trei cilindri, atunci cand isi va face debutul pe modelului ADAM, anul viitor. Pe langa faptul ca este mai economic si mai ecologic, are o rulare perfect uniforma, cu un nivel de zgomote si vibratii mai mic decat al multor motoare cu patru cilindri.

    Propulsorul de mici dimensiuni dezvolta o putere de 115 CP si generand un cuplu mare, de 166 Nm, in gama de turatii 1.800 – 4.700 rpm. Prin urmare, asigura o accelerare mai buna la turatii reduse decat motoarele mai mari de putere similara, consumand mult mai putin carburant si avand emisii mai mici de CO2. De exemplu, in comparatie cu motorul curent de 1,6 litri, cu aspiratie naturala, noul motor 1.0 SIDI Turbo cu injectie directa de benzina (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) ofera aceeasi putere maxima, generand un cuplu mai mare cu 30% si asigurand o economie de carburant de 20%.

    Tehnologiile de ultima ora includ injectia directa de carburant la inalta presiune, un sistem de supraalimentare ultra compact, sincronizarea continuu variabila a supapelor si o structura usoara, din aluminiu, cu o galerie de evacuare integrata in chiulasa. Numeroasele masuri de „proiectare a comportamentului acustic”, care contribuie la rafinamentul de exceptie includ un bloc de cilindri izolat din punct de vedere acustic; un arbore de echilibrare montat in baia de ulei; izolare structurala a sistemului de injectie carburant si a arborelui cotit; lanturi de actionare cu dinti inversati si capace ale motorului cu un design ce asigura atenuarea zgomotului.

    Motorul 1.0 SIDI Turbo este primul membru al unei familii noi, modulare, de motoare pe benzina cu trei si patru cilindri din clasa cu cilindree mai mica de 1,6 litri, care sunt proiectate astfel incat sa satisfaca cererea clientilor de motoare puternice, de mari performante, cu cilindree redusa. Acesta isi va face debutul anul viitor pe modelul Opel ADAM, alaturi de o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, noua in totalitate. Motorul 1.0 SIDI Turbo este proiectat sa fie utilizat impreuna cu sistemul Start/Stop pentru toate autovehiculele si se preconizeaza ca in regim mixt va avea emisii de CO2, mult sub 100 g/km.

    Printre alte caracteristici specifice care contribuie la rafinamentul impresionant al motorului, enumeram:
    ·        Arbore de echilibrare de dimensiuni mici, montat longitudinal in baia de ulei. Fiind actionat de un lant cu dinti inversati pentru o rulare silentioasa, arborele cu rotatie in sens opus se roteste cu viteza arborelui cotit si are o masa optimizata, pentru a compensa vibratiile inerente functionarii in trei cilindri.

    ·         Rampa de alimentare carburant la inalta presiune si injectoarele sunt izolate fata de chiulasa. Acest lucru evita contactul metal – metal si previne transmisia vibratiilor in cadrul intregii structuri a motorului. Pompa si conductele de carburant sunt, de asemenea, izolate fonic.

    ·         Lantul de actionare a arborelui cu came are un design cu dinti inversati, pentru reducerea nivelului de zgomot. Intreaga structura a lantului, inclusiv tensionarea, rolele si ghidajele sunt proiectate pentru a reduce transmiterea generala a zgomotelor si pentru a elimina orice sunete anormale percepute.

    ·         Integrarea unei placi din otel stantat in baia de ulei, la partea inferioara a cavitatii din aluminiu, reduce de asemenea transmiterea zgomotului.

    ·         Alte masuri pentru reducerea nivelului de zgomot sunt: capace cu izolare fonica optimizata pentru partea superioara si cea frontala a motorului, designul carcaselor galeriei de admisie si al arborilor cu came, izolarea arborelui cotit prin insertii din fier ale lagarelor principale si utilizarea unui turbocompresor cu nivel redus de zgomot in functionare.

    Indeplinirea necesitatilor curente si viitoare

    Lansarea motorului 1.0 SIDI Turbo reprezinta cea mai noua etapa a reinnoirii substantiale a portofoliului de sisteme de propulsie Opel, care prevede introducerea unui numar de 13 motoare noi, in perioada 2012 - 2016, plus numeroase sisteme de transmisie noi.

    Programul a inceput deja, cu lansarea primelor motoare turbo de 1,6 litri din familiile de motoare pe benzina si diesel cu cilindree medie. Acum soseste motorul 1.0 SIDI Turbo, ca prim membru al unei familii de motoare pe benzina noi, modulare, cu cilindree redusa, care cuprinde motoare cu trei si patru cilindri si o cilindree sub 1,6 litri. Toate variantele din cadrul acestei familii de motoare noi sunt fabricate la uzina Opel cu tehnologie de ultima ora din Szentgotthard, Ungaria, in care motoarele pe benzina si cele diesel sunt produse pe o linie de asamblare comuna.

    Facandu-si debutul anul viitor pe ADAM, motorul 1.0 SIDI Turbo poate fi utilizat si global, in cadrul unei game de aplicatii GM ce include autovehicule mai mari, in combinatie cu transmisii manuale sau automate.

    La fel ca toate sistemele de propulsie Opel de generatie noua, motorul 1.0 SIDI Turbo este axat pe satisfacerea cererii din ce in ce mai mari a clientilor pentru motoare cu cilindree redusa, care sa asigure scaderea consumului de carburant si a emisiilor de CO2, combinata cu puterea si rafinamentul tipice motoarelor cu cilindree mai mare.

    Vizualizari: 13412