rss

500 de milioane de multumiri de la Opel si GM

  1. 05/05/2015
  2. Categoria: Cadillac
  3. Tags: Opel
    Vezi toate fotografiile (6)

    General Motors a sarbatorit astazi atingerea unei borne impresionante in ceea ce priveste productia auto: de la infiintarea companiei in 1908, peste 500 de milioane de autovehicule au fost livrate clientilor din intreaga lume - niciun alt producator auto nu se poate mandri cu asemenea cifre de productie.

    Opel, una dintre marcile cu traditie bogata a grupului, a avut o contributie majora in acest sens: producatorul auto german a construit 68 de milioane de autovehicule, majoritatea acestora la fabrica principala din Rüsselsheim, locul unde a fost sarbatorita aceasta realizare.

    „Pe parcursul anului 2015, ne asteptam sa vindem mai mult de 1.000 de vehicule noi in fiecare ora, timp de 24 de ore pe zi”, a declarat Mary Barra, CEO GM. „Acest ritm va cumula aproape 10 milioane de autovehicule, mai multe decat oricand in istoria noastra. Privesc acest extraordinar volum de 10 milioane ca pe 10 milioane de oportunitati de demonstra ce fel de companie suntem si de a spune multumesc.”

    CEO-ul Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann a declarat: „Pentru mine, aceasta aniversare inseamna mai mult decat un numar impresionant, deoarece 500 de milioane de autovehicule reprezinta 500 de milioane de clienti, precum si povestile si experientele acestora. Spunem „Multumim!” de 500 de milioane de ori acestor clienti pentru fidelitatea si increderea pe care ne-au acordat-o si este un privilegiu pentru noi sa jucam un rol atat de important in vietile lor.”

    GM a sarbatorit in toata lumea atingerea bornei de 500 de milioane de autovehicule produse. Aproape simultan cu sarbatoarea din Rüsselsheim, clientii fideli au fost invitati la fabricile grupului din America de Nord si de Sud, Asia, Africa si China. Cinci clienti au primit cadou o masina pentru a marca acest eveniment.

    Opel a inceput productia de automobile in 1899 si face parte din grupul GM inca din 1929, multe repere importante marcand istoria comuna, cum ar fi legendarele modele Kadett, Rekord, GT, Olympia sau Kapitän. In tot acest timp, Opel a sustinut inovatiile tehnologice prin care ofera clientilor o utilitate ridicata si numeroase beneficii - de exemplu, in 1989, producatorul din Rüsselsheim a fost prima marca auto care a inclus in dotarea standard a autovehiculelor sale un convertizor catalitic. Principiul „Facem tehnologia specifica clasei de lux disponibila tuturor”, a ramas pana astazi un punct de reper al filosofiei marcii. Respectand traditia, se pregateste o noua inovatie: Opel OnStar, asistentul personal de service si mobilitate va deveni disponibil in acest an, transformand autovehiculul intr-un hotspot pentru internetul mobil.

    Dr. Karl-Thomas Neumann: „Opel vinde in fiecare an peste un milion de autovehicule, tendinta fiind una de crestere, ca urmare a ofensivei noastre de modele si motorizari in curs de desfasurare. Momentul cel mai important al acestui an este prezentarea noului Astra. Va promit, iar promisiunea este facuta si in numele celor 35.000 de angajati: acest autovehicul va incanta din nou clientii, iar marca noastra va castiga un numar mare de fani.”

    Prin cele 500 de milioane de modele produse, GM a introdus si numeroare inovatii care au revolutionat industria: primul motor V8, prima transmisie automata, primele airbaguri intr-un vehicul de productie.

    Romania, parte a istoriei GM: „Opel Olympia este un produs al lui General Motors”

    Istoria GM - Opel are corespondent si in piata si cultura automobilului in Romania, inca de la debutul secolului trecut. Marcile General Motors erau o normalitate pe soselele Romaniei interbelice, in timp ce apartenenta Opel la concernul american reprezenta un loc comun. Reclamele vremii mentioneaza ascendentul dat produsului Opel de brandul GM: „Opel Olympia este produs de catre sectia europeana a lui General Motors”, „Opel Pullman, produs al diviziei europene a firmei mondiale General Motors”.

    Pentru cat de prolifice erau atat piata auto romaneasca, cat si marcile ce reprezentau grupul GM la noi in tara in perioada dintre cele doua razboaie mondiale, sta marturie activitatea de comunicare de marketing din ziarele vremii, precum Motor si Adevarul.

    O analiza a reclamelor comerciale utilizate de grupul GM in perioada interbelica in Romania nu le face importante doar din perspectiva chestiunilor legate de grafica si numele firmelor distribuitoare, ci si pentru mesajele reclamelor, care sunt extrem de directe.

    Bogdan Coconoiu, pasionat al automobilului si Presedinte Retromobil Club Romania, a colectat cateva astfel de materiale din presa timpului: “Posesorii de astazi ai unor automobile GM vor constata cu siguranta ca aceste mesaje sunt valabile si astazi pentru marcile in cauza. Acest fapt reflecta soliditatea acestor brand-uri, care si-au pastrat valorile si imaginea pe piata producatorilor de automobile. Am incercat in cele de mai jos o analiza punctuala, pe marci, a acestor reclame.”

    Opel Olympia

    Mesajele principale sunt legate de pretul accesibil (“Si Dv. puteti avea o masina” , “O masina convenabila”) sau de avantajul de a avea un automobil, respectiv oportunitatea de a face “Excursii in intrega tara”.  Costurile reduse de operare sunt si ele evidentiate. Remarcam ca in epoca era luat in calcul si consumul de ulei, specificat in manualul de utilizare de multi producatori. Apoi sunt vizate anumite segmente de piata: doamnele, pasionatii de turism si, nu in ultimul rand, intreprinzatorii (numiti “profesionisti”). Argumentul forte “avand un automobil priviti viata altfel” suntem convinsi ca a atras un numar important de clienti, mesajul mizand pe dorinta fireasca a fiecarei familii de a-si creste nivelul de trai. Distribuitorul marcii pentru Romania era la acea vreme compania Leonida & Co.

    Cadillac / La Salle

    In cazul marcilor GM premium, Cadillac / LaSalle, reclama este directa, fara sloganuri sau comentarii, exceptie fiind precizarea ca service-ul distribuitorului functioneaza permanent. Foarte interesant este faptul ca GM nu acorda in perioada respectiva in Romania distributia tuturor marcilor din grup uneia sau mai multor firme: pentru Cadillac si LaSalle distributia in Romania fiind incredintata exclusiv firmei J.E. Bochory.

    Opel Pullman

    Mesajul este extrem de clar, raportul calitate/pret detaseaza modelul Opel Pullman de oferta firmelor concurente. Se mentine si in cazul acestui model accentul pus pe costurile reduse de achizitie si utilizare.

    Chevrolet

    Reclama publicata de distribuitorul Leonida & Co este una combinata. Bazata pe succesul sportiv realizat de pilotul Alex Costaforu, castigator al Raliului “Cupa Carpatilor”  la bordul unui automobil Chevrolet, reclama promoveaza deopotriva performantele masinii, dar si pe cele ale anvelopelor Atlas cu care a fost echipata in cursa. Reteta acestei reclame este si astazi valabila: “cine castiga duminca se vinde luni”, mai exact faptul ca performanate in motorsport aduc un volum semnificativ de vanzari.

    Opel, peste 100 de ani de prezenta comerciala in Romania

    Anul 2012 a adus aniversarea a cel putin un centenar de prezenta oficiala a marcii Opel in Romania. O reclama publicata in 1912 informa cititorii “Calauzei tuturor drumurilor din Romania” asupra calitatilor masinilor Opel: “Cel mai robust si cel mai sigur automobil pentru toate scopurile”. Reclama era facuta de Societatea Anonima Romana de Comert cu sediul in Bucuresti, Str. Smardan nr. 10 si cu atelierul de reparatii pe Str. Fabrica de Chibrituri nr. 15 in calitate de “reprezentanta generala a fabricei Opel Russelsheim a/M”. Pagina de publicitate anunta totodata succesul “prin gheata si zapada” realizat de modelele Opel in Cursa Internationala din Alpii Austrieci, unde echipa a parcurs 2.400 de kilometri fara probleme, dupa o alta cursa de rezistenta incheiata cu o reusita pe ruta Gothenburg – Stockholm.

    Vizualizari: 2789